RecenzeTesty Honda

Test: Honda CR-V e:HEV AWD Advance (2024)

Honda CR-V je dnes už tradiční součástí značky, když dnes už je v prodeji šestá generace tohoto SUV. Vůz se však za svou kariéru měnil, přizpůsoboval se zákaznickým preferencím i tržním trendům. Dnešní CR-V šesté generace je tak velkým rodinným SUV, které je na českém trhu dostupné výhradně v elektrifikované formě. Celkové zvětšení souvisí s uvolněním prostoru pro model ZR-V, elektrifikace zase s globální strategií značky. Po vrcholném plug-in hybridu jsem vyzkoušel i full-hybrid. Jaká je Honda CR-V e:HEV?

Co se týče designu, tak hodně povedená. Spíše unylé, konzervativní tvary předchůdce nahradila dynamická vizáž, v duchu sportovního zaměření značky. Výrazná maska je zkrátka něco, za čím se otočíte. Jistá návaznost na předchozí generace tu však navzdory kompletnímu přepracování stylu přece jen je, a to v podobě vertikálně orientovaných koncových světel.

Povedený interiér s bohatým prostorem

Vnitřek sází až na prémiový feeling, díky zpracování, kvalitě použitých materiálů nebo poctivému chodu ovladačů se Honda měří třeba s Mazdou. Rozvržení přístrojů je přehledné, CR-V si uchovává klasická mechanická tlačítka, díky čemuž je ovládání snadné i během jízdy.

Lehké výhrady mám však k infotainmentu. Vzhledem k ceně auta a jeho celkovému charakteru už působí zastarale. Navíc mapové podklady nejsou moc aktuální a rozlišení parkovací kamery je na dnešní poměry spíše průměrné. Funkcí ale multimediální systém nabízí dostatek. Digitální přístrojový štít je přehledný a dobře čitelný, některým zákazníkům by však mohly chybět širší možnosti nastavení grafiky.

Trochu zavádějící je však ovládání převodovky pomocí tlačítek, které mi nesedlo ani u menších modelů Honda s tímto řešením. Pokud jsem se někde potřeboval rychle otočit nebo rychle manévrovat, nikdy jsem si nebyl jistý u přepínání zpátečky a módu pro pohyb vpřed.

Výhodou je uvnitř dostatek (navíc rozměrných) odkládacích prostorů. Vadí mi však bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, v níž mobil klouže a často se kvůli tomu přerušuje nabíjení.

Mezigenerační zvětšení auta pak nejvýrazněji zaznamenáte na zadních sedadlech. I dospělý tu má dostatek prostoru všemi směry. Sedák je však ukotven spíše níže. Orientaci na rodinnou klientelu pak dokazuje fakt, že nástup usnadňují dveře otevírané do pravého úhlu, díky čemuž se snadno manipuluje i s autosedačkou.

Zavazadlový prostor má dostatečnou velikost. Paradoxem je však fakt, že udávaný objem testovaného kusu 579 litrů je nižší než 617 litrů plug-in hybridu, u něhož se našlo více místa po podlahou. Způsobeno je to i pohonem všech kol, který je dostupný jen pro e:HEV.

Kufr CR-V bojuje spíše výškou než délkou. I tak se sem kočárek i s korbou vejde podélně, vedle něj zůstává ještě dost místa na potřebnou bagáž. Prostor zvětšují výrazné kapsy po stranách. Plusem je navíc nízká nakládací hrana.

Jak funguje hybrid CR-V e:HEV?

Honda CR-V šesté generace je na evropských trzích dostupná výhradně jako full-hybrid (e:HEV) a plug-in hybrid s možností externího nabíjení (e:PHEV). Základ ústrojí je v obou případech stejný, v podobě benzinového dvoulitru o výkonu 109 kW pracujícím v Atkinsonově cyklu kombinovaného s elektromotorem o výkonu 135 kW. U hybridu je však menší baterie, umožňující jen krátké úseky na elektřinu. Spalovací motor nicméně pak působí primárně jakožto generátor elektrické energie.

Sladění obou pohonů je parádní. Jestliže jiné hybridy vyžadují změnu jízdního stylu, aby vám sedly a využili jejich potenciál, zde vše funguje příjemně a přirozeně. Přepínání motorů je hladké, spalovací motor pečlivě odhlučněn, díky čemuž o jeho práci prakticky nevíte. Dynamika je však spíše obstojná než dech deroucí, na dálnici si při zrychlení občas řeknete, že by ten elán mohl být klidně vyšší.

Nejvíce každopádně hybridní pohon oceníte ve městě, kde CR-V zvládá v průměru jezdit okolo 6 l/100 km, a to klidně i v kolonách, což je vzhledem k velikosti auta úžasná hodnota. I těch sedm na okreskách při klidnějším tempu je zajímavá hodnota. Na dálnici si však auto často při 130 km/h řekne k devíti litrům na 100 km, což už tak úžasná hodnota není – v tomto režimu už se zkrátka hybridní pohon tolik neprojeví. Zpomalíte-li na 120 km/h klesne průměr k 7,5 l/100 km, což pořád není žádný zázrak, turbodiesel by to určitě zvládl u takového rodinného SUV za méně.

Jak jezdí?

Naladění podvozku odpovídá cílové klientele. CR-V je celkově měkčí, než jsme od Hondy zvyklí. Pro rodinné SUV je to ale ideální řešení, protože výsledkem je vysoká úroveň komfortu. Kola přitom nebouchají ani na větších nerovnostech, čemuž pomáhá fakt, že testované CR-V sice používá 18” kola, avšak s vyšším profilem pneu. Na feeling Hondy ale CR-V nezanevřelo, v zatáčkách je auto dostatečně jisté a i přes lehké náklony karoserie v oblouku se nechá přemluvit k vyššímu tempu.

Poněkud však zamrzí spíše průměrné odhlučnění podvozku, což je ale bohužel tradiční charakter vozů Honda. Na dálnici se zkrátka nevyhnete valivému hluku od pneumatik.

Otravné mi pak přišlo zvukové varování při překročení maximální povolené rychlosti. Nenašel jsem, jak ho vypnout. Navíc mnohdy neaktuální mapové podklady znamenají, že Honda mnohdy varuje na překročený limit i v místech, kde jedete dle pravidel.

Honda CR-V e:HEV: Základní technická data

VERZEE:HEV AWD
Výkon (kW)135
Točivý moment (Nm)335
Převodovka2A
Maximální rychlost (km/h)187
Zrychlení z 0-100 km/h (s)9,5
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)6,7
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)151
Objem palivové nádrže (l)57
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1817/533

Honda CR-V: Další recenze

David Bureš, ČSAKA

Honda CR-V léta patří mezi nejprodávanější SUV světa. A vlastně není divu, i nejnovější generace je povedeným autem, které se proti již povedenému předchůdci ještě v mnoha ohledech zlepšilo. S parádním designem, zvětšenou a prémiově působící kabinou nebo optimálně naladěným podvozkem. Testovaný plug-in hybrid CR-V e:PHEV má však jisté mezery ve sladění ústrojí. I tak by se měl po CR-V poohlédnout každý, kdo zvažuje pořízení rodinného SUV.

Japan-cars.cz

Plug-in nebo hybrid? Osobně bych zvolil e:PHEV. Ne proto, že si ho mohu nabít na čistě elektrických 70+ km (v dnešních cenách dráž, než za benzin), ale proto, jak tiše a komfortně jezdí. Jakkoli chápu, že by zákazníci chtěli u topmodelu AWD a je velká chyba, že jej Honda nemá (když konkurence ano, zvlášť za tyhle peníze), já ho ke štěstí nepotřebuji. Navíc s kompletně lakovanou karoserií a tmavými doplňky o pořádný kus lépe vypadá. Takže plug-in hybrid je objektivně lepší auto, než e:HEV. Ale kdyby se nehrálo na „bych“ a „150 sem, 150 tam“, zvítězil by i u mě patrně pragmatismus a těch 150 tisíc bych využil jinak. 😉 Pokud ale peníze moc neřešíte, CR-V e:PHEV vás nadchne, ať už jste duší honďák nebo (Bože, chraň) fanda něčeho z Evropy.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *