BMW řady 2 je série různorodých modelů s odlišnými koncepcemi i karoseriemi. Jsou tu MPV 2 Active a Gran Tourer s pohonem předních kol, stejně jako čtyřdveřové kupé 2 Gran Coupé, které je rovněž předokolka. Vedle toho se tu ale prodává ještě také 2 kupé a kabriolet, což jsou naopak zadokolky, využívající techniku ze starší generace řady 1. A právě tyto sportovní deriváty se již brzy dočkají nástupce. Kupé BMW 2 s interním označením G42 se začne vyrábět na konci léta 2021, a tak se už představuje na prvních oficiálních snímcích.
Jak už to v případě BMW už tradičně bývá, na zveřejněné sadě fotografií se nová řada 2 představuje v zakamuflované podobě, ještě jako prototyp. I proto z jeho designu zatím nelze moc poznat, BMW pouze přiznává, že využije současný designérský styl značky, který je čistý a zjednodušený pouze na důležité detaily. Důležitou roli pak měla hrát aerodynamika, a to hlavně u vrcholného derivátu BMW M, který využije svébytné lízátko vpředu, větrné deflektory nebo zakrytou zadní nápravu pro lepší obtékání vzduchu. Výsledkem má být mimo jiné o 50 % nižší vztlak přední nápravy.
Vrcholem M240i xDrive
Právě o vrcholné verzi se BMW ve zveřejněné tiskové zprávě rozepsalo více. Bude se jmenovat BMW M240i xDrive Coupé a využije přeplňovaný řadový benzinový šestiválec o výkonu 275 kW, kombinovaný s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. K dispozici bude M sportovní diferenciál vzadu s plně variabilní svorností regulovanou elektromotorem pro optimální jízdní vlastnosti.
Další verze mají zahrnovat čtyřválce 220i a 230i, zřejmě v mildhybridní formě. Potvrzen je také turbodiesel 220d. Na vybraných trzích by pak mělo být dostupné také provedení 225i. Později pak dorazí i odvozený ultimativní model M2.
Také běžné modely pak mají těžit ze zesílené konstrukce. Automobilka zdůrazňuje, že tuhost karoserie je ve srovnání s předchůdcem o 12 % vyšší, což opět napomůže jízdní vlastnostem. Na ty má mít pozitivní vliv také rozšířený rozchod vpředu i vzadu (o 52 mm, respektive 31 mm) nebo rozložení hmotnosti blízké poměru 50:50 mezi nápravy. Standardem pak budou progresivní tlumiče, které mají poskytnout lepší jízdní komfort. Citlivě reagují i na malé nerovnosti vozovky a kompenzují vibrace. Za příplatek nicméně bude možné pořídit i M adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.
Samotný technický základ mimochodem vychází z ryzího roadsteru Z4. Dvojka využije jeho základní prvky platformy CLAR, shodovat se mají i nápravy, McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu.
BMW aktuálně vůz ještě pilně testuje. Jezdí se na slavné Severní smyčce Nürburgringu, stejně jako na veřejných okresních silnicích v okolí Mnichova nebo zkušebním polygonu BMW Group v Maisachu, což má zajistit skvělé chování i v každodenním provozu. Výroba bude poněkud překvapivě probíhat v v mexickém závodě San Luis Potosi, odkud se bude automobil vyvážet i do Evropy.