Honda uvádí na český trh novou generaci městského SUV HR-V. V rámci strategie elektrifikace evropské nabídky značky vstupuje do prodeje výhradně jako hybrid. České ceny startují na částce 699.900 korun.
Poměrně ambiciózní základní cenovku vysvětluje bohatá výbava. Její součástí jsou vyhřívaná přední sedadla, automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu nebo multimediální systém včetně navigace. Dále tu jsou parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kamera, dešťový a světelný senzor, diodové světlomety nebo 18“ kola z lehkých slitin.
Rovněž nechybí ani bohatá bezpečnostní výbava zahrnující šest airbagů, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v kolonách.
Druhý stupeň se jmenuje Advance a výměnou za příplatek 75.000 korun doplňuje výbavu o hlídání mrtvého úhlu, čalounění kombinující textil se syntetickou kůží, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožený volant s vyhříváním, bezdotykové ovládání víka zavazadelníku nebo LED mlhovky vpředu.
Vrcholná verze se jmenuje Advance Style a stojí 839.900 Kč. Má navíc specifické čalounění, hudební systém s deseti reproduktory, aktivní přisvěcování do zatáček, střešní ližiny, bezdrátové nabíjení smartphonu nebo dvoubarevnou karoserii.
Honda HR-V využívá hybridní ústrojí e:HEV, které pro pohon primárně používá elektromotory, zatímco spalovací motor prvotně slouží jako generátor elektrické energie. Kola patnáctistovka přímo pohání jen ve vysokých rychlostech. Systém známý z aktuálního Jazzu využívá čtyřválec 1.5 i-VTEC a dvojici elektromotorů, avšak s výkonem zvýšeným na 96 kW.
Nová Honda HR-V (2021) – české ceny | |
---|---|
Motor | 1.5 i-MMD |
Objem (cm3) | 1498 |
Válce/ventily | 4/4 |
Výkon (kW) | 96 |
Točivý moment (N.m) | 253 |
Převodovka | e-CVT |
Max. rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,6 |
Kombinovaná spotřeba dle WLTP (l/100 km) | 5,4 |
Cena Elegance (Kč) | 699.900 |
Cena Advance (Kč) | 774.900 |
Cena Advance Style (Kč) | 839.900 |