Test: DS 3 1.2 PureTech Performance Line (2024)

DS 3 1.2 PureTech Performance Line 2024

Městská SUV jsou dnes hitem, a tak se jejich nabídka v průběhu let rozšířila všemi směry. Vedle cenově dostupných modelů jsou tu dnes i prémiovky, jejichž průkopníkem bylo DS 3 Crossback. To po faceliftu zkrátilo své jméno na DS 3 a vychytalo některé své chybky. Jak dnes na trhu zaujme? To jsem zjišťoval během týdenního testu DS 3 ve verzi Performance Line s tříválcem 1.2 PureTech (96 kW) pod kapotou.

Jestli něčím DS 3 zaujme na první pohled, je to bezesporu jeho design. Je to elegán každým coulem, zdůrazňující francouzský šarm, a to i ve spíše sportovně laděné testované verzi Performance Line. Ta sází na černé detaily nebo alcantarové čalounění. Libí se mi celkově originální vzhled, ať už pro zapuštěné, výsuvné kliky dveří nebo osobitý tvar oken zadních dveří s motivem žraločí ploutve. Protažené světlomety pak připodobňují DS 3 k větším modelům této prémiové značky.

Originální, někdy až moc

Originální prvky jsou nicméně primárně stylová záležitost, nikoliv praktická. Kvůli žraločí ploutvi okna se vzadu cítíte poněkud stísněně, hladké víko kufru zase znamená, že tlačítko od jeho otevírání je umístěno nízko, u registrační značky, kde se špiní. Za originalitu se zkrátka platí, s čímž je nutné smířit.

Osobitá je také kabina, která navozuje luxusní feeling. Použité materiály i jejich zpracování nemá chybu. Líbí se mně třeba měkčená palubní deska, u testované verze Performance Line čalouněná alcantarou. I přes známé detaily třeba z Peugeotů je celek originální, prim tu hraje motiv diamantu (kosočtverce) opakující se po celém interiéru. DS 3 sází na dotykové plochy pro ovládání, ty jsou ale dostatečně velké a dobře odlišitelné, díky čemuž ovladače snadno nahmatáte i během jízdy. Pochvalu zaslouží multimediální systém s výtečnou grafikou a jasným obrazem. Třeba obraz parkovací kamery nemá chybu, plusem je i možnost personalizace zobrazení domovského menu.

Sázka na originalitu se přitom potvrzuje i uvnitř. A nejde přitom jen o diamantový vzor. Motor se startuje tlačítkem na středovém tunelu, stahování oken je zase umístěno na středovém tunelu. Přístrojový štít je celkem utopený a s malým displejem, zobrazeny jsou tu tak jen ty nejdůležitější informace – třeba otáčkoměr je velice minimalistický.

Přední sedadla jsou pohodlná, počítat však musíte s omezeným výhledem do stran, kvůli silnějším A-sloupkům. Místo vzadu odpovídá kategorii městských SUV, dospělý tu tak moc životního prostoru nemá, nicméně kratší cesty tu zvládne. Také zavazadelník nijak nevybočuje z průměru segmentu, udávaný objem 350 litrů v dané velikostní kategorii postačuje.

Jak jezdí benzinový 1.2 PureTech?

DS 3 dnes na českém trhu nabízí tři motorizace, každá je přitom úplně jiná – benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW), stejně výkonný turbodiesel 1.5 BlueHDi a čistě elektrický E-Tense se 115 kW. Pro českého zákazníka je přitom nejzajímavější první možnost, kterou jsem měl možnost vyzkoušet v rámci týdenního testování.

Benzinovou dvanáctistovku znám už z jiných modelů skupiny Stellantis, i zde tak platí, že motor s 96 kW a 230 Nm má slušný odpich a dokáže malé SUV pěkně rozpohybovat. A to zvlášť v režimu Sport, v němž se reakce auta znatelně zostří proti výchozímu nastavení. Jadrný rykot tříválce nicméně uslyšíte, zvlášť při akceleraci. Pochvalu zaslouží také sladění s osmistupňovým automatem, který je dnes pro zážehové DS 3 jedinou volbou. Samočinná převodovka řadí logicky a hladce.

Co se týče spotřeby, tak je vzhledem ke koncepci auta spíše nízká. Ve městě můžete jezdit za sedm litrů, spíše však při kratším poskakování počítejte s 10 l/100 km. Na dálnici se apetit pohybuje okolo 7 l/100 km, na okreskách při rychlejším tempu kolem 8 l/100 km.

Celkově naladění DS 3 Performance Line je spíše sportovního ražení, což je na českých silnicích bohužel spíše nevýhodou. Na rozbitých úsecích uslyšíte dusot velkých 18″ kol, do nichž byl obut testovaných kousek. A to zvlášť ve městě, kdy umí být DS 3 nervózní. Na okresních silnicích se uklidní, zároveň je však při rychlejším tempu znát nastupující nedotáčivost. V kombinaci s lehkým řízením tak auto vlastně nepůsobí nějak zvlášť jistě. Ve výsledku bych tak ocenil spíše sázku na komfort, která by mi k autu a DS jako celku seděla více.

Přitom posádku auto umí hýčkat, třeba bohatou výbavou, k dispozici jsou i takové prvky jako vyhřívané čelní sklo nebo sedadlo řidiče s masážní funkcí, což v této velikostní kategorii není zvykem.

DS 3: Základní technická data

VERZE1.2 PureTech
Kombinovaný výkon (kW)96
Točivý moment (Nm)230
Převodovka8A
Maximální rychlost (km/h)200
Zrychlení z 0-100 km/h (s)9,2
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)6,0
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)135
Objem palivové nádrže (l)44
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1280/420

DS 3: Další recenze

Tamara K.

DS 3 performace line vypadá na první pohled velice dobře, výsuvné kliky dodávají pocit luxusu. Interiér rovněž vypadá velmi nadčasově, sedačky jsou pohodlné, dobré rozlišení parkovací kamery. V zatáčkách vůz působí stabilně. Zadní sedadla nemají příliš prostoru na nohy a zadní okénka jsou sice designová, ale malá – posazená vysoko, takže děti velký výhled nemají. Další výtku mám k otevírání kufru, které je u SPZ dole, nikoliv u víka kufru, takže je potřeba použít k otevření obě ruce, což není praktické. Kufr je menší, přibližně na 4 větší nákupní tašky.

Adam Václavek, Wikicars.cz

DS 3 Crossback E-Tense Rivoli rozhodně není špatné auto. Zajímavě vypadá, je pohodlné a dobře odhlučněné. Jen za ty peníze by člověk čekal víc. Kamera má bídné rozlišení a je pouze vzadu, uvnitř jsou tvrdé plasty, při otvírání kufru se pokaždé ušpiníte a oslnivý není ani dojezd. Jako stylové auto pro mladou holku, která nechce zapadnout v davu, budiž. Jinak mi DS 3 Crossback příliš smysl nedává. DS 4 je ve všem lepší a není o moc dražší. Citroën C4 zase v ničem není vyloženě horší a je levnější. A kdo chce styl s jedinečným interiérem, může sáhnout po levnějším Peugeotu 2008 s lepšími jízdními vlastnostmi při rychlejší jízdě. S výsledným hodnocením je to těžké. Auto jako takové je příjemné, jezdí se s ním dobře, ale jeho koupě rozumná není. Leda byste se do něho zamilovali a nedokázali bez něj žít.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *