KatalogLexus

Lexus LM (2023-)

Lexus LM se v roce 2023 představil ve své druhé generaci. Tu čekala zásadní změna, luxusní MPV na bázi Toyoty Alphard nově zamířilo i do Evropy, a to včetně českého trhu. Dosud byla tato alternativa k Mercedesu třídy V dostupná primárně v Asii.

Prodej zcela nového Lexusu LM byl na českém trhu zahájen ve druhé polovině letošního roku, první vozy dorazily na přelomu srpna a září. Už předtím však byly zveřejněny české ceny. V době uvedení na trh startovaly na částce 3.290.000 Kč za sedmimístné provedení Luxury. Čtyřmístné provedení Luxury VIP pak v době uvedení stál od 3.990.000 Kč.

Čtyřmístná verze VIP se přitom neliší jen počtem sedadel, ale také výbavou. Má rovněž multimediální ovládací prvky na volantu, hudební systém Mark Levinson hned s 23 reproduktory nebo chladicím boxem.

„Lexus LM je na poměry evropského trhu jedinečné auto, které by mohlo zaujmout širokou škálu zákazníků od top managementů firem přes VIP shuttle service společností a hotely až po rodiny jako alternativa k 7místným SUV. Ambice máme vzhledem k síle tohoto produktu zdravě sebevědomé, rádi bychom prodávali desítky LM ročně,“ říká k uvedení Jakub Květoň, manažer značky Lexus v ČR.

LM reprezentuje nejnovější fázi kompletní obnovy produktové nabídky značky, která zahrnuje nové podvozkové platformy, nové pohony a řadu pokrokových technologií. Samotné jméno je zkratka pro luxury mover, zároveň písmeno L v názvu vůz spojuje s dalšími velkými modely na vrcholu nabídky značky, luxusním sedanem LS, kupé a kabrioletem LC nebo offroadem LX (u nás nenabízeným).

Design vozu odpovídá aktuálnímu jazyku s motivem “důstojné elegance.” Celková délka vozu je pak 5.130 mm při šířce 1.890 mm a výšce 1.945 mm. Klíčem k maximální prostornosti na zadních sedadlech je velkorysá šířka, výška a rozvor 3.000 mm.

Luxusní kabina

Hlavní pozornost vývojářů se soustředila na pohodlí a pocit pohody cestujících v kabině, která posouvá klasickou koncepci pohostinnosti („omotenashi“) značky Lexus na dosud nevídanou úroveň. Každý detail kabiny byl navržen tak, aby se všichni cestující cítili jako doma, bez ohledu na to, zda si během cesty přejí relaxovat, nebo tento čas využít k práci. Inspirací přitom byly i kabiny soukromých tryskáčů.Sedadla byla navržena s ohledem na oporu a pohodlí, k preciznímu nastavení prostředí v kabině slouží regulace teploty, kvality vzduchu a osvětlení, samozřejmostí jsou snadné a intuitivní funkce konektivity a zábavy včetně 48″ širokoúhlého monitoru s HD rozlišením a zakázkového audiosystému Mark Levinson 3D Surround Sound.

V zadní části kabiny pak najdeme elegantní stropní konzolu, jejíž součástí jsou ovladače dveří, úložné schránky na drobnosti a senzory sledování teploty. Díky umístění konzoly uprostřed vozu zůstává volný prostor v oblasti hlavy cestujících.

K dispozici přitom jsou dvě varianty, sedmimístná a superluxusní čtyřmístná. Ta využívá dvojici multifunkčních zadních křesel nebo třeba dělicí přepážku mezi přední a zadní částí kabiny, do níž je zabudován 48″ širokoúhlý monitor a skleněný panel s možností zaclonění pro zachování soukromí.

U sedmimístné varianty prostřední řada VIP sedadel skýtá velkorysejší nabídku prostoru a vyšší míru funkčnosti; ve třetí řadě pak najdeme trojici sklopných sedadel, jejichž složením do podlahy lze získat více místa pro zavazadla.

V Evropě jen jako hybrid

Co se týče motorů, tak na evropských trzích se LM bude nabízet jako LM 350h s full hybridním elektrickým pohonem 2,5 litru. Osvědčený systém pohonu, známý též z modelů NX 350h a RX 350h, poskytuje maximální výkon 180 kW.Standardem je inteligentní elektronicky řízený pohon všech kol „E-Four“, který zde při rozdělování hnacího momentu upřednostňuje kola zadní nápravy ve prospěch stabilního držení karoserie při zatáčení a vyššího pohodlí na zadních sedadlech. Systém podporuje přerozdělování hnacího momentu mezi nápravami v poměru od 100:0 až po 20:80, a zaručuje tak bezpečné jízdní chování při rozjíždění nebo zatáčení na nezpevněných nebo kluzkých površích.

Technický základ poskytla podvozková platforma GA-K s výhodou nižšího těžiště a vyšší tuhosti. K tuhosti karoserie dále přispěly dodatečné svary, použití lepidel a doplnění výztuh na klíčových místech. Lexus současně snížil hmotnost pomocí vnějších hliníkových panelů tenkého ocelového plechu, zejména v případě komponent umístěných nejdále od těžiště vozu, aby co nejvíce potlačil naklánění karoserie.

Lexus LM: České ceny (2023)

Motor2.5 Hybrid2.5 Hybrid
Výkon (kW)250250
Počet míst k sezení74
Cena Luxury (Kč)3.290.0003.990.000
Cena Luxury Amonite Sand (Kč)3.290.0003.990.000

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *