Toyota ve své historii postavila hned několik sporťáků, které se staly populární, přičemž některé z nich vrátila na scénu, ať už Supru nebo GR86 odkazující svým názvem na někdejší model AE86. Delší dobu se spekuluje o návratu další legendy, modelu Celica. Nyní tyto spekulace byly potvrzeny!
„Postavíme model Celica,“ řekl jednoznačně britskému magazínu Autocar viceprezident Toyoty Yuki Nakajima. Zároveň přiznal, že to zatím není oficiální zpráva a že neví, zda o ni může mluvit veřejně.
Slova však potvrzují spekulace posledních měsíců, kdy se několikrát mluvilo o tom, že Toyota chystá další rozšíření své sportovní řady. Sám prezident Toyoty Akio Toyoda v minulosti mluvil o tom, že by rád oživil trojici sourozenců, Celicu, MR2 a Supru, z nichž aktuálně žije jen poslední jmenovaný. Debaty následně zesílily poté, co v propagačním anime videu se objevil záběr zmiňující modely Supra Mk6, Celica Mk8, MR2 Mk4, GR86 Mk3 a GR GT3, tedy auta, která aktuálně (ještě) neexistují.
Zatím každopádně nejde o oficiální zprávu. Zároveň nemáme informace o tom, v jaké formě se Celica vrátí. V minulosti sice bývala různě koncipovaným kupé, to v automobilovém světě však nemusí nic znamenat. Klidně je možné, že se z Celicy stane třeba SUV-kupé. Ostatně i z automobilky zaznívaly hlasy, že koncepce se ještě ladí.
Pravděpodobnou možností je každopádně to, že nová Celica osmé generace bude poháněná elektřinou. Nasvědčuje tomu vývoj elektrické platformy představené loni ve formě základu pro koncept FT-Se.
Každopádně zatím nemáme představu, kdy se nová Toyota Celica vrátí. Klidně to může být až za několik let. S odkazem na sportovní divizi značky se očekává, že ponese označení GR Celica.
Mezitím se dočkáme inovované GR86, která se bude muset přizpůsobit novým bezpečnostním a emisním regulím, což si patrně vyžádá náhradu dvoulitrového boxeru za přeplňovaný tříválec z GR Yarisu. Kolem roku 2027 pak patrně dorazí nová generace Supry, ta stávající se prodává od roku 2019.
Toyota Celica na trh poprvé dorazila v roce 1970. Poslední generace se přestala vyrábět v roce 2016. Nejvíce se proslavily generace z konce osmdesátých let (T180) a z počátku devadesátých let (T200), a to hlavně díky tehdejším úspěchům vozu v rallye.