Citroën a jeho kalendář novinek. Víme, kdy dorazí nová C3, C4 i C5

Automobilka Citroën toho na českém trhu v posledních letech moc nového nenabídla, vždyť poslední opravdovou novinkou byla aktuální, třetí generace Berlinga v roce 2018. V nadcházejících letech se to ale změní, francouzská značka chystá celou záplavu novinek, přičemž každý rok to bude aspoň jedna zásadní.

Už letos se dočkáme nové generace Citroënu C4. Ta přijde nejen jako náhrada za někdejší hatchback C4 (ukončený v roce 2018), ale také za stále nabízený C4 Cactus. Špionážní snímky prototypů dokazují, že nepůjde o typický hatch, ale crossover, v němž značka vidí větší potenciál. Navíc dnes Citroën hraje roli nekonvenčního mainstreamu, což na nové C4 bude nadále patrné.

Svébytné novinky

Rozdílem proti ostatním kompaktům Skupiny PSA navíc bude v užité technice. Jestliže Peugeot využívá v nižší střední třídě vyspělejší architekturu EMP2, Citroën vsadí na jednodušší CMP, primárně určenou pro malé modely. Ta zároveň bude znamenat příchod čistě elektrické verze C4, zatímco Peugeot pro budoucí 308 plánuje plug-in hybridní provedení.

Rok 2021 pak bude ve znamení nové generace modelu střední třídy C5. Minulá generace takto pojmenovaného auta v Evropě skončila už v roce 2017 kvůli nízkému zájmu, Citroën však na stále méně žádaný segment zcela nezanevřel a model střední třídy chce opět nabídnout. Podle svébytného charakteru značky však i nová C5 bude osobitým vozem, spíše než tradiční sedan tak čekejme něco ve stylu čtyřdveřového kupé. Co očekávat, prý už v roce 2016 naznačil koncept CXperience.

Také za dva roky se Citroën vrátí do již jednou opuštěného segmentu. Opět totiž nabídne kompaktní SUV, které vyplní mezeru mezi C3 Aircross a C5 Aircross. Logicky se bude opět jmenovat C4 Aircross, už však nevyužije základ v Mitsubishi ASX jako kdysi, ale vlastní techniku Skupiny PSA.

Revoluční C3

V roce 2022 se pak dočkáme nové generace malého modelu C3, kterým má začít také nová éra značky. Nástupce za dnešní generaci využije zcela nový designérský směr, který v tomto případě údajně využije prvků SUV.

Navíc bude už reagovat na nově zvolenou strategii značky. Skupina PSA se příští rok spojí s koncernem FCA, a tak už tito partneři dopředu hledají směr, kterým se vydají jednotlivé značky nově vzniklé automobilky. Jasné definování jednotlivých členů FCA-PSA má mimochodem spolu s Yvesem Bonnefontem na starosti Linda Jacksonová, bývalá generální ředitelka Citroënu, kterou tuto pozici opustila letos v lednu.

Ve funkci jí nahradil Vincent Cobee, čímž se završila obměna vedení značky. Citroën se už v roce 2018 dočkal nového šéfdesignéra, Pierra Leclercqa, který v minulosti pracoval pro BMW nebo Kiu. Loni pak nastoupila i nová produktová ředitelka Laurence Hansenová. Právě toto vedení už bude pracovat na realizaci budoucích plánů Citroënu.

Na kolik se pozice Citroënu v rámci PSA-FCA změní, je zatím těžké odhadovat. Dnes ražený nekonvenční styl a sázka na komfort posádky jsou ale natolik silné rysy, že by měly být zachovány. Hovoří se však rovněž o tom, že se Citroën do budoucna více zaměří na levná auta. To už by mělo být patrné právě na příští C3, která se bude údajně prodávat rovněž na indickém trhu. Tak se nechme překvapit, jak to s Citroënem dopadne. Zdá se ale, že je na co se těšit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.