KatalogA1Audi

Audi A1 GB (2018-)

Audi A1 s interním označením GB je druhá generace malého modelu německé luxusní automobilky, nabízená od roku 2018. Na rozdíl od předchůdce je vůz nabízený výhradně jako pětidveřový hatchback. Novinkou v nabídce však byla zvýšená oplastovaná verze Citycarver ve stylu větších modelů Allroad, avšak bez pohonu všech kol. Stejně jako u předchůdce šlo o nejmenší model čtyř kruhů v nabídce.

Design Audi A1 GB vsadil na ostré hrany po vzoru ostatních soudobých modelů značky. Masku singleframe doplnily tři otvory vzdávající hold někdejšímu Audi Sport Quattro. Z hlediska délky se vůz natáhl o 56 milimetrů, rozvor dokonce o 94 mm. Zároveň se šířka zvětšila o 34 mm, zatímco výška se snížila o 13 mm.

Základem se stala platforma MQB s pohonem předních kol a motorem vpředu napříč ve verzi A0 přizpůsobená použití v malých autech. Podvozek se tudíž vpředu spolehl na vzpěry MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, vzadu byla užita náprava s vlečenými rameny a torzní příčkou. K dispozici jsou též adaptivní tlumiče.

Do českého prodeje vůz vstoupil s jediným motorem, benzinovým tříválcem o výkonu 85 kW (s obchodním označením 30 TFSI). Později však následovaly další varianty. Slabší tříválec 25 TFSI o výkonu 70 kW, benzinová patnáctistovka se 110 kW (35 TFSI) a vrcholný dvoulitr se 147 kW (40 TFSI). Naopak s turbodieselem už se nepočítalo.

V roce 2019 debutovala A1 ve verzi Citycarver, která navázala na větší modely s označením Allroaod. Má oplastovanou karoserii s drsnějším vzhledem a o 40 mm zvýšený podvozek. Z toho 35 mm připadá na zvýšené zavěšení, zbytek mají na svědomí pneumatiky s vyšším profilem.

Zatímco předchůdce se vyráběl v belgickém Bruselu, druhá generace Audi A1 se vyrábí ve španělském Martorellu, u Seatu. Belgická továrna Audi se totiž přeorientovala na produkci elektromobilů.

Audi A1: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4030 x 1740 x 1433 x 2563 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 335 litrů
  • Výroba: 2018- (Martorell, Španělsko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Audi A1 GB (2018-)

  • + Stylový vzhled, bohatá výbava, přehledný infotainment, solidní prostornost, kultivovaný a perfektně odhlučněný tříválec 30 TFSI se slušnou spotřebou, parádní naladění podvozku
    – Závratná pořizovací cena, vzhledem k ceně lacinější materiály uvnitř

    Reagovat
  • Audi A1 30 TFSI
    Audi A1 stojí jako dvě a více Fabií. Za stejnou cenu, jako A1 ve vyšší výbavě s tříválcem pod kapotou, můžete mít skvělé Polo GTI. Vlastně ještě ušetříte. Ale tohle cílová skupina neřeší. Ta prostě chce A1, protože prostě proto. A takových lidí není málo! Někdo žije sám, má peníze a chce něco stylového, kvalitního a neokoukaného. Někdo má zase v rodině nějaké SUV od Audi a hledá auto pro manželku, nebo i pro sebe do města. Tak zůstane u značky. Toto auto není tak úplně volba rozumu, to je na něm ale vlastně sympatické.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-audi-a1-30-tfsi-neni-uplne-volbou-rozumu/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *