Toyota RAV4 v posledních letech drží titul nejprodávanějšího SUV na světě. I přes tyto úspěchy však již přichází nové generace, a to přestože se stávající neprodává nijak dlouho, teprve pátým rokem. Dlouho se mluvilo o tom, že se nová Toyota RAV4 představí už loni, nakonec se světu ale odhaluje až v letošním roce 2025. Co o sobě prozradila?
Ještě před oficiálním odhalením byly zveřejněny první snímky exteriéru. Ty ukázaly hranaté tvary i přední partie inspirované nejnovějšími modely značky, jako je např. Prius nebo Camry.
Přichází RAV4 GR Sport
Výrazné tvary dále zdůrazní nově nabídnutá verze GR Sport. Ta je rozpoznatelná díky nepřehlédnutelnému vzoru rastru mřížky chladiče, stejně jako díky emblémům GR. Sportovní je také interiér, stejně jako podvozek – verze má dokonce o 20 mm širší rozchod kol, vysoce výkonné tlumiče, zesílenou výztuhu zadní nápravy a jinak odladěný systém odpružení a posilovač řízení, ve prospěch stabilnější jízdy a většího zapojení řidiče do děje.
Uvnitř najdeme nejmodernější multimediální systém, který je rychlejší a kompaktnější coby součást zcela nového digitálního ekosystému na platformě Arene. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 12,3″ a doprovází ho 12,9″ displej infotainmentu
Vylepšené hybridy s dlouhým dojezdem
Nová Toyota RAV4 bude v Evropě k dispozici výhradně jako plug-in hybrid nebo klasický hybrid. V obou případech bude pod kapotou pracovat benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru.
Plug-in hybrid využívá novou lithium-iontovou baterii s vysokou kapacitou 22,7 kWh která přináší čistě elektrický dojezd až 100 km v kombinovaném cyklu podle WLTP. Při nabíjení na veřejných DC rychlonabíjecích stanicích je maximální nabíjecí výkon 50 kW, a díky tomu je možné baterii dobít z 10 na 80 % za pouhých 30 minut (v závislosti na podmínkách). Navíc je tu vylepšený elektromotor na přední nápravě – nyní o výkonu 150 kW (nárůst o 16 kW), což v případě verze s pohonem všech kol znamená kombinovaný výkon o hodnotě 226 kW. Nově nabídnutá plug-in hybridní předokolka nabízí 200 kW.
Z nejnovějších techniky značky těží i nová RAV4 v klasickém hybridním provedení. Zlepšením převodovky, jednotky řízení energie, baterie a dalších komponent se zvýšil výkon motoru, což zajišťuje plynulou akceleraci a dynamické rozjezdy s přímou odezvou řízení. Verze s pohonem všech kol nyní poskytuje celkový výkon 142 kW a verze s pohonem samotných předních kol poskytuje celkový výkon 136 kW.
Čistě elektrická verze zřejmě nepřijde, místo toho očekáváme svébytné SUV s elektropohonem obdobné velikosti, které bude členem rodiny elektrovozů bZ (beyond Zero).
Nová, šestá generace Toyoty RAV4 se světu sice už představila, zákazníci si však na ni ještě počkají. Auto se začne prodávat během roku 2026.
Sdílet článek:
