Testy KiaRecenze

Test: Kia Niro 1.6 GDI PHEV Style (2022)

Kia Niro je další důkaz, kterak se modely této korejské značky mezigeneračně mění. Niro udělalo v rámci příchodu druhé generaci významnou proměnu. Jedno však zůstává, pořád jde o mimořádně úsporný automobil nabízející různou úroveň elektrifikace, k dispozici je jako full-hybrid, plug-in hybrid i elektromobil.

Právě design je zcela odlišný oproti předchůdci. Jestliže první Niro sázelo na konzervativní styl, druhá generace je ryzí futurismus. Vpředu najdeme originální, vertikálně orientované světlomety s nezvyklou světelnou grafikou, vzadu zase úzká, vertikální koncová světla. Celek navíc může ozvláštnit C-sloupky v kontrastní barvě. Celek si tak s žádným jiným autem rozhodně nespletete, byť na Niru můžeme spatřit motivy Kie Soul nebo Hyundaie Bayon.

Chytrý středový panel

Zcela jiný je také interiér. Inspiroval se modelem Sportage, což znamená výtečnou, až prémiovou volbu materiálů i jejich zpracování, stejně jako moderní řešení. Třeba parkovací kamera má jedno z nejlepších rozlišení na trhu.

Chytrý je dotykový pás na středovém panelu, který dle přepnutí ovládá klimatizaci či další funkce vozidla. Nejde přitom o jediný chytrý detail kabiny – přední sedadla jsou netradičně tvarovaná, což vytváří šikovný háček třeba na kabelky. Dostatek je tu i odkládacích míst, kapsy ve dveřích jsou možná menší, zato ve středovém tunelu je odkládací prostor velký. Některé prvky by ale stálo za to vylepšit, přední sedadla nemají zrovna pohodlný tvar a světlomety nejsou za tmy zrovna z nejúčinnější.

Z hlediska vnitřního prostoru je ale vše v pořádku. Vzadu má dostatek místa i dospělý, nad hlavou i před koleny. Ve třech už je to ale tady logicky už spíše průměr. Kufr se pak otevírá poměrně lehkým víkem, elektricky ovládané páté dveře má až nejvyšší verze. Z hlediska velikosti jej trochu limituje nižší výška, alespoň že u plug-in hybridu zůstává menší prostor pod podlahou, na dobíjecí kabely či lepicí sadu na opravu pneumatik. Netradiční je pak měkký kryt kufru vyrobený z velké části z recyklovaných materiálů – pokud je potřeba převážet větší náklad, lze ho snadno srolovat.

Kiu Niro jsem testoval ve formě plug-in hybridu, což konkrétně znamená benzinový čtyřválec 1.6 GDI (77 kW) v kombinaci s elektromotorem (62 kW) a lithium-ion polymerovým akumulátorem s kapacitou 11,1 kWh. Když oba motory spolupracují, poskytují výkon až 135 kW, což už je pořádná síla.

Úsporný pohodář

Odpich je slušný, je ale znát, že když dojde v bateriích šťáva, je toho elánu méně. Spolupráce motorů je nicméně příkladná, o práci spalovacího motoru prakticky ani nevíte, stejně tak šestistupňová dvouspojková převodovka mění převod naprosto hladce. Jen na dálnici si mnohdy i při 130 km/h ve stoupáních nesmyslně podřazuje na pětku, přestože má pohonné ústrojí síly stále dost.

Na rozdíl od jiných plug-in hybridů navíc Niro PHEV jezdí ve výchozím automatickém režimu častěji na spalovací motor. Přesto je spotřeba nízká, ve městě si Niro řekne o 4,9 l/100 km, na dálnici pak kolem 6, 6,5 l/100 km. Spotřebu elektrické energie však Niro bohužel nezobrazuje. Při dobití akumulátoru nicméně vůz ukazuje dojezd až 63 km v čistě elektrickém režimu.

Při jízdě se Kia Niro ukazuje hlavně jako pohodář. Podvozek je naprosto komfortní, hladce tlumí nerovnosti, od podvozku se neozývají žádné hlučné rány. Spalovací motor není prakticky slyšet ani ve vyšší rychlosti, na dálnici ale počítejte s lehkým šumem kolem karoserie, kvůli její vyšší stavbě.

Další recenze

Peter_89:

Nevšední design, skvělá spotřeba, trochu hlučnější na dálnici, ale dá se. Za mě spokojenost.

Dominik Parajka

Plusy: zaujímavý dizajn, vzdušný pocit v interiéri, veľa miesta na zadných sedadlách, veľmi dobrý infotainment, super ergonómia ovládania, príjemné naladenie hybridného pohonu, komfort podvozka, široké možnosti nastavenia rekuperácie, veľmi dobré asistenčné systémy, vzhľadom na veľkosť batérie dlhý dojazd v elektrickom režime

Mínusy: chýba bezdrôtový CarPlay, časté podradzovanie do 5. rýchlostného stupňa na diaľnici pri 130 km/h

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *