Novinky

Renault už nebude vyrábět dodávky pro Fiat. Je to logický krok

Automobilka Renault ukončuje spolupráci s Fiatem v oblasti lehkých užitkových vozidel. Už pro něj nebude vyrábět Fiat Talento, což je model sdílející technický základ s Renaultem Trafic. Oznámila to zástupkyně generálního ředitele Renaultu Clotilde Delbosová. Renault tak za krátkou dobu ztrácí druhého partnera v oblasti dodávek.

„Ukončujeme vybrané smlouvy, včetně té s Fiatem. Náš prodej partnerům zpomalíme, abychom se stabilizovali na nízké úrovni, než budeme schopní podepsat nové kontrakty,“ uvedla Delbosová. Renault aktuálně pod vedením nového šéfa Lucy de Meo pracuje na výrazném snížení nákladů, jehož součástí zřejmě bude i omezení produkce užitkových vozidel.

Konec spolupráce s Fiatem je přitom logickým krokem. Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles dokončuje fúzi se Skupinou PSA, a tak je do budoucna logickým krokem, aby v oblasti dodávek sdílela techniku právě s tímto francouzským výrobcem. Ať už vznik koncernu Stellantis, v něhož se FCA a PSA spojí, je už teď důvodem konce spolupráce mezi Fiatem a Renaultem, nebo není, je logické, že by nad tímto krokem firmy stejně v následujících letech přemýšlely.

Uzavře se kruh?

Konec Fiatu Talento tak znamená, že Renault Trafic přichází o dalšího sourozence. V minulosti s ním techniku sdílel Opel Vivaro, jakmile se ale německá značka začlenila do Skupiny PSA, přišla v roce 2019 nová generace, tentokrát už s technikou Citroënu Jumpy a Peugeotu Expert, tedy vozů z dílny nového vlastníka. Nyní se k nim zřejmě přidá právě nástupce Fiatu Talento, čímž se svým způsobem kruh uzavře. Jeho předchůdce, Fiat Scudo, totiž už vznikal ve spolupráci s PSA. Jsou tu ale ještě pořád Nissan NV300 a Mitsubishi Express (určené primárně pro Austrálii), které vznikly v rámci alianční spolupráce Renaultu s japonskými značkami.

Na celé záležitosti je pak pikantní to, že v minulosti Fiat jednal právě s Renaultem o možné fúzi. Vedení francouzské automobilky ale bylo proti, a tak Italové hledali jiné možnosti. A ozval se právě hlavní rival Renaultu, PSA, který už nabídku neodmítl, výsledkem čehož má být nový koncern Stellantis.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *