BMW i7 se rýsuje. Elektrická limuzína odhaluje fotky z testování

BMW do budoucna razí strategii nabídka co nejširšího spektra pohonných jednotek, aby jakožto luxusní výrobce oslovil náročnou klientelu. To konkrétně znamená, že vedle benzinových a naftových jednotek či plug-in hybridů budoucí modely BMW nabídnou také čistě elektrickou variantu, ať už s bateriemi nebo na vodík. Platí to také pro novou generaci BMW řady 7 (s interním označením G70), od níž bude nově odvozen model pojmenovaný i7.

O přípravách BMW i7 se mluví už delší dobu, vlastně od chvíle, kdy automobilka v roce 2020 potvrdila, že nová sedmička dorazí také ve formě elektromobilu. Jméno přitom souvisí s logikou pojmenování modelů BMW s elektrickým pohonem. Po měsících spekulací však nyní automobilka oficiálně zveřejňuje záběry z testování. Aktuálně BMW i7 absolvuje testy za polárním kruhem, v okolí švédského Arjeplogu.

To je tradiční místo pro testování různých komponentů, hlavně podvozku. I BMW zde ladí právě nastavení zavěšení, stejně jako elektroniky. Konkrétně firma mluví o ladění pohonu všech kol.

Cílem je ještě dále posunout kombinaci komfortního naladění se sportovními vlastnostmi, která je léta typická pro vlajkovou loď BMW. Nově tento charakter vedle řady 7 má nabídnout také odvozený elektromobil i7.

Až tři elektromotory?

Co se týče techniky, víme, že i7 bude odvozena od budoucí řady 7 (interně G70). To se má týkat také designu, který se odliší jen v detailech, v souvislosti s elektrickým pohonem. Obecně se spekuluje o tom, že vůz dostane extravagantní příď s rozdělenými světlomety.

V útrobách přitom najdeme nejnovější, již pátou generaci elektrického systému eDrive, která se již objevila například v SUV iX. To používá baterie s kapacitou až 100 kWh, respektive dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem až 370 kW, což jsou parametry očekávané také u i7. Spekuluje se ale také o příchodu vrcholného derivátu dokonce s třemi elektromotory, o celkovém výkonu 485 kW. Již dříve vyšlo najevo, že v rámci nové generace vlajkové lodi bude i7 ta nejvýkonnější varianta.

Naopak nového BMW řady 7 (G70) se nadále počítá se spalovacími motory. Zřejmě výhradně mildhybridy doplní také plug-in hybridy. Jistotou je naopak konec V12, BMW oznámilo, že s výrobou vidlicového dvanáctiválce definitivně končí už letos, ještě v rámci stávající řady 7 (G11).

Nové BMW i7 na trh dorazí během roku 2022. V tuto chvíli není jasné, zda dorazí v rámci premiéry řady 7, nebo naopak později, či dříve. Konkrétně nová 7-Series se má začít vyrábět v červenci 2022 a na trh vstoupí na podzim příštího roku.

(vydáno 1. prosince 2021 10:05, aktualizováno 19. ledna 2022 7:12)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *