Nejluxusnější Lada se konečně prodává. Napjatě očekávaný model Aura dokazuje, jak jsou na tom ruská auta špatně

LADA Aura 2024

Značka Lada po ruské agresi na Ukrajině zpomalila svůj rozvoj, když přišla o podporu Renaultu. Minulé roky tak byly dost o omezování nabídky a postupném návratu moderních prvků do výbavy. V posledních měsících nicméně značka opět rozšiřuje své portfolio. Jednou z novinek je i napjatě očekávaný model Lada Aura, nejluxusnější vůz v nabídce.

Automobil byl napjatě očekáván, i kvůli tomu, že jej ještě v době testování ocenil ruský prezident Vladimir Putin. Prohlásil o něm, že se dobře ovládá, výhled je dobrý, motor dostatečně výkonný a vše v autě je moderní a pohodlné.

Ve skutečnosti ale Aura ukazuje, v jakém stavu je dnešní ruský automobilový průmysl, silně ovlivněný protiruskými sankcemi. Nejluxusnější Lada v nabídce, označovaná jako business sedan, totiž není nic jiného než léta prodávaný sedan Vesta s prodlouženým rozvorem a luxusnějším interiérem.

Bohatý prostor pro cestující

Vůz je navržený s důrazem na dodatečné pohodlí pro cestující ve druhé řadě sedadel, kteří mají k dispozici dalších 25 cm prostoru v oblasti nohou. Vzdálenost mezi předními sedadly a zadním sedadlem je tak působivých 106 cm, což je v třídě kompaktních sedanů nejvyšší hodnota. Nastupování a vystupování pak cestujícím usnadňuje široký a vysoký otvor zadních dveří. Pro větší pohodlí cestujících je pak k dispozici speciální nastavení odpružení a pečlivější zvuková izolace.

Lada Aura je poháněna motorem 1.8 EVO o výkonu 90 kW, a to skrze automatickou převodovku. K dispozici jsou výhradně tři barvy karoserie – černá „Panther“, stříbrná „Platinum“ a hnědá „Coriander“, které mají zdůrazňovat luxusní charakter modelu.

Bohatá výbava zacílená na ruskou klientelu

K dispozici jsou dva stupně výbavy. Základní verze Premier zahrnuje full-LED světlomety, 4 airbagy, systém sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívání volantu, předních i zadních sedadel, klimatizaci, tempomat a multimediální systém se 7″ obrazovkou. Zacílení na ruské podmínky vedle vyhřívaných prvků v základní výbavě dokazuje i vysoká světlost 176 mm.

U vyšší verze Status je interiér obšitý pravou kůží, na zadních hlavových opěrkách jsou navíc pohodlné polštáře a vyhřívané zadní sedadlo obsahuje i opěradlo. Zákazníci si navíc mohou vybrat černé nebo dvoubarevné provedení přístrojové desky a volantu. Tato verze obsahuje také lepší multimediální systém, s 10″ displejem, rádiem s 8 reproduktory a službami Yandex Auto. 

Aura jako taxík či auto pro politiky

Lada Aura se začala prodávat v polovině listopadu, první kusy pak k zákazníkům v Moskvě či Petrohradu na konci listopadu. Tento měsíc pak budou následovat první dodávky do dalších regionů, jako je konkrétně Krasnodar a Stavropol, Volgograd, Čeljabinsk, Nižnij Novgorod, Krym, Tatarstán a další.

Spolu s tím se bude navyšovat také produkce auta. Plán je však zatím vcelku skromný, v druhé polovině měsíce dosáhne výroba 76 vozů denně. 

Lada Aura byla vytvořena s ohledem na použití ve firemních flotilách, taxících nebo flotilách městských, regionálních a federálních úřadů. Vozy z předvýrobní série se již používají na ruském ministerstvu nebo v regionu Sama pro místní politické představitele. Aura také v rámci testování sloužila v červnu 2024 hostům Petrohradského mezinárodního ekonomického fóra.

One thought on “Nejluxusnější Lada se konečně prodává. Napjatě očekávaný model Aura dokazuje, jak jsou na tom ruská auta špatně

  1. to je tedy pokrok v zemi, kde včera znamená zítra (nebo to bylo obráceně? :-))
    Zkrátka, vezmeš výběhový model kompaktního sedanu, zadek trošku natáhneš, přidáš na výbavě, dáš nové jméno, a je zde nový luxusní model. A jako auto pro politiky? To by ten politik musel být asi nějaká bezvýznamná nula v zapadlé gubernii, aby se vozil v tomhle 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *