KatalogAudiQ2

Audi Q2/SQ2 (2016-)

Audi Q2 je městský crossover z dílny čtyř kruhů, který se světu představil v roce 2016. Láká hlavně mladší klientelu, i proto je jeho design více svěží než u větších modelů značky, oslovujících hlavně tradiční, konzervativní klientelu. To se podepisuje třeba na široké nabídce laků, i těch pestrobarevných. Tehdejší šéf Audi Rupert Stadler při premiéře Q2 dokonce řekl, že tohle auto je svým způsobem drzé.

Koncepce vozu je přitom typický crossover. Sama automobilka o Q2 prohlašovala, že je nezařaditelné. Podle jejích slov má kus typického hatchbacku (celkový tvar), kus SUV (nabídnutí pohonu všech kol), kus Allroadů (zvýšený postoj)  i kus kupé (boční profil).

Základem auta je platforma MQB, s čímž souvisí i koncepce motoru vpředu napříč a pohonem předních kol (alternativně čtyřkolka). Do prodeje vůz vstupoval tříválcem 1.0 TFSI (85 kW), čtyřválci 1.4 TFSI (110 kW) a 2.0 TFSI (140 kW) nebo turbodiesely 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (verze 110 kW a 140 kW).

Nový vrchol i přejmenování

V roce 2018 pak nabídku doplnila sportovně laděná varianta SQ2. Ta dostala agresivnější výraz a přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI (221 kW) zkombinovaný s pohonem všech kol, tvořeným hydraulicky ovládanou spojkou. Tehdy došlo také k přejmenování agregátů podle nového názvosloví značky, tříválec se tak stal 30 TFSI (85 kW), nová benzinová patnáctistovka 35 TFSI (110 kW) a dvoulitr 40 TFSI (140 kW). Na straně turbodieselů tu nově byly šestnáctistovka 30 TDI (85 kW) a dvoulitr 35 TDI (110 kW).

Pro rok 2020 se pak Q2 dočkala modernizace. Design vsadil ještě na více hran a maska singleframe se stala výraznější, zatímco uvnitř se změnily výdechy ventilace, hlavice volicí páky nebo použité materiály. Litrový tříválec 30 TFSI pak v rámci emisních úprav oslabil na 81 kW. Nadále tu byla i patnáctistovka 35 TFSI (110 kW) a vznětový dvoulitr 35 TDI (110 kW). SQ2 si pak uchovalo dvoulitr s 221 kW.

S délkou 4.190 mm a rozvorem 2.610 mm se Audi Q2 ve své době stalo nejmenším crossoverem čtyř kruhů v nabídce. Později se ještě pod něj zařadilo Audi A1 citycarver, zvýšená varianta malého pětidveřového hatchbacku.

Audi Q2: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4191 x 1794 x 1508 x 2601 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 405 litrů
  • Výroba: 2016- (Ingolstadt, Německo)

Ohodnoťte Audi Q2 i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Audi Q2/SQ2 (2016-)

  • Q2 není zrovna typickým zástupcem modelové řady Audi. Už samotný design je více mladistvý než u větších, více konzervativně laděných modelů značky, to samé platí pro interiér, který nicméně kvalit větších vozů z Ingolstadtu nedosahuje. Jsou tu i některá řešení, z nichž vyplývá, že se v některých ohledech muselo šetřit, třeba na head-up displeji, promítající informace nikoliv na čelní sklo, ale jen na sklíčko nad přístrojovým štítem. Q2 zkrátka dokazuje, že v této kategorii se rozdíly mezi mainstreamem a prémií do určité míry smazávají.

    Reagovat
  • Q2 rozhodně není typické audi, jak jej známe. Rozdíly ve srovnání s ostatními zástupci ingolstadtské modelové palety jsou jasně patrné už na designu, Q2 sice využila typické rysy audin, avšak osobitě upravené. Výsledkem je tak zajímavější vzhled než u ostatních, spíše konzervativních modelů značky.

    Odpověď na to, zda je odlišnost Q2 na škodu, je už složitější. Na Q2 lze totiž kritizovat to, že přestože je kvalitně zpracovaná, kvalit ostatních Audi nedosahuje. Zvlášť v interiéru je na některých místech přece jen patrné, že se muselo šetřit, ať už plastovými výplněmi dveří nebo jednoduchým head-up displejem promítajícím informace jen na speciální sklíčko a nikoliv na čelní sklo. Kompaktní modely ostatních prémiových výrobců jsou na tom podobně, což dokazuje, jak se rozdíly mezi mainstreamem a prémií smazávají. Příliš nás nenadchl ani tvrdý podvozek, který by mohl být lépe odhlučněn. Po výše uvedeném odstavci se to zdá jako zklamání. Jenže pozor, stačí se na Q2 podívat optikou toho, kdo s Audi ještě nemá zkušenosti a najednou si uvědomíte, že z takového úhlu pohledu Q2 umí zaujmout.

    Naprosto tedy chápu toho, kdo se do Q2 zamiluje. Jen ta láska udělá trochu průvan v kapse.

    Více na: https://www.auto.cz/audi-q2-1-4-tfsi-110-kw-je-to-vubec-audi-100573

    Reagovat
  • Faceliftované Audi Q2 se během testu docela vyšvihlo a dokázalo mne velmi mile překvapit. „Qvédvojka“ je skvělé auto, které si zamilují zejména ženy nebo jedinci, kteří inklinují ke crossoveru a zároveň kompaktním rozměrům. Rád bych ocenil poměrně komfortní podvozek (nejednalo se o adaptivní verzi), dostatek prostoru pro posádku a preciznost zpracování. Pocit sportovnosti a luxusu navozovala skvělá sportovní sedadla s alcantarovým čalouněním.

    Audi by se mělo stydět za nedokonalé odhlučnění naftových pohonných jednotek. Verze 35 TDI trpí stále stejným neduhem jako loni testovaný model Q3. Rozhodně tedy doporučuji zvolit zážehovou variantu, rovnou se vyhnete nelibým zvukům v interiéru.

    Obrovskou pochvalu musím vyseknout infotainmentu, vlastně celému konceptu palubní desky a ovládacích prvků. Q2 působí v dnešní digitální době jako poslední mohykán, kterému ještě nesebrali hardwarová tlačítka. Ovládání multimediálního systému prostřednictvím systému MMI Touch je zkrátka geniální a právě to může být důvodem, proč nejmenší ingolstadský crossover pořídit.

    Více na: https://autodays.cz/2021/07/21/audi-q2-digitalni-kompromis/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *