Elektrifikované motorizace EcoBoost Hybrid (mHEV) z nabídky Fordu bude možné nově kombinovat také s automatickou převodovkou. Sedmistupňová dvouspojková převodovka bude k dispozici zájemcům o modely Puma a Fiesta s motorizací 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV). V nabídce na českém trhu se tato kombinace objeví již v březnu letošního roku.
Mildhybridní technologie Ford EcoBoost Hybrid (mHEV) využívá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 48V lithium-ion baterie. Startér/generátor přitom dokáže fungovat také jako elektromotor a v případě potřeby asistovat motoru spalovacímu. Podle konkrétní situace je výsledkem lepší dynamika, nebo nižší spotřeba paliva.
V případě potřeby navýší startér/generátor celkový točivý moment hnací soustavy až o 20 Nm, což se projevuje pohotovějším pružným zrychlením. Konkrétně Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) s výkonem 92 kW a automatem má ve srovnání s nehybridní variantou téměř o čtyři procenta lepší pružné zrychlení.
Zároveň však startér/generátor umí ulevit spalovacímu motoru a snížit tak spotřebu paliva. Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) a Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) se sedmistupňovým automatem tak oproti ekvivalentním verzím s tříválcem 1.0 EcoBoost podle předběžných výpočtů sníží emise CO2 v cyklu WLTP o více než pět procent.
Ford Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) a Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) jsou dva ze 17 elektrifikovaných modelů, které bude americká automobilka v Evropě nabízet ke konci letošního roku.