Ferrari Purosangue je maranellské SUV pro rok 2022. Co už o něm víme?

Také Ferrari nakonec míří do světa SUV, když chystá model nazývaný Purosangue, který hodlá uvést v roce 2022. Co už o tomto prvním sériovém SUV z Maranella víme?

SUV jsou stále oblíbenější kategorií i ve světě sportovních značek, a tak Ferrari nezbývá nic jiného, než takový automobil rovněž připravit. Do segmentu přitom míří až dlouho po své konkurenci. Porsche nabízí Cayenne už od roku 2002, Maserati model Levante od roku 2016, Lamborghini Urus je tu od roku 2018 a konečně třeba Aston Martin DBX od roku 2020.

O přípravách SUV maranellské značky se spekulovalo už dlouho, až v roce 2017 však tehdejší šéf Ferrari Sergio Marchionne oznámil, že se něco takového opravdu chystá. O pár měsíců později pak Ferrari tyto práce oficiálně potvrdilo. Už tehdy přitom naznačilo, že takový model dorazí v roce 2022. Na jaře 2021 pak tuto informaci předseda správní rady automobilky John Elkann zopakoval.

Od doby oficiálního potvrzení Ferrari SUV nazývá Purosangue, což je v italštině výraz pro „čistá krev“. I to naznačuje, že automobilka bude chtít zdůraznit vlastnosti typické pro Ferrari. Ostatně samo vedení se novinku zdráhá označit vyloženě za SUV. Zřejmě tak o něm bude v době premiéry mluvit jako o crossoveru. Interně se mu každopádně říká Ferrari F16X.

Technika zatím neznámá

Technické informace o Ferrari Purosangue na veřejnost pronikají jen pomalu. V roce 2018 automobilka uvedla, že jeho základem bude nově vyvinutá platforma pro vozy s motorem vpředu (za přední nápravou) a převodovkou vzadu. Půjde tedy o vůz s koncepcí nazývanou transaxle. Samotné testovací muly pak využívají díly z Maserati Levante, to však přímo nemá dokazovat nějakou technickou spojitost. Maranellská novinka každopádně nemá být tak velká jako třeba 5,1 metru dlouhé Lamborghini Urus. Velikostně by se tak měla vejít do pěti metrů.

Co se týče pohonu, je to zatím velká neznámá. Použitá architektura bude přizpůsobena pohonu všech kol a hybridnímu pohonu, což jsou prvky, které od Ferrari Purosangue můžeme očekávat. Ostatně čtyřkolka se k vozu kategorie SUV odjakživa hodí, novinka má navíc v rámci nabídky značky nepřímo nahradit gran turismo GTC4Lusso, které nabízelo pohon obou náprav. Jeho výroba byla ukončena v roce 2020, právě v rámci příprav nového SUV.

Není každopádně jisté, zda SUV využije stejnou koncepci čtyřkolky jako GTC4Lusso, využívající netradiční řešení pohonu se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku pro pohon zadních kol a s dvoustupňovou převodovkou pro pohon předních. Reálnou možností je totiž i použití elektromotoru pro pohon předních kol.

Ani pohonné ústrojí není v tuto chvíli potvrzené. Často se hovoří o nasazení plug-in hybridního řešení, nejspíše s nově vyvinutým vidlicovým šestiválcem pod kapotou. Vyloučena ale stále není ani osmiválcová verze nebo dokonce dvanáctiválcová.

Zajímavostí přitom je, že šéfdesignér automobilky Flavio Manzoni v roce 2019 uvedl, že nejprve vznikal design auta a až jemu se poté přizpůsobovala použitá technika. I díky tomu mají být zajištěny charakteristické křivky Ferrari. Kabina bude čtyřmístná, přičemž návrháři dlouho řešili, jak ji navrhnout, aby byla pohodlná a zároveň pořád nabízela skvělý posaz za volantem.

Ferrari Purosangue je jedno z nejvíce očekávaných automobilů nejbližších let, právě proto, že půjde o první SUV z Maranella. Už se ale objevují zprávy, že Purosangue (stále není jisté, že toto označení sériové auto skutečně použije) bude sice první, ale rozhodně ne poslední SUV se vzpínajícím se hřebcem ve znaku. Nechme se tak překvapit, co nám příští léta přinesou!

Zdroj foto: newsF1.it

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít