KatalogBMWŘada 2

BMW 2 Active Tourer/Gran Tourer F45/F46 (2014-)

BMW 2 Active Tourer F45 je první sériové MPV mnichovské značky, nabízené od roku 2014. Následující rok pětimístné provedení doplnilo odvozené BMW 2 Gran Tourer, až sedmimístný model s interním označením F46. V době premiéry se jednalo o první sériové BMW s pohonem předních kol, v následujících letech ale tuto koncepci převzaly i další vozy, jako X1 (F48) nebo řada 1 (F40).

Automobil vznikl jako alternativa k mainstreamovým MPV, která měla k mnichovské značce přilákat nové zákazníky. To se opravdu povedlo, čtyři z pěti majitelů 2 Active/Gran Tourer BMW dosud nevlastnili. Zařazen byl sice pod křídla řady 2, s tehdy nabízeným kupé a kabrioletem řady 2 (F22/F23) však z technického hlediska neměl nic společného. Na rozdíl od nich využil platformu UKL1 s motorem uloženým vpředu napříč a pohonem předních (alternativě všech) kol, sdílenou třeba s vozy značky Mini. Přesto mělo MPV pořád nabídnout sportovní jízdní vlastnosti typické pro vozy BMW. Podvozek vždy využívá zadní zavěšen typu multilink.

Design navazoval na tehdejší styl značky, konkrétně byl poprvé prezentován v roce 2012 prostřednictvím konceptu Active Tourer. Vpředu samozřejmě nemohly chybět charakteristické ledvinky masky chladiče. Pod tvary je podepsán Michael de Bono, lehce je proměnit může několik nabízených „linií“. Pro rok 2018 pak řada 2 prošla decentní modernizací, která však její vzhled proměnil jen lehce – ledvinky se staly výraznější, zadní nárazník sportovnější. Uvnitř auto myslí na praktičnost, nechybí třeba posuvná zadní lavice.

Tříválce i čtyřválce

Výchozí BMW 2 Active Tourer F45 je 4.342 mm dlouhým modelem s rozvorem 2.670 mm, 2 Gran Tourer je pak kvůli zvětšení vnitřního prostoru o 53 mm vyšší a 214 mm delší. Rozvor se pak natáhl o 110 mm.

Nabídka motorů startuje na 1,5litrových tříválcích (benzinových i naftových), nechybí ani dvoulitrové čtyřválce. Pro BMW 2 Active Tourer je pak k dispozici též plug-in hybrid (225xe). V rámci faceliftu byly agregáty modernizovány, hlavně z hlediska účinnosti.

BMW 2 Active/Gran Tourer: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4342 x 1800 x 1555 x 2670 mm (2 Active Tourer), 4556 x 1800 x 1608 x 2780 mm (2 Gran Tourer)
  • Objem zavazadlového prostoru: 468-638 litrů (2 Active Tourer), 645 litrů (2 Gran Tourer s pěti sedadly), 560 litrů (2 Gran Tourer se sedmi sedadly)
  • Výroba: 2014- (Lipsko, Německo)

3 komentáře: „BMW 2 Active Tourer/Gran Tourer F45/F46 (2014-)

  • Pokud jste si někdy představovali, jak by asi vypadalo MPV od BMW, bylo by zřejmě takové, jak se chová řada 2 Active Tourer. Automobil nabízí nádech sportovního charakteru značky, který je zabalen do praktického celku. První vstup mezi velkoprostorové vozy se BMW až na detaily povedl – vadil nám především omezený výhled a hlučný podvozek. Líbil se nám naopak tichý a úsporný motor, jakož i stabilita ve vysokých rychlostech.

    Přestože 218d Active Tourer není špatným počinem, stále máme neodbytný pocit, že zájemci o praktický rodinný vůz budou hledat spíše jinde než v showroomu BMW. V konkurenci ostatních MPV totiž 2 Active Tourer už tolik neobstojí, protože jsou na trhu vozy, které rodině poslouží lépe a přitom nabídnou podobnou úroveň sportovnosti při podstatně nižší ceně.

    Více na: https://www.auto.cz/bmw-218d-active-tourer-mpv-podle-mnichova-85049

    Reagovat
  • + Výtečné jízdní vlastnosti, vlastně zajímavý design, povedené sportovní sedačky, praktické detaily uvnitř, silný motor 20i se slušnou spotřebou, výtečná pozice za volantem
    – Jiná MPV jsou praktičtější, hlučnější a tvrdší podvozek, masivní A sloupky omezují výhled ven, omezující středový panel, minimální prostor v třetí řadě sedadel, poměrně úzký interiér, nepříliš hladce řadící automat Aisin, na MPV vyšší pořizovací cena

    Reagovat
  • BMW je sice obecně považováno za sportovně laděnou značkou, nabízí ale i model, který se sportováním primárně nespojíme – dvojici MPV 2 Active/Gran Tourer. BMW ale podobně jako Ford ukazuje, že i velkoprostorový automobil lze udělat zábavný. Dvojka ve větším provedení Gran Tourer je opravdu skvěle jezdícím MPV, které zvládne až nečekaně pobavit, čímž zůstává pravověrným BMW. Kvůli zachování tohoto charakteru ale musíte počítat s některými kompromisy – jiná podobně velká MPV jsou zkrátka praktičtější a hlavně prostornější. Zvlášť šířka na zadních sedadlech je spíše průměrná, třetí řada sedadel je pak vyloženě nouzovka. Řidič zase musí počítat s omezujícím středovým tunelem nebo horším výhledem kvůli zdvojeným, navíc masivním A sloupkům. Praktické prvky ale najdete i v tomto případě, ať už rozměrné kapsy ve dveřích, sklopné stolky pro zadní sedadla nebo síť oddělující kufr od kabiny. Vlastně se mně líbí i použité materiály a zdůraznit musím i parádní pozici za volantem – tohle jde BMW zkrátka skvěle.. Z nabízených motorů lze doporučit benzinový čtyřválec 20i, neskutečně silný agregát se slušnou spotřebou, pohybující se kolem sedmi litrů. Jen osmistupňová převodovka Aisin v jiných bavorácích řadí hladčeji. Osobně bych si pak odpustil příplatkový „M“ podvozek, který je na tuzemských silnicích už zbytečně tvrdý. Obecně však platí, že práce podvozku je spíše hlučnějšího ražení, slyšet je hlavně valivý hluk od pneumatik, což dokazuje, že při vývoji auta BMW ještě nemělo tolik zkušeností s pohonem předních kol.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *