Fiat Pandina za rohem. Co čekat od nové Pandy SUV?

Fiat Concept CityCar 2024

Fiat je v posledních letech značkou, která na evropských trzích není moc aktivní. Modelová řada spíše stárne, poslední novinky – elektrické 500e a miniaturní Topolino – nejsou zrovna masovky, na které jsme od Fiatu byly v minulosti zvyklí. I díky začlenění do koncernu Stellantis se to však má změnit a Fiat chce zase expandovat. Jednou z novinek má být i Fiat Pandina, která se světu představí již 29. února 2024.

I přes blížící se premiéru toho o autě pořád víme málo. Jak z názvu vyplývá, půjde o člena rodiny Panda, díky čemuž by se mělo jednat o cenově dostupný automobil. Podle zákulisních zpráv přitom půjde o malý elektromobil, odvozený od Citroënu ë-C3, s nímž bude sdílena platforma Smart Car (dříve nazývaná e-CMP). Šlo by tak o jeden z nejlevnějších nových elektromobilů na evropských trzích, s cenovkou okolo 20.000 eur (cca 490.000 Kč). Mezi konkurenty by tak vedle bratského Citroënu ë-C3 měla patřit i Dacia Spring nebo chystané MG 2.

Elektrická verze však nebude jedinou možností. Do budoucna se očekává také příchod modelu Pandina Hybrid s hybridním pohonem, stejně jako klasický derivát, se spalovacím motorem. Snížit náklady má fakt, že má jít o globální automobil, který se bude prodávat v různých částech světa. Vyrábět se má hned na třech kontinentech. Výrobu pro Evropu podle všeho zajistí srbský závod Kragujevac, není však vyloučeno, že se nakonec o produkci postará závod Pomigliano d’Arco, kde bude novinka odhalena. Pandina se má nicméně vyrábět také v Maroku a Brazílii.

Design podle všeho prozradily nedávno uniklé patentové snímky. Naváže na koncept Centoventi, stejně jako na nedávnou studii CityCar. Využije tak charakteristické prvky rodiny Panda. Očekává se také využití udržitelných materiálů.

Další budoucnost evropské nabídky Fiatu byla dlouho nejasná, stejně jako možnost dalšího rozšíření rodiny Panda o větší modely, příchod nové Pandiny ji nicméně dost možná rozklíčuje.

Navzdory očekávání totiž Pandina nakonec podle všeho nenahradí dnešní model Panda. Ta se má vyrábět i nadále ve stávající generaci, jejíž životní cyklus prodloužil fakt, že evropské emisní normy v budoucnu nakonec nebudou tak přísné, jak se dříve očekávalo. Pandina by tak vlastně mohla být náhradou za MPV 500L, o jejímž příchodu se také dlouho spekuluje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *