KatalogJimnySuzuki

Suzuki Jimny JB74W (2018-)

Suzuki Jimny s interním označením JB74W je čtvrtá generace malého třídveřového offroadu vyráběná japonskou automobilkou od roku 2018. Kvůli ohromnému zájmu na jiných trzích se však na český trh Jimny JB oficiálně dostalo až v roce 2019. Nahradilo třetí generaci Jimny (JB23/JB33/JB43/JB53), která se vyráběla neuvěřitelných 20 let, od roku 1998.

Automobil koncepcí navázal přímo na předchůdce, opět se tedy jednalo o kompaktní auto do terénu, dlouhé jen 3,5 metru, s jedním párem dveří a žebřinovým rámem. Zachován byl i rozvor 2,25 metru. V Japonsku existuje i kratší verze s odlišnými nárazníky (Jimny JB64W), splňující limity japonským miniautíček kei cars.

Design Jimny čtvrté generace se ale v lecčems změnil. Auto využilo hranatou karoserii s retro prvky, odkazujícími na dřívější generace tohoto malého teréňáku. Karoserie je sice účelně navržená, krátké převisy se hodí při jízdě v terénu, bohaté prosklení pro dobrý výhled, zároveň je ale stylová, což přilákalo novou klientelu.

Jediný motor

Základem Suzuki Jimny JB74W je nově navržený žebřinový rám s tuhými nápravami v tříramenném závěsu s odpruženými vinutými pružinami. Nápravy jsou zhotoveny z vysokopevnostní oceli se zesílenou tloušťkou na 4,5 mm, rám zesilují výztuha ve tvaru písmena X a dvě příčné výztuhy, zvyšující torzní tuhost o 50 %.

Motor je v nabídce jediný, zážehový čtyřválec 1.5 VVT (75 kW), kombinovaný s pětistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovým automatem. Uložený je vpředu podélně, pohon všech kol je připojitelný, s redukční převodovkou. V terénu tomuto offroadu pomáhá vedle světlé výšky 210 mm (mezigeneračně +10 mm) i systém AllGrip PRO s funkcí kontroly trakce Brake LSD, která supluje funkci mechanických samosvorných diferenciálů.

Verze N1 i čtyři dveře

Během roku 2020 Jimny na čas vypadlo z evropské nabídky, kvůli vysokým emisím kazícím flotilové emise celého portfolia značky. V roce 2021 se však vrátilo ve formě užitkového vozidla s dvěma sedadly a velkým nákladovým prostorem místo zadních sedaček. Na užitková vozidla se totiž vztahují méně přísná emisní pravidla. Motor naopak zůstal zachován.

V roce 2023 konečně debutovala delší dobu spekulovaná čtyřdveřová verze Jimny. Ta kvůli druhému páru dveří dostala o 340 mm prodloužený rozvor, o stejnou hodnotu se prodloužila i celková délka vozu. Vnitřek pak dostal upravené zadní sedačky pro pohodlnější posaz. V době premiéry nicméně prodloužený Jimny nebyl potvrzen pro evropské trhy. Primárně se s jeho prodejem počítá v Indii.

Suzuki Jimny: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3480 (3645 s rezervním kolem) x  1645 x 1720 x 2250 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 85 litrů (377 litrů po sklopení zadních sedadel)
  • Výroba: 2018- (Kosai, Japonsko)

Ohodnoťte Suzuki Jimny i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Suzuki Jimny JB74W (2018-)

  • Aktuální Suzuki Jimny prostě nemá chybu. Vypadá skvěle, je neskutečně zábavné s ním jezdit a výtečně splňuje své primární zaměření. Kompaktní karoserie s krátkými převisy je zkrátka v terénu nepřekonatelná. Není divu, že ho Suzuki nestačí vyrábět. Jasně, kufr je titěrný a na dálnici to pořád není ono, Jimny je ale auto do terénu a v něm exceluje. S tím ale souvisí jedna chybka, vzhledem ke svému parádnímu vzhledu se může někomu jevit jako městská stylovka, jenže tomu tak zkrátka není. Pro pohyb ve městě a na dálnici jsou zkrátka lepší auta, pohodlnější a jezdící s větším nadhledem. Jimny je zkrátka pořád teréňáček a s tím se při jeho cíleném použití musí počítat.

    Reagovat
  • Souhlasím, strašný hluk pří jízdě. Já jsem to řešil několik krát. Jedna y motorového kryti vyhořela, teď mam STP HEATSHIELD L a už 2 roky jezdím ticho)

    Reagovat
  • Ja som jimny kúpil preto,že sa mi páči.
    Dôvod:jazdím s ním ptevažne po meste,v mieste kde bývam je problém zimná udržba. Mám aj m-kového bavoráka,ale jimny ma 1zaujímavú vlastnost.
    Pri jazde s ním pociťujem neskutočnú pohodu a klud,absolutne žiadnu nervozitu a stres.A to je len tým autom.Jazda s ním vás doslova ukludňuje .A nie je to len môj poznatok z tohoto auta,kolega ma taký istý,dokonca tiež kinetic yellow.
    O tech.a ekonom.aspektoch kúpy je pisať zbytočné.

    Reagovat
  • Funkce je pro Suzuki Jimny nejdůležitější. Suzuki nevyvinulo novou generaci, aby zaujalo stylovým designem, ale protože Jimny musí být nejlepším přítelem do nepohody. Odolné černé nárazníky, vysoká světlá výška, velké nájezdové úhly a široká nabídka originálního příslušenství, která zahrnuje i ochranné kryty diferenciálů, slouží k tomu, aby se Jimny mohlo vydat tam, kam si obyčejné crossovery a SUV netroufnou. Jimny je navrženo tak, aby si poradilo s nejnáročnějším terénem a neotravuje zbytečnostmi.

    Více na: https://templeofspeed.cz/suzuki-jimny-vvt-test/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *