Fiat v posledních letech možná v Evropě ztratil svoji někdejší silnou pozici, současné vedení ale už pracuje na nápravě. Renesance značky prý již začíná, po nové generaci 500 se pracuje na nové Pandě. Protože jak říká šéf značky Olivier Francois, bez 500 a Pandy by Fiat nebyl Fiatem.
Nová generace Fiatu Panda je podle zákulisních zpráv připravovaná pro rok 2022, přičemž si uchová charakter svých předchůdců. Bude tak jakýmsi přesným opakem luxusně pojaté pětistovky, protože má jít o jednoduché, cenově dostupné auto.
„To je důvod, proč jsem poslední 500 uváděl jako kabriolet, luxusní, plné výbavy za 30.000 eur. Protože až jednou budu představovat budoucí Pandu, udělám patrně přesný opak. Ukážu tu nejzákladnější variantu s neuvěřitelnou cenou,“ tvrdí generální ředitel značky Fiat Olivier Francois v rozhovoru pro britský Auto Express.
Sdílnější být nechtěl, přiznal však, že nová Panda bude muset nabídnout i konvenční pohon spalovacími motory kvůli ceně. Proto je vyloučeno použití základu z nové 500, která bude výhradně elektromobilem.
I proto se spekuluje o možném využití platformy CMP Skupiny PSA, s níž se koncern Fiat Chrysler Automobiles do budoucna spojí. Byla by to logická volba pro snížení vývojových i výrobních nákladů, navíc CMP je navržena pro zástavbu konvenčního i elektrického pohonu. Pro příští Pandu by tak byla ideální volbou. Elektrická verze přitom přijde jen pokud bude cenově atraktivní, Francois však nevylučuje nutnost mildhybridu kvůli flotilovým emisím.
Co se týče samotného vzhledu, Panda čtvrté generace podle zákulisních zpráv povyroste, na hranici mezi minivozy a malá auta. Design se pak inspiruje loňským konceptem Centoventi. Snaha o co nejnižší cenu má pak být znatelná i v celkovém charakteru. Hovoří se mimo jiné o tom, že příští Panda nabídne jen omezenou paletu barev karoserie. O individualizaci se následně mají postarat dostupné fólie nebo plastové díly.