KatalogMG

MG ZS (2017-)

MG ZS je v aktuální formě městské SUV původně britské značky, dnes vlastněné čínskou automobilkou SAIC. Na trh vstupovalo v roce 2017 jako druhé SUV této značky. Na český trh vstoupilo v roce 2022, v rámci tehdejšího příchodu MG na trh. V minulosti nesl označení MG ZS sportovní sedan z počátku milénia. I proto se mu zpočátku říkalo XS pro odlišení.

Automobil s interním označením ZS11 se představil v roce 2017. Nejprve ve verzi pro čínský trh, následně i pro ten britský, respektive evropský.

Na britský trh automobil vstupoval se dvěma motory. Základem se stal atmosférický zážehový čtyřválec 1.5 VTi s výkonem 78 kW, doplněný o přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 82 kW, který byl vyvinut ve spolupráci mezi SAIC a General Motors. Tyto agregáty byly nabídnuty i na českém trhu, při vstupu auta do prodeje v roce 2022.

Na vybraných trzích se prodává i čistě elektrická verze nazývaná MG ZS EV, případně MG eZS. Na českém trhu se začala prodávat na podzim 2023.

Původně dorazila v roce 2018 s baterií s kapacitou 44,5 kWh, od roku 2022 je však k dispozici varianta s velkou 69,9Wh baterií pro dojezd až 440 km podle kombinovaného cyklu WLTP. Výkon elektromotoru pak činí 115 kW, poháněná jsou přední kola. V nabídce ji doplňuje provedení kombinující 50,3kWh akumulátor a 130kW elektromotor.

Pro rok 2020 byl pak vůz modernizován, dostal přepracovanou příď s odlišnou maskou a dalšími úpravami. Vnitřek tak aktuálně zdobí digitální přístrojový štít před řidičem a 10,1″ obrazovka infotainmentu na středovém panelu.

MG ZS je aktuálně nejprodávanějším modelem značky vůbec. 

MG ZS: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4314 x 1809 x 1611 x 2585 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 448 litrů
  • Výroba: 2017-

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „MG ZS (2017-)

  • MG ZS 1.0 TGI Exclusive 2022
    MG se na český trh po letech vrací, a to s velice zajímavou nabídkou. Model MG ZS je totiž laděn tak, že si ho česká klientela nepochybně oblíbí a konkurenci přidělá hodně starostí. Atraktivní cenovka lákající z reklam totiž není jeho jediný benefit.

    Už samotný design je atraktivní. MG ZS možná nevystupuje z davu nápadnými detaily, velká maska s výrazným logem je dnes typická pro mnohé vozy, celek ale působí harmonicky a originálně. V nápadité „šmoulí“ modré to navíc ZS sluší.

    Také interiér je vlastně normální, s klasickou volicí pákou a obrazovkou infotainmentu zakomponovanou do palubní desky. To je ale vlastně dobře, protože si nemusíte na nic složitě zvykat. ZS si navíc uchovává i klasická tlačítka, která kombinuje s dotykovým displejem infotainmentu. Třeba klimatizaci si tak můžete nastavit jak „fyzicky“ tlačítkem, tak dotykem přes multimediální systém. Jen škoda, že infotainment nemá tlačítko zpět a musíte se při vracení se do jiné složky pořád vracet na domovskou stránku.

    Právě infotainment každopádně dokazuje, že vzhledem k nízké ceně auta se muselo v některých aspektech šetřit. Navigace se tak načítá pomaleji a parkovací kamera nemá nijak zázračnou grafiku, je tu ale zároveň třeba 360° systém sledující okolí vozu. Opět ale kvůli rozlišení v praxi hůře použitelný. Plusem je každopádně možnost zrcadlení chytrého telefonu. Stejně se mi tak líbí množství zobrazovaných informací v palubním počítači.

    Naopak z hlediska použitých materiálů byste nízkou cenovku ZS rozhodně nečekali. Zpracování i výběr materiálů je na vysoké úrovni, povedený je i použitý dekor. Sedačky jsou pohodlné, hledání optimální pozice za volantem však ztěžuje jen výškově nastavitelný volant, jeden z těch lacinějších detailů. Výhled do stran pak omezuje sklon poměrně silných A-sloupků.

    Z hlediska prostornosti ale nemám k ZS zásadní poznámky. Vzadu je dostatečný prostor i pro dospělého, stejně tak kufr je až neskutečně objemný. Jen poměrně těžké víko ztěžuje přístup do něj. A chybí mu háčky na nákupní tašky.

    MG ZS jsem testoval v kombinaci přeplňovaného tříválce a automatu, což je velice povedená specifikace. Tříválec je kultivovaný a dobře odhlučněný, automat pak v rámci dané cenové kategorie skvěle funguje. Ne že byste o změně převodu vůbec nevěděli, za všech podmínek je ale hladká. Platí to přitom i pro manuální režim řazení.

    Samotný motor možná při rozjezdu nemá takovou razanci a na dálnici se projeví limity dané jeho výkonem 82 kW, pro běžnou jízdu ale jeho síla plně stačí. Spotřeba se pak za všech podmínek pohybuje kolem sedmi, osmi litrů na 100 km.

    Líbila se mně pak jízda se ZS. Podvozek je plavný a ani na větších nerovnostech nebouchá, dokáže je přitom s nadhledem odfiltrovat. Na vysoké úrovni je pak také odhlučnění. Moc ale od ZS nečekejte sportovní charakter, jak by se možná vzhledem k někdejším lehkonohým sporťákům MG dalo čekat. ZS sedí spíše pohodová jízda. Při ostřejším tempu se karoserie začne naklánět, navíc řízení není příliš komunikativní. To ale cílové klientele vadit nebude, ta ocení právě spíše poskytovaný komfort.

    MG ZS je zkrátka řečeno obyčejným autem, v tom dobrém slova smyslu. Nevystupuje z davu, spolehlivě však slouží a v těch zásadních aspektech skvěle funguje. Ano, pár lacinějších detailů se najde, ocenil bych podélné nastavitelný volant a kvalitnější parkovací kameru, vzhledem k ceně se to ale dá chápat. Když si zákazníci najdou cestu k zatím neznámé značce, bude ZS hitem.

    Reagovat
  • S autem jsem opravdu velice spokojena, obávala jsem se, co za danou cenu mohu očekávat, ale je pro mě velikým překvapením. Jen doufám, že z dlouhodobého hlediska nebude auto poruchové, jelikož se jedná u nás o novou značku, tak se můžu nechat jen překvapit… Na to, že je to SUV, je kufr poměrně prostorný, interiér působí luxusním dojmem, exteriér je poměrně robustní. Jízda v něm je komfortní, podvozek měkký. Jediné malé mínus vidím v kvalitě parkovací kamery. Každopádně jestli nad tímto autem váháte, jako jsem váhala já, rozhodně vřele doporučuji, je skvělé!

    Reagovat
  • Super auťák – tichý na dálnici, přizpůsobivý podvozek, komfortní, manuál řadí hladce a modrá barva je taky dobrá.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *