Nové kupé BMW 2 (G42) se rýsuje pro léto 2021. Opět to bude zadokolka

BMW řady 2 je série různorodých modelů s odlišnými koncepcemi i karoseriemi. Jsou tu MPV 2 Active a Gran Tourer s pohonem předních kol, stejně jako čtyřdveřové kupé 2 Gran Coupé, které je rovněž předokolka. Vedle toho se tu ale prodává ještě také 2 kupé a kabriolet, což jsou naopak zadokolky, využívající techniku ze starší generace řady 1. A právě tyto sportovní deriváty se již brzy dočkají nástupce. Kupé BMW 2 s interním označením G42 se začne vyrábět na konci léta 2021, a tak se už představuje na prvních oficiálních snímcích.

Jak už to v případě BMW už tradičně bývá, na zveřejněné sadě fotografií se nová řada 2 představuje v zakamuflované podobě, ještě jako prototyp. I proto z jeho designu zatím nelze moc poznat, BMW pouze přiznává, že využije současný designérský styl značky, který je čistý a zjednodušený pouze na důležité detaily. Důležitou roli pak měla hrát aerodynamika, a to hlavně u vrcholného derivátu BMW M, který využije svébytné lízátko vpředu, větrné deflektory nebo zakrytou zadní nápravu pro lepší obtékání vzduchu. Výsledkem má být mimo jiné o 50 % nižší vztlak přední nápravy.

Vrcholem M240i xDrive

Právě o vrcholné verzi se BMW ve zveřejněné tiskové zprávě rozepsalo více. Bude se jmenovat BMW M240i xDrive Coupé a využije přeplňovaný řadový benzinový šestiválec o výkonu 275 kW, kombinovaný s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. K dispozici bude M sportovní diferenciál vzadu s plně variabilní svorností regulovanou elektromotorem pro optimální jízdní vlastnosti.

Další verze mají zahrnovat čtyřválce 220i a 230i, zřejmě v mildhybridní formě. Potvrzen je také turbodiesel 220d. Na vybraných trzích by pak mělo být dostupné také provedení 225i. Později pak dorazí i odvozený ultimativní model M2.

Také běžné modely pak mají těžit ze zesílené konstrukce. Automobilka zdůrazňuje, že tuhost karoserie je ve srovnání s předchůdcem o 12 % vyšší, což opět napomůže jízdní vlastnostem. Na ty má mít pozitivní vliv také rozšířený rozchod vpředu i vzadu (o 52 mm, respektive 31 mm) nebo rozložení hmotnosti blízké poměru 50:50 mezi nápravy. Standardem pak budou progresivní tlumiče, které mají poskytnout lepší jízdní komfort. Citlivě reagují i na malé nerovnosti vozovky a kompenzují vibrace. Za příplatek nicméně bude možné pořídit i M adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.

Samotný technický základ mimochodem vychází z ryzího roadsteru Z4. Dvojka využije jeho základní prvky platformy CLAR, shodovat se mají i nápravy, McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu.

BMW aktuálně vůz ještě pilně testuje. Jezdí se na slavné Severní smyčce Nürburgringu, stejně jako na veřejných okresních silnicích v okolí Mnichova nebo zkušebním polygonu BMW Group v Maisachu, což má zajistit skvělé chování i v každodenním provozu. Výroba bude poněkud překvapivě probíhat v v mexickém závodě San Luis Potosi, odkud se bude automobil vyvážet i do Evropy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít