RecenzeTesty DS

Test DS 7 Crossback Louvre E-Tense 4×4 (2022)

Značka DS má za cíl oživit slávu francouzského luxusu. Se zavedenou německou konkurencí tak bojuje ryze francouzskými zbraněmi, osobitým stylem a důrazem na komfort. Platí to i pro největší SUV v nabídce, DS 7 Crossback.

Tohle kompaktní SUV vypadá zvenku možná nenápadně, uvnitř ale zaujme osobitým pojetím, s motivem diamantu, který se tu opakuje v různých motivech. Zaujmou třeba analogové hodiny nebo startovací tlačítko na vrchu středového panelu, stejně jako netradiční řešení ambientního osvětlení. Přesně to jsou detaily, kterým se Francouzi rozhodli odlišit. Použité materiály jsou pěkné, DS 7 Crossback se nicméně nevyhnulo některým lacinějším detailům. Třeba parkovací kamera mívá v dané kategorii detailnější rozlišení, přepínání grafik digitálního přístrojového štítu je pak poměrně pomalé.

Posaz za volantem je majestátní, sedí se vysoko, s pohledem přes dlouhou kapotu. Sedačky jsou komfortní, s dostatkem místa a nabízejí i masážní funkci.

Spíše komfortní než sportovní

Zkoušená verze E-Tense 4×4 je nejvýkonnější v nabídce, tenhle plug-in dává kombinovaný výkon 221 kW. To už je opravdu hodně, a tak síla tomuto DS opravdu nechybí. Při sportovnějším tempu ale i přes zajímavý zvuk spalovacího motoru rychle zjistíte, že autu vyhovuje spíše hybridní mód, kdy motory nespolupracují pro nejvyšší výkon, ale pro co nejnižší spotřebu.

Ta se ve městě může klidně pohybovat kolem jednoho litru, když máte dobité baterie. Na elektřinu DS ujede po městě asi 30 km bez nutnosti dobíjení. Jinak ale spotřeba paliva rychle roste, pravidelné dobíjení je tak v tomto případě obzvlášť klíčové, vždyť třeba na dálnici si vůz klidně řekne o 9 l/100 km. Škoda pak ne vždy zcela hladkého připojení spalovacího motoru, zvlášť při prudších rozjezdech.

Jízdně je to takový houpavý koráb ryze francouzského stylu. I při prudkém brzdění se karoserie komfortně zhoupne vpřed. Řízení je lehčí, s poměrně dlouhým převodem řízení. Podvozek je celkově komfortní, 20″ kola jsou ale na větších nerovnostech znát, kvůli slyšitelnému dusotu, jak zapadnou do výtluku. Jinak je ale odhlučnění prvotřídní, a to i v dálničních rychlostech.

DS 7 Crossback: Další recenze a zkušenosti

VB

Krátce jsem měl možnost vyzkoušet DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Podle mě typický francouzský vůz z doby, kdy se všeobecně uznávalo, že francouzské auto je hlavně pohodlné, plavné, žádný sportovec. Takže pokud toto vezmete v úvahu a nečekáte žádné sportovní výkony, je to auto pro vás. Pohodlné s dostatkem místa, vhodné na dlouhé cestování. Jakmile na něho chcete tlačit, začne se bránit, začne žrát a nic tím nezískáte. Materiály působí luxusnějším dojmem, ale musíte si zvyknout na netradiční design a tedy i místy musíte přemýšlet nad ovládacími prvky.

jekyll

Francouzská prémiová DS razí trend elektrifikace, a tak v její nabídce najdeme elektromobily i plug-in hybridy. DS 7 Crossback patří do té druhé skupiny. Vrcholný E-Tense 4×4 o celkovém výkonu 221 kW s 1.6 PureTech (147 kW) a dvěma elektromotory (81 kW a 83 kW) pro pohon všech kol zaujme neskutečným zátahem, když oba pohony ve sportovním režimu spolupracují pro maximální sílu. K celkovému naladění auta se ale hodí spíše hybridní mód, kdy elektřina a benzin spolupracují pro co nejnižší spotřebu paliva. DS 7 Crossback je totiž hlavně o pohodlí, a tak si sportovní zacházení ani příliš neužívá, při akceleraci přestává podvozek stíhat a kvůli trakci musí si pomáhat elektronickými pomocníky, v zatáčkách působí těžkopádně a ani brzy nejsou kdovíjaké. Při uvolněném tempu ale auto nadchne komfortním tlumením nerovností, stejně jako odhlučněním. To už pak není ani špatná spotřeba, která se při nabitých bateriích klidně pohybuje kolem pěti, šesti litrů, s vybitými baterkami počítejte spíše s osmi litry, při sportovní jízdě si pak DS řekne klidně o 14 l/100 km. DS 7 Crossback je tak zkrátka hlavně o pohodlí, což je patrné také uvnitř. Kabina je prostorná, použité materiály luxusní a výbava bohatá. Jen řidiče poněkud omezuje vysoký středový tunel a nastavitelná délka sedáku vytváří nepohodlnou mezeru pod hýžděmi. Příliš mě neseděl ani nepřehledný přístrojový štít, pomaleji fungující infotainment nebo hlučné motorky masážních sedadel.

Adam Václavek, Wikicars.cz

DS 7 Crossback Louvre 1.6 PureTech 300 Plug-in Hybrid
Pokud vám jde čistě o objektivní pohled na věc a řešíte podstatné věci, DS 7 si zřejmě nikdy nepořídíte. K DS 7 vás to musí přitahovat. Jestli máte touhu po něčem výjimečném, může být ideálním řešením. DS 7 Crossback Louvre 1.6 PureTech 300 Plug-in Hybrid je úžasně pohodlné a tiché auto, které potěší nízkou spotřebou a překvapivou dynamikou v přímce. Já mu těch pár chyb rád odpustím, a co vy?

Filip Suchomel, Autodays.cz

DS 7 E-Tense 300 Performance Line+
Modernizovaná DS 7 je zase o velký kus lepší. Vývojáři vyslyšeli kritiku a zaměřili svou pozornost na témata, ve kterých Crossback zaostával. Čili po stránce infotainmentu, grafiky a rozlišení kamer se auto posunulo a dohnalo tak dnešní dobu a zejména své konkurenty.

Co se týká mírného omlazení karoserie, tam se designérům povedlo vytvořit mnohem víc rafinovanější detaily. Přední i zadní část vozu dnes působí ještě víc chic a sexy. Zadní světla, potažmo celá partie ve mně evokuje dokonce Porsche Macan. Nová verze Performance Line + s bohatými černými doplňky a jistými sportovními rysy se mi během testu hodně zalíbila, původně jsem se totiž domníval, že mi k DS jednoznačně sedí chrom.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *