Novinky

Nový Ford Transit Custom pro rok 2023 je tu. Zatím jako elektromobil

Automobilka Ford představuje první snímky nové generace modelu Transit Custom, která se má podle dřívějších zpráv začít vyrábět v první polovině roku 2023. Jako první debutuje elektrická verze nazvaná Ford E-Transit Custom, která se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2023. Jeho cílem je stanovit nové měřítko v segmentu jednotunových dodávek v Evropě a usnadnit firmám přechod na elektrifikovaná vozidla.

Čistě elektrická koncepce umožňuje E-Transitu nabídnout dojezd až 380 km, rychlonabíjení stejnosměrným proudem i zachovanou možnost jízdy s přívěsem. Jednou z funkcí vyvinutých na základě podrobných diskusí s provozovateli dodávek je technologie ProPower Onboard, umožňující napájet z vozu elektrické nářadí, osvětlení či jiná zařízení.

Dynamický design

Zveřejněné fotografie pak potvrzují velice dynamický design. Automobilka v tomto směru potvrzuje, že nový Transit Custom bude pracovním vozidlem, na které budou firmy všech velikostí hrdé jako na spolehlivého partnera pro své podnikání. 

Nový E-Transit Custom přichází krátce po zahájení sériové výroby elektrického E-Transitu jako první ze čtyř navazujících plně elektrických užitkových vozů Ford Pro, které mají být představeny do roku 2024. Elektromobil podle dřívějších zpráv doplní plug-in hybrid, mild-hybrid a konvenční model s výhradně spalovacím motorem. Z hlediska pohonů půjde tedy o nejširší řadu v historii Transitu/Tournea Custom. Jedná se o součást plánu Fordu prodávat v Evropě do roku 2030 dvě třetiny dodávek s plug-in hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.

„Nová generace Transitu Custom – včetně plně elektrických verzí – posílí Ford na pozici evropské značky užitkových vozidel číslo 1,“ říká Stuart Rowley, prezident evropské divize Fordu. Ford byl loni už šestým rokem v řadě největším prodejcem užitkových vozidel na starém kontinentu.

Výroba v Turecku

Produkci vozidla bude mít na starosti turecká továrna Ford Otosan ve městě Kocaeli, kde se bude vyrábět také osobní bratr tohoto modelu, Tourneo Custom. V této továrně bude nově vznikat také nástupce Volkswagenu Transporter, a to v rámci strategického partnerství Fordu s touto německou automobilkou. Transporter T7 použije stejný základ nový Transit Custom. Rovněž tedy nabídne i čistě elektrický derivát.

Továrna Ford Otosan otevřela teprve v roce 2001. Tři roky nato se stala globálním centrem pro výrobu Transitu Custom a velkého Transitu. V sousedském závodě ve stejném městě se vyrábí také malý Transit/Tourneo Courier. Aby mohl v budoucnu uspokojovat poptávku po elektrifikovaných modelech, investuje Ford Otosan do navyšování kapacit dvě miliardy eur (v přepočtu přibližně 49 mld. Kč).

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *