Automobilka Ford představuje první snímky nové generace modelu Transit Custom, která se má podle dřívějších zpráv začít vyrábět v první polovině roku 2023. Jako první debutuje elektrická verze nazvaná Ford E-Transit Custom, která se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2023. Jeho cílem je stanovit nové měřítko v segmentu jednotunových dodávek v Evropě a usnadnit firmám přechod na elektrifikovaná vozidla.
Čistě elektrická koncepce umožňuje E-Transitu nabídnout dojezd až 380 km, rychlonabíjení stejnosměrným proudem i zachovanou možnost jízdy s přívěsem. Jednou z funkcí vyvinutých na základě podrobných diskusí s provozovateli dodávek je technologie ProPower Onboard, umožňující napájet z vozu elektrické nářadí, osvětlení či jiná zařízení.
Dynamický design
Zveřejněné fotografie pak potvrzují velice dynamický design. Automobilka v tomto směru potvrzuje, že nový Transit Custom bude pracovním vozidlem, na které budou firmy všech velikostí hrdé jako na spolehlivého partnera pro své podnikání.
Nový E-Transit Custom přichází krátce po zahájení sériové výroby elektrického E-Transitu jako první ze čtyř navazujících plně elektrických užitkových vozů Ford Pro, které mají být představeny do roku 2024. Elektromobil podle dřívějších zpráv doplní plug-in hybrid, mild-hybrid a konvenční model s výhradně spalovacím motorem. Z hlediska pohonů půjde tedy o nejširší řadu v historii Transitu/Tournea Custom. Jedná se o součást plánu Fordu prodávat v Evropě do roku 2030 dvě třetiny dodávek s plug-in hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.
„Nová generace Transitu Custom – včetně plně elektrických verzí – posílí Ford na pozici evropské značky užitkových vozidel číslo 1,“ říká Stuart Rowley, prezident evropské divize Fordu. Ford byl loni už šestým rokem v řadě největším prodejcem užitkových vozidel na starém kontinentu.
Výroba v Turecku
Produkci vozidla bude mít na starosti turecká továrna Ford Otosan ve městě Kocaeli, kde se bude vyrábět také osobní bratr tohoto modelu, Tourneo Custom. V této továrně bude nově vznikat také nástupce Volkswagenu Transporter, a to v rámci strategického partnerství Fordu s touto německou automobilkou. Transporter T7 použije stejný základ nový Transit Custom. Rovněž tedy nabídne i čistě elektrický derivát.
Továrna Ford Otosan otevřela teprve v roce 2001. Tři roky nato se stala globálním centrem pro výrobu Transitu Custom a velkého Transitu. V sousedském závodě ve stejném městě se vyrábí také malý Transit/Tourneo Courier. Aby mohl v budoucnu uspokojovat poptávku po elektrifikovaných modelech, investuje Ford Otosan do navyšování kapacit dvě miliardy eur (v přepočtu přibližně 49 mld. Kč).