Budoucnost Renaultu Mégane je v ohrožení. Kompaktní model sice patří mezi nejžádanější modely značky, přesto automobilka řeší jeho budoucnost. Z centrály zaznívají myšlenky, zda místo Méganu nenabídnout nějaký nový elektromobil.
„Mégane se nachází v segmentu, který je stále více pod tlakem. Musíte dát své peníze tam, kde je budoucnost trhu,“ říká šéfdesignér Renaultu Laurens van den Acker v rozhovoru pro britský magazín Auto Express.
Evropské prodeje Méganu totiž v posledních dvou letech výrazně klesají. Jestliže v roce 2017 se podle serveru CarSalesBase v Evropě prodalo 167.836 exemplářů Mégane, loni to bylo už jen 129.222 kusů. Přitom takový Mercedes-Benz A za loňský rok v Evropě hlásí 198.926 prodaných kusů a třeba přímý konkurent v podobě Fordu Focus 224.401 exemplářů.
I to je důvod, proč vedení Renaultu řeší, zda raději neinvestovat finance do nějakého nadějnějšího projektu. V době expanze elektromobility přitom automobilka řeší i tuto možnost.
Elektrické SUV v plánu
„Je nevyhnutelné, že jakmile začneme přidávat elektrickou řadu do našeho portfolia, některá další vozidla budou muset jít, protože si prostě nemůžeme dovolit vyvíjet je všechny současně,“ říká k tomu van den Acker.
Renault v tuto chvíli vyvíjí například kompaktní SUV s elektrickým pohonem, které by mělo designově navázat na letošní koncept Morphoz. Podle šéfdesignéra Renaultu jej přitom spatříme již během následujících 18 měsíců. Využije novou alianční platformu CMF-EV vyvinutou pro potřeby elektromobilů, sdílenou třeba s připravovanou sériovou verzí konceptu Nissan Ariya.
Pokud by se ale právě jím rozhodl Renault nahradit model Mégane, bylo by to velké překvapení. Evropské prodeje kompaktního modelu sice klesají, stále jsou ale mnohem vyšší než u elektrovozů. Vždyť takový Renault Zoe sice loni meziročně rostl o 19 %, výsledných 45.129 prodaných kusů v rámci starého kontinentu je stále mnohem méně než u Méganu.
Nechme se tak překvapit, jak to s budoucností Mégane dopadne. V tuto chvíli je zatím jisté jen to, že na trh letos vstoupí modernizovaná verze aktuálního Méganu, která bude chtít trend klesajícího zájmu zvrátit. Povede se to?