Volkswagen postupně rozšiřuje svoji nabídku elektromobilů, v čemž hodlá pokračovat i v nejbližších letech. Jedním z chystaných automobilů bude také malý elektromobil přezdívaný Volkswagen ID.1. O tom se dlouho spekulovalo, nyní však jeho přípravy výrobce oficiálně potvrdil.
Stalo se tak při odhalení konceptu VW ID.2all, městského elektroauta pro rok 2025, které má stát méně než 25.000 eur, tedy méně než 600.000 korun. Automobilka přitom potvrdila, že „navzdory těžkostem“ do budoucna chystá ještě cenově dostupnější elektroauto, s cenou pod 20.000 eur, tedy méně 480.000 korun.
Tento nejdostupnější elektromobil v nabídce Volkswagenu má dorazit někdy kolem roku 2027. „Pracovní název je ID 1 a vozidlo je plánováno na rok 2027. Jsme uprostřed toho všeho. Víme, jak by měl vůz vypadat,“ uvedl v březnu 2023 předseda představenstva Thomas Schäfer.
Bude to ID.Polo?
Vývoj přitom podle všeho vede Škoda Auto, která v rámci koncernu VW Group má vývoj takto cenově dostupných elektroaut na starosti.
Bližší informace o vzhledu nebo dokonce koncepci VW ID.1 zatím neznáme. Volkswagen údajně vybírá ze čtyř návrhů, přičemž finální řešení má být vybráno během nejbližších týdnů. Není přitom vyloučeno, že půjde o nepřímou náhradu za model Polo, s tím, že dokonce převezme jeho jméno. S ohledem na logiku názvosloví modelů značky by se připravovaný vůz mohl jmenovat Volkswagen ID.Polo.
Německý výrobce již přiznal, že připravovaná přísná emisní norma Euro 7 nemusí do budoucna umožnit prodej Pola se spalovacím motorem. Technika pro tak malé auto by byla příliš nákladná, a tak by se prodej malého auta se spalovacím motorem Volkswagenu jednoduše nevyplatil. V budoucnu tak městské vozy koncernu VW Group pro evropské trhy mohou přezbrojit na elektropohon.
Jak snížit cenu?
Technika ID.1 by mohla vycházet ze sériové verze ID.2all. Ta vsadí na novou platformu MEB Entry s pohonem předních kol, která má nabídnout baterie s kapacitou 38 nebo 56 kWh dle verze. V případě ID.1 by akumulátor mohl být ještě menší, kvůli ceně se pak spekuluje o nasazení lithium-železo-fosfátových článků.
Cenu by pak mohla snižovat i výroba mimo Evropskou unii. Jisté v tomto je, že se ID.1 nebude vyrábět ve Španělsku, které bude vyrábět ID.2 a jeho bratry, Cupru Raval a chystaný malý elektrovůz Škoda. Právě možnost výroby sesterských modelů značek Škoda, Cupra, potažmo SEAT je také reálná, jako další cesta ke snížení nákladů.
Volkswagen ID.1 je jedním z 10 nových elektromobilů značky chystaných do roku 2026. Potvrzeny jsou dále model střední třídy ID.7 nebo kompaktní SUV, zřejmě nazvané ID.Tiguan.