KatalogA4Audi

Audi A4 B8 (2007-2015)

Audi A4 s interním označením B8 (nebo též 8K) je čtvrtá generace takto pojmenovaného luxusního modelu střední třídy, která se vyráběla mezi lety 2007 až 2015. Tehdy nahradila stávající A4 třetí generace (B7), později ji místo ní nastoupila A4 páté generace (B9). Automobil byl nově nabízen výhradně jako sedan a kombi, od něhož byl opět odvozen zvýšený model A4 Allroad. Kupé a kabriolet byly poprvé nabídnuty v rámci odvozeného modelu Audi A5 (generace B7), jehož nabídka rovněž čítala pětidveřový fastback A5 Sportback.

Automobil se světu poprvé představil na frankfurtském autosalonu v září 2007, kombi následovalo v březnu 2008 na ženevské autoshow. Oproti předchůdci vůz značně narostl, rozvor se prodloužil o 154 mm (i díky konstrukční úpravě výměny místa diferenciálu za spojku), délka o 117 mm.

Základem se stala tehdy nová platforma MLB. Na konstrukci byly užity slitiny železa a oceli, které tvořily 32 % hmotnosti vozu, hliníkové a hořčíkové slitiny představovaly hmotnostní podíl 31,7 %. Výsledkem toho byla A4 generace B8 o 10 % lehčí než předchůdce, a to navzdory mezigeneračnímu zvětšení rozměrů. Zároveň vzrostla tuhost o 5 %.

Čtyřválce i šestiválce

Nabídka motorů čítala v základě čtyřválce. Z benzinových tu byl v době premiéry benzinový 1.8 TFSI (118 kW) a turbodiesel 2.0 TDI (105 kW). Nechyběly však ani šestiválce, benzinový 3.2 FSI (195 kW) a vznětové 2.7 TDI (140 kW) a 3.0 TDI (176 kW). Vybrané jednotky měly standardně pohon všech kol, tvořený mezinápravovým diferenciálem, v podobě šnekového soukolí se svorným účinkem. Šestiválec v podobě 3.0 TFSI (245 kW) poháněl i sportovní model S4. Vrcholné Audi RS 4 pak mělo pod kapotou dokonce vidlicový osmiválec 4.2 TFSI s 331 kW.

Později přibyly i základní 1.8 TFSI (118 kW) a 2.0 TDI (88 kW), stejně jako 2.0 TFSI (132 kW a 155 kW). V závislosti na motoru byla k dispozici příplatková dvouspojková převodovka S tronic nebo CVT převodovka Multitronic.

Modernizace pro rok 2012

Pro rok 2012 se pak Audi A4 generace B8 dočkalo faceliftu. Inovovaný design přídě inspirovaný větší A6 a tehdy rovněž modernizovanou A5 zdůraznil horizontální linie a nabídl výraznější trojrozměrný vzhled.

V nabídce se objevil úspornější 2.0 TDI (110 kW), posílený 2.0 TDI na 130 kW, k němuž později přibyla i verze 140 kW a nový 2.0 TDI (120 kW). Místo 2.7 TDI pak přišlo 3.0 TDI (150 kW), zatímco jeho silnější varianta posílila na rovných 180 kW. Na benzinové straně byl novinkou 1.8 TFSI (125 kW) jako náhrada za dosavadní 1.8 TFSI (118 kW) a 2.0 TFSI (132 kW). Silnější 2.0 TFSI pak později posílilo na 165 kW. Na vrcholu pak stanul kompresorový šestiválec 3.0 TFSI (200 kW), který nahradil atmosférické 3.2 FSI.

Audi A4 generace B8 se vyrábělo pro Evropu v německých závodech Neckarsulm a Ingolstadt. 

Audi A4 (B8): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4703 x 1826 x 1427 x 2808 mm (A4), 4703 x 1826 x 1436 x 2808 mm (A4 Avant)
  • Objem zavazadlového prostoru: 480 litrů (A4), 490 litrů (A4 Avant)
  • Výroba: 2007-2015 (Ingolstadt, Neckarsulm; Německo)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *