Tesla je v automobilovém světě neobvyklým výrobcem, spíše než tradiční automobilku připomíná technologickou společnost, což je znát na jejích vozech i z hlediska životního cyklu. Třeba Model S je na trhu už od roku 2012, přesto se prodává dále, protože jej automobilka postupně inovuje, aby v rychle se rozvíjejícím se světě elektromobilů byl nadále konkurenceschopný. Pro rok 2021 se tak Tesla Model S dočkala další modernizace.
Zvenku jí prakticky nepoznáte, protože stylistické úpravy karoserie se omezily na nová kola nebo jemné retuše dodávající automobilu sportovnější vizáž. To podstatné se totiž událo uvnitř. Místo charakteristického vertikálně orientovaného displeje přišla horizontálně orientovaná obrazovka jak z Modelu 3. Má úhlopříčku 17″, rozlišení 2200 x 1300 pixelů a Tesla od ní slibuje jasnější barvy i rychlejší reakce systému. Navíc ji vedle zachovaného digitálního přístrojového štítu doplňuje ještě další obrazovka vzadu, na středovém tunelu, pro cestující na zadních sedadlech.
Změnil se také volant. Tesla oživila myšlenku z konceptu Roadsteru chystaného pro letošní rok, a tak místo „klasiky“ je tu futuristické řešení připomínající knipl letadla. Horní část věnce tu totiž chybí, stejně jako klasické páčky. Jde tak zřejmě o další zdůraznění schopností automatizované jízdy.
Změny uvnitř doplňují rovněž úpravy techniky. Na vrchol nabídky se nově usadily verze Plaid a Plaid+ využívající hned tři elektromotory. Plaid díky této síle nabízí výkon 761 kW, Plaid+ dokonce pak 820 kW! To znamená, že Plaid zrychlí z 0-100 km/h za 2,1 sekundy a „plusko“ dokonce ještě rychleji. Maximální rychlost v obou případech čítá 320 km/h. Co se týče dojezdu, Plaid udává „odhadovaných“ 628 kilometrů, vrcholná verze pak dokonce „odhadovaných“ 840 km.
Tesla Model S Plaid modelového roku 2021 na českém trhu podle oficiálního konfigurátoru stojí 3.304.900 korun. Za Plaid+ dáte pak 3.789.900 korun.