Evropské Auto roku 2022: Vítězem Kia EV6

Anketa evropské Auto roku 2022 zná svého vítěze. Je jím Kia EV6, elektřinou poháněný crossover korejské značky. V druhém kole volby získal celkem 279 bodů, jako „svého“ vítěze ho označilo 12 porotců. Kia EV6 je prvním vítězem korejského původu v historii této ankety.

Kia EV6 je poměrně překvapivým vítězem. Vítězství elektromobilu se tak nějak očekávalo, ze sedmi finalistů mělo šest aut čistě elektrický pohon, což dokazuje dnešní trendy. Spíše se ale mluvilo o šancích Renaultu Mégane E-Tech. Tento elektrický crossover však nakonec skončil druhý v pořadí, s 265 body. Jako „svého“ vítěze ho přitom označilo dokonce 15 porotců, tedy více jak v případě vítězné Kie.

Třetí pak skončil Hyundai Ioniq 5, využívající stejnou techniku jako Kia EV6. Mezi finalisty byl pak i elektřinou poháněný zástupce mladoboleslavské značky, Škoda ENyaq iV skončila celkově pátá, se 185 body.

Evropské Auto roku 2022: Celkové pořadí
ModelPočet bodů
Kia EV6279
Renault Mégane e-Tech265
Hyundai Ioniq 5261
Peugeot 308191
Škoda Enyaq iV185
Ford Mustang Mach-E150
Cupra Born144
Zdroj: CarOfTheYear.org

Finálová sedmička potvrdila dnešní oblibu různých SUV a crossoverů. Jen Cupra Born a Peugeot 308 jsou hatchbacky (respektive také kombi v případě francouzského kompaktu), ostatní finalisté jsou crossovery nebo SUV.

Sedm nejúspěšnějších automobilových novinek, které se utkají o titul mezinárodní Vůz roku 2022, vzešlo z hlasování odborné poroty. Ta ze seznamu automobilových novinek splňujících podmínky zařazení do hlasování udělovala body sedmi autům, které každý z porotců považoval za nejlepší. Z tohoto prostého součtu bylo vybráno sedm finalistů. Z nich se pak vybíral celkový vítěz.

Nezávislá anketa

Odborná anketa volící Vůz roku (Car of the Year, COTY) běží bez přerušení od roku 1963 a je zcela nezávislá. Organizaci tradičně zajišťují tyto časopisy: Auto (Itálie), Autocar (Velká Británie), Autopista (Španělsko), Autovisie (Holandsko), L´Automobile (Francie) a Vi Bilagare (Švédsko). Německý Stern se svojí podporou od loňského ročníku skončil a nahradily jej Automobil Revue (Švýcarsko), Autotrends (Belgie) a Firmenauto (Německo).

Porota v současnosti sestává ze 60 členů z 23 zemí zejména západní a střední Evropy. Česká republika má v COTY jednoho zástupce od roku 1993, vždy šéfredaktora magazínu Automobil. Do roku 2000 jím byl Milan Jozíf, do roku 2015 Tomáš Hyan a od roku 2016 za Českou republiku volí Jiří Duchoň. V letošním ročníku nakonec nebyly počítány hlasy ruských členů poroty, jakožto protest proti ruské invazi na Ukrajinu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.