Škoda Roadiaq: Speciální auto pro digitální nomády

Škoda Roadiaq

Žáci ze Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi letos opět stavěli žákovský automobil, speciálně navržený vůz, kterým se v praxi učí procesy v automobilovém průmyslu. Nejnovější dílo nese jméno Škoda Roadiaq a nyní se představuje světu.

Automobil staví na základech elektrického SUV Škoda Enyaq, který se v rámci projektu promění na multifunkční obytný vůz s mobilní kanceláří a s interiérem z udržitelných materiálů. Nejnovější žákovský vůz tak nabídne spoustu prostoru, řadu chytrých prvků pro práci i odpočinek a pohon všech kol.

Roadiaq cílí na dnešní trend digitálních nomádů, které má dovézt kamkoli budou chtít. Na ně odkazuje už samotný název, který podtrhuje dobrodružného ducha současných průzkumníků v souladu s aktuálním konceptem značky „Let‘s Explore“.

Pro práci i odpočinek

A jak se učňovský vůz vlastně změnil proti výchozímu Enyaqu? Délka, šířka a rozvor výchozího modelu zůstávají téměř beze změny. S výškou 1966 mm je však Škoda Roadiaq o 35 cm vyšší než standardní Enyaq, což je dáno především nově navrženou střešní částí, která nabízí dostatek prostoru pro práci a odpočinek. Solární panely, které jsou součástí výbavy, generují dodatek energie pro obytný prostor vozu. Roadiaq lze však také připojit k externímu zdroji elektřiny v kempech nebo na parkovištích pro karavany. Vozu nechybí ani nepřetržité připojení k internetu přes mobilní sítě.

Aby bylo možné implementovat nově vyvinutou konstrukci střechy, museli učni kompletně předělat páté dveře. Těmi se nyní vstupuje do malé kuchyňky na místě, které dříve sloužilo jako zavazadlový prostor. Kromě toho lze k pátým dveřím připevnit stan, čímž vznikne ještě více obytného prostoru za vozidlem. Stálé připojení k internetu umožňuje cestujícím pracovat odkudkoliv nebo si mohou přehrávat videa během odpočinku. 

Technický základ se naopak neměnil. Konkrétně Škoda Roadiaq má pohon všech kol a systémový výkon 195 kW. Vůz využívá baterii s celkovou kapacitou 82 kW a nabízí v cyklu WLTP dojezd až 495 kilometrů.

Na automobilu pracovalo 29 učňů. V průběhu celého procesu trvajícího na 2.000 hodin je podporovali nejen jejich mistři odborného výcviku a odborníci napříč odděleními Škoda Auto, jako je design, technický vývoj, výroba nebo IT, ale také externí experti, kteří se specializují na přestavby obytných vozů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *