Ford Explorer s interním označením U625 je šestá generace takto označeného velkého SUV americké značky. Začal se vyrábět v roce 2019 a o rok později se vůz začal prodávat i na evropských trzích. Explorer se tak do Evropy oficiálně vrátil po dlouhých 17 letech, když nepřímo nahradil předchozí model Ford Edge.
Explorer je v šesté generaci 5.063 mm dlouhým SUV s rozvorem 3.025 mm, které poskytuje prostor až pro sedm osob ve třech řadách sedadel. Palubní deska využívá ve vrcholné formě vertikálně orientovaný displej multimediálního systému s úhlopříčkou 10,1 palce. Po vzoru dalších soudobých Fordů pak nechybí otočný volič automatické převodovky. Nabídku doplňuje sportovně laděné provedení ST-Line.
Pro evropské trhy je dostupná jediná varianta, a to plug-in hybrid o výkonu 336 kW. Ten kombinuje vidlicový šestiválec 3.0 EcoBoost (257 kW) s elektromotorem o výkonu 74 kW. Součástí systému je dále desetistupňová automatická převodovka a lithium-iontové baterie s kapacitou 13,6 kWh. Poháněná jsou všechna kola.
Technický základ v podobě platformy CD6 je zcela nový, když se Explorer vrátil ke koncepci motoru vpředu podélně s pohonem primárně zadní nápravy. Podvozek tvoří vzpěry MacPherson vpředu a víceprvková náprava vzadu. Architekturu vůz sdílí s modelem Lincoln Aviator.
Ford Explorer generace U625 se pro evropské trhy vyrábí v americkém Chicagu. Lokální výroba ale probíhá též v Číně.
Ford Explorer: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 5063 x 2107 x 1783 x 3025 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 240 litrů (sedmimístná konfigurace), 635 litrů (pětimístná konfigurace)
- Výroba: 2019- (Chicago, USA)
Na jeho velikost živé auto. Design se moc nepovedl, sedačky mi přijdou vyloženě nepohodlné.
Díky své mohutnosti ale rychlost celkem obstojně maskuje. Tomu pomáhá i pohodlí, které je opravdu na vysoké úrovni. To, že má auto hodně výkonu, ještě neznamená, že bude sportovní. A Explorer je toho jasným důkazem. Jedná se o opravdu hodně rychlé auto, které slouží jako skvělý přepravník na dlouhé trasy. Naložit posádku, zavazadla a jet na dálkovou jízdu. I když můžete dát sportovní režim a řadit si pádly pod volantem (což podle mě u desetistupňové převodovky nemá smysl), není proč to dělat. Tady jde o tu pohodu.
K pohodě přispěje i skvělé audio B&O, které nabídne 1000 wattů. Nebo třeba automatické parkování, kdy stačí jen držet tlačítko a auto se o vše postará. A pak samozřejmě světla. Ta nejsou nijak extra chytrá, do zatáček se nenatáčejí, ale svítí výborně.
Více na: https://www.roadblog.cz/ford-explorer-3-0-v6-ecoboost-hybrid-2021/