RecenzeTesty Volkswagen

Test: Volkswagen Caddy California 2.0 TDI (2022)

Obytné automobily se v posledních letech staly hitem, což dobře vědí i ve Volkswagenu, kde postupně rozšiřují svoji řadu obytňáků, s přídomkem California. Nejmenším z nich je Caddy California, postavený na základech stejnojmenné kompaktní osobní dodávky. Dostupné je přitom jak na bázi prodlouženého Caddy Maxi, tak na základech výchozí verze. A právě tu jsem měl možnost vyzkoušet, jak během jízdy, tak během spaní.

Ideální auto pro dobrodruhy

V tomto případě tudíž máme co dočinění s obytným vozem dlouhým jen 4,5 metru, s čímž logicky souvisí jisté kompromisy. Volkswagen Caddy California je zkrátka auto, které přes týden běžně používáte a na víkend ho v případě můžete na nějakém výletu použít k přespání.

To konkrétně znamená, že postel je ve výchozím režimu složená v zavazadelníku a rozkládá se přes sedačky. Míří přitom až nad ty přední, které je tudíž nutné posunout co nejvíce vpřed a sklopit, aby se sem lůžko vešlo. I tak budete ležet i v prostoru zavazadelníku, kde tudíž zbývá jen prostor pod lůžkem. Část přitom zabírá vařič a rozkládací židličky se stolkem, tj. nezbytná součást obytných VW. A to je právě možná největší potíž krátkého Caddy California. Místa pro zavazadla tu zkrátka moc není. Musíte tak pečlivě volit, co s sebou. většinu bagáže totiž následně musíte uložit do prostoru před zadními sedadly, nebo do omezeného kufru. Pak už zbývají jen tašky v zadních oknech. Ty jsou ale náramně praktické, snadno se dají vyjmout a používat jen tak, v noci zároveň slouží jako clona.

Pokud se přitom s omezeným prostorem pro bagáž smíříte, což asi pro cílovou klientelu dobrodruhů nebude takový problém, není Caddyně z hlediska spaní moc co vytknout. Lůžko je sice užší, je ale dostatečně dlouhé a dva dospělí se tu vyspí (musejí se však mít rádi a moc se neroztahovat). Navíc matrace je vcelku komfortní. Nechybí ani praktické „závěsy“, které snadno zastíní všechna okna. Klidně i to velké panoramatické, z něhož můžete v noci romanticky sledovat hvězdné nebe nad hlavou.

Pohodlné, ale slabší motor

Co se pak týče jízdy, obytná vestavba má pozitivní vliv na komfort. Díky zatížení zadní náprava nebouchá a podvozek na poměry původem užitkových aut komfortně tlumí nerovnosti. Ani aerodynamický šum pak není nijak vysoký, vzhledem ke kategorii auta. Řízení má pak delší převod, tak už to ale u těchto aut bývá. Stejně jako vzdušná kabina, díky vpředu umístěnému čelnímu oknu a bohatému prosklení.

Caddy California jsem přitom testoval s 2.0 TDI (90 kW) v kombinaci s manuálem. Nebudu nalhávat, silově je to tak akorát, klidně bych si uměl představit silnější motor. Zvlášť rozjezdy jsou někdy těžkopádnější. Řazení je ale příkladné, jen ve městě neustále řešíte, zda řadit trojku, nebo čtyřku. V nízkých otáčkách nad volnoběhem totiž turbodiesel lehce duní. Spotřeba se pak pohybuje kolem 5-6 l/100 km na okreskách, respektive kolem 7 l/100 km na dálnici. Do sedmi litrů jsem se pak vešel i ve městě.

Další recenze VW Caddy

Alex92

Obytňáků je na trhu spousta, ale Caddy California se z nabídky vymyká. Lidé v kempu se za tímto autem otáčí, ačkoliv není tak nápadné. Kvituji opravdu veliké střešní okénko, které při rozložené matraci dává úžasný výhled na hvězdnou oblohu. Obytňák není nikterak velký, na přespání pro dva hubené lidi tak tak. Ovšem opravdu nevím, kam dát zavazadla, když rozložím matraci, protože v kufru je sporák, židle, stůl a zadní sedačky během přespání sklopené… Jediným řešením je cestovat s rakví na střeše, nicméně s výhledem na oblohu se můžete rozloučit.

Mr.drak

Nová Caddyna udělala velký skok kupředu. Má hezčí kabinu s bohatou výbavou a pohodlný podvozek, zvlášť při naplněném kufru. Diesel s 90 kW pak možná nemá tolik síly, jezdí ale kolem šesti litrů. Za mě dobrá náhrada za MPV.

Pan tajemný

+ Variabilní interiér s možností vyjmutí zadních sedaček, pravidelně tvarovaný zavazadelník, prostorná kabina, možnost bohaté výbavy, slušné jízdní vlastnosti, poctivé manuální řazení, úsporný turbodiesel 2.0 TDI (90 kW), slušný výhled z kabiny, dostatek odkládacích prostorů uvnitř
– Vyšší pořizovací cena, průměrná dynamika 2.0 TDI (90 kW), hlučnější agregát, chybující infotainment, při jízdě nepraktické dotykové ovládání

Adam Václavek, Wikicars.cz

Volkswagen Caddy 1.5 TSI DSG
Plusy: Spousta odkládacích prostorů, Skvělá sedadla, Automatická převodovka, Jistý podvozek, LED světla

Mínusy: Méně místa na nohy vzadu, Ovládání informačního systému

VW Caddy 1.5 TSI KombiBox

Trochu mě mrzí, že nevyšlo počasí a s kempovacím Caddy jsem nevyrazil na pořádný výlet do hor. Celý tento nápad je moc fajn. Pokud bych si však podobné auto pořizoval, koukal bych po větší verzi Maxi. Taky bych určitě vzal automatickou převodovku DSG, protože jízda s ní je mnohem příjemnější. V ideální situaci bych ale sáhl rovnou po 2,0 TDI. 

Filip Suchomel, Autodays.cz

Nový Caddy ušel od minulé generace poměrně velký kus cesty, zejména co do jízdního komfortu, odhlučnění naftového agregátu a jízdních vlastností.
Zároveň si ale ponechal svoje léty prověřené kvality, jako variabilita, prostornost a vzdušnost interiéru. Vzhled exteriéru byl příjemně a výrazně osvěžen a výběr správné barvy umí tento faktor ještě více zdůraznit. Nový designový jazyk Volkswagenu v oblasti užitkových vozidel po premiéře Caddyho zároveň pokračuje i uvedením nového Multivanu T7.

V oblasti interiéru došlo taktéž k výrazným změnám, zejména vzhledu přístrojové desky. Obrazovka infotainmentu je nyní více po ruce a není již tak utopená dole u řadící páky, mimo zorné pole řidiče. Dovolím si tvrdit, že základní verze infotainmentu Composition pak drtivé většině uživatelů postačí. Drobnou pihou na kráse je ovšem upozadění ergonomie před vzhledem, a to zejména u čistě dotykového panelu ovládání světel a nastavování klimatizace výhradně přes displej infotainmentu. V tomto ohledu měla starší generace navrch, ale tento dotykový trend je nyní na vzestupu u většiny automobilek.

Volkswagen Caddy zůstává věrný odkazu svých předků minulých generací. Praktičnost a vysoká užitná hodnota pro rodiny s dětmi zůstaly, nová generace ale přidává navíc svěží moderní design, výrazné zvýšení jízdního komfortu a moderní prvky inspirované poslední verzí bestselleru značky, Volkswagenu Golf VIII. V oblasti civilně pojatých užitkových vozidel, tak udělal Volkswagen poměrně velký krok k tomu, aby se dále mohl držet na špici svého segmentu.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *