Katalog7DS

DS 7 (2017-)

DS 7 je středně velké luxusní SUV vyráběné od roku 2017. Tehdy bylo na trh uvedeno jako DS 7 Crossback, ke zjednodušení označení na DS 7 došlo v rámci faceliftu z roku 2022. V době uvedení se auto stalo novinkou v nabídce značky DS, tehdejší prémiové divize Skupiny PSA, která se později stala členem koncernu Stellantis. Na evropském trhu šlo o vůbec první originální vůz značky, od začátku prodávaný jako DS, do té doby vyráběné vozy se původně vyráběly se znaky původně mateřského Citroënu. Automobil během své inaugurace použil francouzský prezident Emmanuel Macron.

Automobil debutoval na ženevském autosalonu v roce 2017, jako první se začal prodávat v Číně, která je pro DS klíčovým trhem. Do Evropy oficiálně dorazil až v roce 2018. DS 7 Crossback se stal první součástí „nové“ éry značky, v rámci níž se vedení snažilo zpřetrhat veškeré vazby na Citroën, jehož bylo DS původně prémiovou řadou. To znamenalo zcela osobitý design, na který později navázaly také další modely značky. Ten vsadil na eleganci, s dominujícím chromováním, stejně jako na originálně pojatý interiér. Ten využívá luxusních materiálů a zajímavých prvků, jako jsou otočné analogové hodiny B.R.M. K dispozici jsou přitom různé deriváty lišící se svým vzhledem.

Technický základ poskytla platforma EMP2 známá i z dalších modelů koncernu PSA. To znamená motor vpředu napříč a pohon předních kol, čtyřkolka je tu jen u plug-in hybridu, s elektřinou poháněnou zadní nápravou. Auto však využívá té nejpokročilejší techniky, k dispozici je třeba noční vidění nebo kamerový systém sledující vozovku před vozidlem a na základě zjištěných dat upravující nastavení odpružení.

Hned dva plug-in hybridy

Do českého prodeje DS 7 Crossback vstoupil se třemi motory. Ty benzinové zastupoval přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech ve dvou výkonových verzích se 133 kW a 165 kW. Z turbodieselů tu byly 1.5 BlueHDi (95 kW) a 2.0 BlueHDi (130 kW). Všechny přitom spolupracují s osmistupňovým automatem.

Později nabídku doplnily také dva plug-in hybridy. Nejprve tu byl E-Tense 4×4 o systémovém výkonu 220 kW, kombinující 1.6 PureTech o výkonu 147 kW se dvěma elektromotory (s 81 kW u předního, respektive s 83 kW u zadního) pro pohon všech kol. Po něm v roce 2020 následoval E-Tense se systémovým výkonem 165 kW, s šestnáctistovkou o výkonu 133 kW a jedním, předním elektromotorem s 81 kW, s pohonem jedné nápravy.

Z Crossbacku jen DS 7

V roce 2022 pak debutovalo modernizované provedení, nově pojmenované DS 7. Nové jméno zdůraznilo výraznou proměnu. Nová přední část nabízí ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků. Světelný podpis získal ještě výraznější vzhled, díky kombinaci štíhlejších světlometů a denního svícení. Maska DS Wings a mřížka chladiče byly rozšířeny a přední nárazník byl přepracován, pro jednotlivé verze s odlišnými odstíny. Štíhlejší jsou i koncová světla.

To uvnitř je hlavní změnou infotainment. Přepracované rozhraní je plně konfigurovatelné a podporuje rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem. Doplňuje ho pak nový digitální přístrojový štít, též s 12″.

Novinkou v nabídce se pak stalo vrcholné plug-in hybridní provedení E-Tense 4×4 s naladěním od DS Performace. Nová baterie s kapacitou 14,2 kWh pak umožňuje ujet bez emisí až 65 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP.

DS 7 se pro evropské trhy vyrábí ve francouzském závodě ve městě Mylhúzy. Pro Čínu produkci zajišťuje tamější továrna v Šen-čenu.

DS 7: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4573 x 1891 x 1625 x 2738 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 555 litrů
  • Výroba: 2017- (Mylhúzy, Francie)

Ohodnoťte DS 7 i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

5 komentářů: „DS 7 (2017-)

  • Francouzská prémiová DS razí trend elektrifikace, a tak v její nabídce najdeme elektromobily i plug-in hybridy. DS 7 Crossback patří do té druhé skupiny. Vrcholný E-Tense 4×4 o celkovém výkonu 221 kW s 1.6 PureTech (147 kW) a dvěma elektromotory (81 kW a 83 kW) pro pohon všech kol zaujme neskutečným zátahem, když oba pohony ve sportovním režimu spolupracují pro maximální sílu. K celkovému naladění auta se ale hodí spíše hybridní mód, kdy elektřina a benzin spolupracují pro co nejnižší spotřebu paliva. DS 7 Crossback je totiž hlavně o pohodlí, a tak si sportovní zacházení ani příliš neužívá, při akceleraci přestává podvozek stíhat a kvůli trakci musí si pomáhat elektronickými pomocníky, v zatáčkách působí těžkopádně a ani brzy nejsou kdovíjaké. Při uvolněném tempu ale auto nadchne komfortním tlumením nerovností, stejně jako odhlučněním. To už pak není ani špatná spotřeba, která se při nabitých bateriích klidně pohybuje kolem pěti, šesti litrů, s vybitými baterkami počítejte spíše s osmi litry, při sportovní jízdě si pak DS řekne klidně o 14 l/100 km. DS 7 Crossback je tak zkrátka hlavně o pohodlí, což je patrné také uvnitř. Kabina je prostorná, použité materiály luxusní a výbava bohatá. Jen řidiče poněkud omezuje vysoký středový tunel a nastavitelná délka sedáku vytváří nepohodlnou mezeru pod hýžděmi. Příliš mě neseděl ani nepřehledný přístrojový štít, pomaleji fungující infotainment nebo hlučné motorky masážních sedadel.

    Reagovat
  • Krátce jsem měl možnost vyzkoušet DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Podle mě typický francouzský vůz z doby, kdy se všeobecně uznávalo, že francouzské auto je hlavně pohodlné, plavné, žádný sportovec. Takže pokud toto vezmete v úvahu a nečekáte žádné sportovní výkony, je to auto pro vás. Pohodlné s dostatkem místa, vhodné na dlouhé cestování. Jakmile na něho chcete tlačit, začne se bránit, začne žrát a nic tím nezískáte. Materiály působí luxusnějším dojmem, ale musíte si zvyknout na netradiční design a tedy i místy musíte přemýšlet nad ovládacími prvky.

    Reagovat
  • Značka DS má za cíl oživit slávu francouzského luxusu. Se zavedenou německou konkurencí tak bojuje ryze francouzskými zbraněmi, osobitým stylem a důrazem na komfort. Platí to i pro největší SUV v nabídce, DS 7 Crossback.

    Tohle kompaktní SUV vypadá zvenku možná nenápadně, uvnitř ale zaujme osobitým pojetím, s motivem diamantu, který se tu opakuje v různých motivech. Zaujmou třeba analogové hodiny nebo startovací tlačítko na vrchu středového panelu, stejně jako netradiční řešení ambientního osvětlení. Přesně to jsou detaily, kterým se Francouzi rozhodli odlišit. Použité materiály jsou pěkné, DS 7 Crossback se nicméně nevyhnulo některým lacinějším detailům. Třeba parkovací kamera mívá v dané kategorii detailnější rozlišení, přepínání grafik digitálního přístrojového štítu je pak poměrně pomalé.

    Posaz za volantem je majestátní, sedí se vysoko, s pohledem přes dlouhou kapotu. Sedačky jsou komfortní, s dostatkem místa a nabízejí i masážní funkci.

    Zkoušená verze E-Tense 4×4 je nejvýkonnější v nabídce, tenhle plug-in dává kombinovaný výkon 221 kW. To už je opravdu hodně, a tak síla tomuto DS opravdu nechybí. Při sportovnějším tempu ale i přes zajímavý zvuk spalovacího motoru rychle zjistíte, že autu vyhovuje spíše hybridní mód, kdy motory nespolupracují pro nejvyšší výkon, ale pro co nejnižší spotřebu.

    Ta se ve městě může klidně pohybovat kolem jednoho litru, když máte dobité baterie. Na elektřinu DS ujede po městě asi 30 km bez nutnosti dobíjení. Jinak ale spotřeba paliva rychle roste, pravidelné dobíjení je tak v tomto případě obzvlášť klíčové, vždyť třeba na dálnici si vůz klidně řekne o 9 l/100 km. Škoda pak ne vždy zcela hladkého připojení spalovacího motoru, zvlášť při prudších rozjezdech.

    Jízdně je to takový houpavý koráb ryze francouzského stylu. I při prudkém brzdění se karoserie komfortně zhoupne vpřed. Řízení je lehčí, s poměrně dlouhým převodem řízení. Podvozek je celkově komfortní, 20″ kola jsou ale na větších nerovnostech znát, kvůli slyšitelnému dusotu, jak zapadnou do výtluku. Jinak je ale odhlučnění prvotřídní, a to i v dálničních rychlostech.

    DS 7 Crossback se tudíž ukazuje jako zajímavé oživení kategorie prémiových SUV. Kdo se chce odlišit, měl by nad ním klidně zauvažovat. Nabídka je navíc široká, a tak i objednaný kus může být proti jiným DS 7 originál.

    Reagovat
  • DS 7 Crossback Louvre 1.6 PureTech 300 Plug-in Hybrid
    Pokud vám jde čistě o objektivní pohled na věc a řešíte podstatné věci, DS 7 si zřejmě nikdy nepořídíte. K DS 7 vás to musí přitahovat. Jestli máte touhu po něčem výjimečném, může být ideálním řešením. DS 7 Crossback Louvre 1.6 PureTech 300 Plug-in Hybrid je úžasně pohodlné a tiché auto, které potěší nízkou spotřebou a překvapivou dynamikou v přímce. Já mu těch pár chyb rád odpustím, a co vy?

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ds-7-crossback-louvre-1-6-puretech-300-plug-in-hybrid-jedinecne-suv/

    Reagovat
  • DS 7 E-Tense 300 Performance Line+
    Modernizovaná DS 7 je zase o velký kus lepší. Vývojáři vyslyšeli kritiku a zaměřili svou pozornost na témata, ve kterých Crossback zaostával. Čili po stránce infotainmentu, grafiky a rozlišení kamer se auto posunulo a dohnalo tak dnešní dobu a zejména své konkurenty.

    Co se týká mírného omlazení karoserie, tam se designérům povedlo vytvořit mnohem víc rafinovanější detaily. Přední i zadní část vozu dnes působí ještě víc chic a sexy. Zadní světla, potažmo celá partie ve mně evokuje dokonce Porsche Macan. Nová verze Performance Line + s bohatými černými doplňky a jistými sportovními rysy se mi během testu hodně zalíbila, původně jsem se totiž domníval, že mi k DS jednoznačně sedí chrom.
    Více na: https://autodays.cz/2023/04/08/ds-7-e-tense-300-performance-line-francouzsky-sperk-ve-sportovnim-havu/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *