BMW končí s V12, loučí se s ním speciální edicí

BMW definitivně končí s motory V12. Oznamuje, že v červnu 2022 postaví poslední automobil s vidlicovým dvanáctiválcem, který se kdy objeví ve voze značky BMW. Půjde o limitovanou edici BMW M760i xDrive Final V12. Ve vozech značky Rolls-Royce patřící pod křídla BMW nicméně dvanáctiválce budou pokračovat i nadále.

Final 12 přitom bude opravdovou lahůdkou, vznikne totiž jen 12 kousků této edice, které poputují na americký trh. Nabídnuta přitom bude jen majitelům, kteří už dlouhá léta vlastní nějaký bavorák s V12. Na českém trhu podle konfigurátoru dvanáctiválcovou řadu 7 už ani zakoupit nelze. Verze se odliší nejen logy V12, ale také specifickými 20″ koly v šedé, nebo černé barvě dle přání zákazníka, za nimiž se budou rýsovat modré, nebo černé brzdové třmeny systému M Sport. Emblémy V12 se objevují také v kabině, stejně jako obložení v pianové černé.

Samozřejmostí je ta nejbohatší výbava. Final V12 nabídne i takové prvky jako laserové světlomety, panoramatickou střechu, záplavu asistenčních systémů včetně dálkového zaparkování nebo hudební systém Bowers & Wilkins. Každý z majitelů navíc dostane speciální dárek na památku nákupu takové speciality, přizpůsobený jím objednanému vozu.

Základem je samozřejmě provedení BMW M760i xDrive s V12 o objemu 6,6 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který v americké specifikaci dosahuje výkonu 449 kW. Spolupracuje s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Tradice od roku 1987

Historie BMW s vidlicovým dvanáctiválcem se začala psát v roce 1987. Od té doby však takový motor ušel dlouhou cestou. Vždyť původně šlo o pětilitrový atmosférický dvanáctiválec (interně M70) s dvěma ventily na válec a inovativní elektronickou škrticí klapkou, který dosahoval výkonu 217 kW. Jaký rozdíl proti dnešnímu motoru (N74) s dvěma turbodmychadly, objemu 6,6 litru a výkonu 449 kW, respektive 430 kW v evropské specifikaci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.