Nový Citroën C5 dorazí na podzim 2021. Co už o něm víme?

Vozy střední třídy dnes už nejsou takovým hitem jako kdysi, a tak mnozí výrobci tuto kategorii zcela opustili. Jiní ji zase chtějí do budoucna pojmout jinak, Opel nebo Ford plánují dnešní Insignii, respektive Mondeo nahradit crossoverem. A pak se najdou i takové značky, které se navzdory trendům hodlají do této kategorie vrátit. Takovou je Citroën, který v průběhu roku 2021 plánuje uvést nástupce modelu C5, známého zatím pod interním označením E43.

Citroën přitom patří mezi značky, které střední třídu na evropských trzích v minulosti opustily, když sedan a kombi C5 ukončené v roce 2017 nahradil SUV C5 Aircross. Po letech však francouzská značka chystá opět návrat. V Číně se C5 prodávala dál, a tak když se připravuje její nová generace, rozhodl se Citroën vůz opět uvést také na starém kontinentu. Vedení značky totiž už delší dobu tvrdí, že je segment D pro ni nadále důležitý.

Nezvyklý design

Nebyl by to ale Citroën, který dnes opět razí avantgardní styl, aby svého nového zástupce segmentu D nepojal osobitě. První snímky prototypů totiž potvrzují dřívější zprávy, že nepůjde o typického člena střední třídy. Nová C5 se totiž inspiruje světem crossoverů, a tak přijede se zvýšeným postojem. Vybrané detaily pak budou navazovat na aktuální stylistický jazyk značky, využitý už třeba u kompaktního modelu C4. Ostatně ani ten není ten typický model segmentu C.

Příď tudíž dostane motiv jakýchsi motýlích křídel, které tvoří rozdělené světlomety v kombinaci s logem výrobce na přídi. Tento detail už používá právě C4, přičemž Citroën jej poprvé avizoval už v roce 2016 konceptem CXperience. Zákulisní zprávy pak hovoří o výklopné zádi, což by znamenalo, že C5 bude po letech opět liftbackem. Příď i záď krátce před premiérou naznačilo zveřejněné video lákající na debut auta:

Právě z CXperience by mohlo být použito vícero prvků. Koncept totiž nevyužíval typické detaily takhle velkých aut, jako je dřevo či chrom, což je něco, čím by se od konkurence mohl odlišovat i sériový automobil. V rámci zdůrazňování komfortu pak očekávejme osobité detaily zvyšující pohodlí, jako jsou třeba měkké sedačky nebo komfortně naladěný podvozek s tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy. Jelikož je pak Citroën v rámci nově vzniklého koncernu Stellantis typicky mainstreamovou značkou (spolu s Fiatem), dá se očekávat spíše dostupná cenovka než luxusní ladění, jaké bylo pro velké Citroëny kdysi zvykem.

Jak to bude s motory?

Šéf značky Vincent Cobée pak už dříve avizoval, že nová C5 nepřijedete s čistě elektrickým pohonem. Poslední změny strategie francouzských značek však nevylučuje, že se tento plán na poslední chvíli nezměnil.

K dispozici naopak jistě bude plug-in hybrid. Zatím ve hvězdách je nasazení turbodieselů, v rámci odklonu značky od tohoto pohonu, základ by naopak údajně mohl tvořit benzinový tříválec 1.2 PureTech. Dnes už jsme zkrátka v době, kdy tříválec ani ve střední třídě nepůsobí nepatřičně.

Základ každopádně poskytne platforma EMP2 vyvinutá koncernem PSA (dnes součást skupiny Stellantis). To znamená motor uložený vpředu napříč a pohon předních kol. Čtyřkolku umožní jedině plug-in hybridní verze díky elektromotoru pohánějícího zadní nápravu. Délka novinky se má pak pohybovat okolo 4,85 metru. Bude tak sdílet dlouhý rozvor s prodlouženým Peugeotem 508L pro čínský trh. Nový Citroën C5 bude tedy větší než u nás prodávaný Peugeot 508. Velikostí bude odpovídat někdejšímu Citroënu C6, a tak není pořád vyloučeno, že novinka nakonec využije jeho jméno.

Nástupce modelu Citroën C5 se podle předběžných zpráv má představit na jaře 2021, a to prvotně ve verzi pro čínský trh, který bude jeho klíčovým odbytištěm. Prodávat by se pak mohl začít na podzim. Pokračující pandemie koronaviru v kombinaci s dokončením fúze PSA a FCA (a možné související změny strategie) ale znamenají, že se předběžné plány mohly změnit a novinka francouzské značky se opozdí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít