Ford Kuga Mk3 (2019-)

Ford Kuga ST-Line 2020

Ford Kuga Mk3 je třetí generace kompaktního SUV americké značky, která se na českém trhu začala prodávat na jaře 2020. Stejně jako v případě předchůdce se jedná o globální model, který se třeba na severoamerickém trhu prodává pod označením Escape. Vedle druhé generace Kugy toto SUV nepřímo nahradilo také v roce 2019 ukončené MPV Ford (Grand) C-Max.

Ve srovnání s předchozí generací se automobil výrazně změnil. Design se stal sportovnější a výraznější, a to díky nově pojaté přídi s dominantní maskou chladiče. Sportovnější výraz dále zdůraznila nabízená verze ST-Line, naopak provedení Vignale vsadilo na elegantní vzhled a luxusní výbavu.

Výrazně se změnily i proporce. Ford Kuga Mk3 se mezigeneračně natáhl o 89 mm, zároveň je o 44 mm širší a o 6 mm nižší. Nárůst vnějších rozměrů měl pozitivní vliv na vnitřní prostor, jemuž pomáhá i zadní lavice posuvná v podélném směru o 150 mm. Snížený postoj vedle dynamiky vzhledu zlepšuje také aerodynamiku, která má pozitivní vliv na úspornost vozu.

Té dále pomáhá až o 80 kilogramů lehčí konstrukce, díky užití nové flexibilní globální platformě Ford C2. Ta rovněž zajišťuje o 10 % vyšší torzní tuhost karoserie.

Kuga třikrát hybridní

Hlavní vliv na úspornost nicméně má nová generace jednotek. V době uvedení na trh byla Kuga III nejvíce elektrifikovaným modelem v dějinách značky. K dispozici byla hned ve třech hybridních variantách. Mildhybrid vsadil na kombinaci turbodieselu 2.0 EcoBlue s 48V elektrickým systémem a elektromotorem fungujícím jako startér/generátor, zatímco full-hybrid na zážehový čtyřválec 2.5 Duratec pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem čerpajícím energii z baterií o kapacitě 1,1 kWh. Motor 2.5 Duratec pracuje i pod kapotou plug-in hybridu, v jehož případě se však elektromotor spoléhá na energii z 14,4kWh akumulátoru.

Nabídku v době uvedení do prodeje doplnily i konvenční motorizace, konkrétně benzinový tříválec 1.5 EcoBoost (ve verzích s 88 a 110 kW) a turbodiesely 1.5 EcoBlue (88 kW) a 2.0 EcoBlue (140 kW).

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4614 x 1883 x 1678 x 2710 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 475-645 litrů, 411-581 litrů (Kuga PHEV)
  • Výroba: 2019- (Valencie, Španělsko)

5 thoughts on “Ford Kuga Mk3 (2019-)

  1. Nová Kuga ukazuje, jak by plug-in hybridní pohon měl správně fungovat. Sladění elektromotoru se spalovací jednotkou je příkladné, v tomto případě dobře funguje také převodovka CVT. Atmosférický motor pracující v Atkinsonově cyklu je navíc vcelku úsporný i sám o sobě, a tak nežere tolik, když šťáva v bateriích dojde.

    Když k tomu přidáme parádní práci podvozku nebo prostornou kabinu, rázem se ukazuje, že Kuga má na své straně hodně silné zbraně. Nakonec ani ta cena vlastně není tak špatná. Jestliže tak pokukujete po SUV do zásuvky, Kuga by ve vašem výběru neměla chybět. A pokud ne, mrkněte po konvenčních verzích. Kuga je totiž sama o sobě velice povedeným autem.

    Více na: https://www.auto.cz/ford-kuga-phev-vetsi-sportovni-hybridni-134777

  2. Cestování je nesmírně pohodlné a uvolněné, jen si tak plujete krajinou, městem i dálnicí. K dispozici máte 190 koní, kteří většinu času jen klidně odpočívají v koutě, když je ale potřebujete, rádi přispěchají na pomoc. O pohon se stará 2,5 litrový benzínový motor a elektromotor – hybrid má navíc výhodu oproti plug-in hybridu, že nabídne i pohon všech kol. A když už máte SUV, mělo by mít pohon všech kol.

    Pro dlouhé cestování se obecně hodí spíše naftové motory. A i ten můžete u Kugy mít! Já jsem velký příznivce dieselu, v tomto případě bych však dal přesnost hybridu. Proč? Protože stojí stejně (může i méně, pokud oželíte pohon všech kol, který diesel má vždy, hybrid ne), výkon má stejný, ale spotřebu ve městě nižší. A jedná se o kultivovaný benzínový motor.

    Spotřeba mě samotného překvapila. Ve městě nebyl problém jezdit pod čtyři litry, dlouhodobý průměr se ustálil na 5,1 l/100 km, což mi přijde skvělé. S naftovým motorem bych se níže nedostal, ve městě určitě ne. Na Fordu se mi líbí, že uvádí i spotřebu plug-in hybridu, když je vybitý. A to je zajímavé číslo, protože u Kugy je to 5,4 až 5,6 l/100 km. Z toho všeho mi vychází, že pro mé potřeby je hybrid nejlepší volbou. Jezdím dost po městě a tam je jako ryba ve vodě co se spotřeby týká. Na dálnici má zase dost výkonu. Pokud bych měl kde nabíjet, mohla by být situace jiná, tak to ale zatím není.

    Více na: https://www.roadblog.cz/ford-kuga-2-5-duratec-hybrid-2021/

  3. Po dvou předchozích generacích Fordu Mondeo byl Ford Kuga pro mě tak trochu autem, které mi zbylo. Chtěl jsem být věrný značce, ale Mondeo dál nepokračuje. Předchozí Kuga mě také příliš nenadchla, zejména kvůli prostoru na zadních sedadlech, ale nakonec jsem skončil u Fordu, jel jsem se projet a po roce mohu říci, že koupě Kugy chyba nebyla. Na ovládání jsem zvyklý, vyhovuje mi retro styl s tlačítky, vyhovuje mi vyšší posezení i jízdní vlastnosti. Mám rád svižnější jízdu a přes vyšší stavbu karoserie nemám pocit, že se auto naklání v zatáčkách, naopak je to pro mě pořád starý dobrý Ford, na který jsem zvyklý. Benzínová 1,5 s manuálem je plně dostačující, jak na okreskách, tak na dálnici. Mám snad jen dvě výhrady, první jsou relativně krátké sedláky vepředu a druhou je software palubního systému. Ten se moc nepovedl. Dlouho trvá, než začne reagovat a občas se sám od sebe restartujte během jízdy. To “občas” je na můj vkus přeci jen dost často. Posloucháte rádio a najednou ticho, displej zhasne, rozsvítí se a auto mi řekne “nastavil jsem jazyk čeština”. Kde asi soudruzi udělali chybu?

  4. Plusy
    Kvalitní odhlučnění
    Nízká spotřeba okolo 6 litrů
    Jistota a ovladatelnost v zatáčkách
    Prostorný interiér
    Příznivé zvýhodněné ceny
    Minusy
    Tříválec odpojuje jeden válec, což doprovází lehké škubání
    Tvrdý podvozek na rozbitých městských silnicích
    Informační systém působí zastarale
    Vysoko ukotvená sedadla se slabším bočním vedením

  5. Ford Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid (PHEV)
    Oproti konkurenčním plug-in hybridům je za hezké peníze, patří mezi nejpraktičtější v kategorii, skvěle zatáčí a nad lacinějšími materiály v interiéru a zastaralým infotainmentem se dá přivřít oko. Navíc je tady jeden z nejlepších plug-in hybridních systému, který jezdí za hubičku. Jenže ani tak nemůžu dát víc než 7 z 10 hvězdiček. Proč? Podvozek je sice bezkonkurenční při rychlé jízdě, ale na poměry SUV je přehnaně prkenný. V kombinaci s 19″ koly bouchá a propouští rázy do karoserie. Nepomáhají tomu ani poměrně tvrdá sedadla s krátkým podsedákem. Dává smysl jen v případě, že jezdíte pouze po hladkém asfaltu nebo vyžaduje schopnost velmi rychle prolétat klikaté okresky.

    Nemáte-li v plánu Kugu pravidelně nabíjet, sáhněte po hybridním provedení HEV s menší 1.1 kWh baterii, která se dobíjí jen rekuperací. Ve městě a na okreskách jezdí skoro stejně úsporně jako vybité PHEV, na dálnici dokonce o 1 litr úsporněji. Navíc je lehčí, díky čemuž líp zatáčí, taky je k dispozici s pohonem všech kol. A pokud se spokojíte s manuálem, sáhněte po 1.5 EcoBoost, který má nejlepší jízdní vlastnosti a spotřebu pouze o 1-2 litry vyšší.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ford-kuga-st-line-x-2-5-duratec-hybrid-phev-nejuspornejsi-plug-in-hybrid-v-kategorii/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *