Nissan Note E12 (2013-2017)

Nissan Note s interním označením E12 je druhá generace takto označeného malého MPV, vyráběná japonskou automobilkou pro evropské trhy mezi lety 2013 a 2017. Automobil tehdy nahradil první generaci Notu (interně E11), v roce 2017 jeho evropská produkce skončila kvůli nízkým prodejům bez přímého nástupce. Jinde ve světě však automobil pokračoval, v Japonsku tak pro rok 2020 debutovala třetí generace Notu (E13). Třeba v Severní Americe vůz nesl označení Versa Note.

Design automobilu prezentovaného v roce 2012 měl na starosti Acuši Maeda se svým týmem, který přímo vycházel z konceptu Invitation z počátku roku 2012. Silueta navázala na předchůdce, jednotlivé detaily však udělaly vůz dynamičtěji působícím a atraktivněji vyhlížejícím. Stylovější vzhled pak v roce 2014 dále zdůraznil nabídnutý paket Dynamic.

Automobil nicméně přicházel už na trh v době, kdy prvotní zájem o malá MPV začal uvadat. I proto se druhá generace Notu prezentovala jako konkurent pro malé hatchbacky než typické malé MPV. Mezigeneračně se navíc karoserie vozu snížila o 15 mm. Rozvor však zůstal zachován na hodnotě 2.600 mm.

Interiér vsadil na motivy kruhů, volant pocházel ze soudobého Juku. Nechyběla pak možnost objednání multimediálního systému Nissan Connect s 5,8″ dotykovou obrazovkou. V rámci mezigenerační proměny pak došlo k přesazení sedadel. Ta přední byla ukotvena o 9 mm níž, zadní se naopak posunula o 23 mm výš a o 22 mm více dozadu. Jako správné MPV pak Note druhé generace myslel i na praktičnost. K dispozici tak byla dvojitá schránka před spolujezdcem, dvojité víko zavazadelníku, posuvná zadní lavice nebo odkládací stolky pro sedadla vzadu.

Unikátní kompresorový tříválec

Základem se stala tehdy nová platforma V, která při obdobných rozměrech uměla zlehčit konstrukci až o 55 kg. V době uvedení na český trh Nissan Note E12 vsadil na výběr ze tří motorů. Atmosférickou tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 58 kW doplňoval kompresorem přeplňovaný tříválec 1.2 DIG-S (73 kW) pracující v Millerově cyklu a turbodiesel 1.5 dCi (66 kW). Zatímco benzinové motory byly vlastní konstrukce, vznětový čtyřválec pocházel od aliančního partnera, automobilky Renault.

Produkci Nissanu Note druhé generace pro Evropu zajišťovala stejně jako v případě předchůdce britská továrna v Sunderlandu, kde odstartovala v září 2013. V roce 2017 však tam kvůli nízkým prodejům výroba skončila, závod místo toho navýšil výrobní kapacitu pro crossover Qashqai druhé generace. V době uvedení měl přitom vůz utužit pozice značky v Evropě. Nissan Note E12 se však vyráběl rovněž v Japonsku, Thajsku nebo Mexiku.

Nissan Note: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4100 x 1695 x 1535 x 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 295-325 litrů
  • Výroba: 2013-2017 (Sunderland, Velká Británie)

Ohodnoťte Nissan Note i vy, v komentářích pod článkem:

Nissan Note

3.8

Design

3.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Nissan Note E12 (2013-2017)

  • 22 listopadu, 2021 (22:52)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Druhá generace Nissanu Note přicházela na evropský trh v době, kdy éra malých MPV už ustupovala. Více se tak přiblížila klasickým malým hatchbackům, ani to ji však k prodejním úspěchům nepomohlo a v Evropě byl Note stranou zájmu. I po letech není zrovna typickou bazarovkou, rozhodně je ale více než zajímavý typ na nenáročné auto nejen do města. Note II je totiž spolehlivým vozem, který vás nenechá ve štychu. Platí to primárně pro jednoduchý tříválec 1.2, který možná má skromný výkon, zato však je mimořádně spolehlivý a také úsporný. Pro krátké jízdy naprosto ideální volba. Zásadních problémů nemá ani turbodiesel 1.5 dCi, který se navíc ještě obejde bez AdBlue. Zamyslet se tak je třeba jen nad tříválcem 1.2 DIG-S, neobvyklé řešení s kompresorem do budoucna může zadělat na problémy, stejně jako příplatkové CVT. Stejně jako u předchůdce i přes snížení karoserie pro Note platí, že je mimořádně prostorným vozem, na svoji velikost. Příplatková posuvná lavice pak zajišťuje neskutečnou variabilitu, buď můžete mít obří kufr, nebo velký prostor pro cestující vzadu. Škoda však slabě svítících světlometů, jen výškově nastavitelného volantu a slabého topení. Koroze autu (zatím) nehrozí, vyplatí se však zkontrolovat stav výfuku.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *