Kia oznámila podrobnější informace o svých nových záměrech a ambicích do budoucna. V rámci nové strategie chce překročit hranice odvětví výroby vozidel s cílem vytvářet řešení trvale udržitelné mobility pro zákazníky. Do budoucna chce Kia získat vedoucí pozici v odvětví mobility s rozšířením obchodních aktivit do oblastí zahrnujících elektromobily, řešení a služby mobility, jednoúčelová vozidla a další. Souběžně s těmito aktivitami plánuje Kia prosazovat ještě více udržitelnou výrobu prostřednictvím čistých energií a recyklovatelných materiálů.
Automobilka v rámci tohoto záměru značky vyjde vstříc měnícím se očekáváním zákazníků ohledně způsobů přepravy. Firma tvrdí, že spotřebitelé ve stále vyšší míře hledají flexibilní, ekologicky odpovědné a integrované formy přepravy, a tak jim ji chce poskytnout.
Novou strategii přitom doprovází nový název firmy. Jestliže dosud se korejská automobilka prezentovala jako Kia Motors Corporation, nově to bude jen Kia Corporation. Odstranění výrazu ‚Motors‘ z původního názvu má právě symbolizovat, že značka vstupuje do nových a nově vznikajících oblastí podnikání.
První nový elektrovoůz již
Součástí těchto plánů je také expanze na poli elektromobilů. Do roku 2027 tak chce Kia uvést sedm bateriových elektromodelů. Tyto nové vozy budou zahrnovat různé osobní automobily, SUV i MPV napříč několika segmenty. Uplatnění se v nich přitom špičkové technologie nové podvozkové platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) skupiny Hyundai-Kia, které mimo jiné zajistí dlouhý dojezd a vysokorychlostní nabíjení.
První zástupce této nové generace akumulátorových elektromobilů se představí už v průběhu prvního čtvrtletí 2021. Přinese zajímavý design v duchu crossoverů a díky použité platformě E-GMP dojezd čistě na elektřinu přes 500 kilometrů nebo rychlonabíjení v čase pod 20 minut. Současně půjde o první globální model nesoucí nové logo Kia.
Další nové služby
Kia souběžně s tím vyvíjí řadu nových jednoúčelových vozidel (PBV) pro firemní zákazníky. Tato specializovaná vozidla budou postavena na přizpůsobitelné ‚skateboardové‘ architektuře pro zástavbu stavebnicových karoserií, navržených podle konkrétních potřeb mobility různých firemních a flotilových zákazníků. Jednoúčelová vozidla Kia díky partnerské spolupráci s firmami Canoo a Arrival budou moci nabídnout různé karoserie spojené s integrovanou modulární ‚skateboardovou‘ platformou, uzpůsobenou podle funkčních požadavků konkrétních zákazníků. Může se jednat např. o vozidla pro služby sdílení automobilů, nízkopodlažní vozidla pro logistické firmy nebo dodávková vozidla.
Dalším strategickým cílem je diverzifikace aktivit firmy tak, aby mohla nabízet ekologické služby mobility zaměřené na jízdu elektromobily a autonomními vozidly v nejvýznamnějších městech celého světa. Proto už v roce 2018 Kia investovala do firmy Grab, největšího provozovatele služeb taxi na přivolání, rozvozu potravin a platebních řešení v jihovýchodní Asii; a v březnu 2019 do indické společnosti Ola, nabízející sdílení jízd, služby taxi na přivolání, taxislužby, rozvoz potravin a další služby mobility.
Existuje i joint-venture pro sdílení automobilů s významnou španělskou energetickou firmou Repsol, prostřednictvím jejíž značky WiBLE je k dispozici flotila 500 kusů modelu Kia Niro Plug-in Hybrid. Do budoucna bude Kia v těchto aktivitách pokračovat. V příštích letech se tak třeba na dalších několika nových trzích rozšíří služba KiaMobility, dnes působící ve vybraných regionech Itálie a Ruska.