RecenzeTesty Peugeot

Test: Peugeot 308 GT 1.5 BlueHDi (2021)

Peugeot 308 patří mezi klíčové součásti nabídky této francouzské značky. V současné generaci jde o povedený model, jak jsem měl možnost zjistit během testování několika kousků. Do ruky mi naposledy padl hatchback s turbodieselem pod kapotou.

Prémiová kabina

O designu vozu už od jeho premiéry vím, jak je povedený. Má správnou dávku elegance i sportovního šmrnce. Zaujme přitom jak příď s dominantní maskou zdobená novým logem Peugeotu, tak agresivně pojatá záď s nízkými koncovými světly. Plusem je též dostupnost zajímavých laků, vedle výrazné rudé třeba neobvyklá tmavě zelená metalíza Olivine, dodávaná bez příplatku.

Interiér pak na první dobrou dokazuje, že se Peugeot usadil na horní hranici mainstreamu. Použité materiály i jejich zpracování navozují doslova prémiovou atmosféru.

Koncepci i-Cockpit s vysoko umístěným přístrojovým štítem a malým volantem se navíc daří dále ladit, díky čemuž se i se svojí vyšší postavou za volantem srovnám pohodlněji než v některých jiných Peugeotech s tímto řešením a pořád vidím na všechny informace. Naopak manželka, s postavou nižší, si stěžuje, kolik údajů jí věnec volantu zakrývá.

Sedadla ve vrcholné verzi jsou pohodlná, sedí se sportovně nízko. Výhled do stran nicméně poněkud omezují silné A-sloupky. Infotainment má moderní grafiku a díky displeji s detailním rozlišením krásný obraz. Stejně tak kvalitní obraz má parkovací kamera. Multimediální systém je však pomalejší, občas trvá, než se načte. Líbí se mně však možnost individualizace včetně dotykových ploch na středovém panelu – každý si tak zde nastaví přímý vstup pro funkce, co potřebuje. S nastavením navíc pomůže šikovný videomanuál.

Co se týče prostornosti, tak na zadních sedadlech je to v rámci kategorie spíše průměr. Naopak zavazadelník je plně postačující. Dostatek odkládacích míst je pak i v kabině.

Nízká spotřeba turbodieselu

Přestože nabídka motorů není tak výkonově pestrá jako kdysi, stále je sama o sobě různorodá – k dispozici jsou benzinové motory, plug-in hybridy a bude tu také čistě elektrická varianta. Navíc Peugeot 308 pořád nabízí i turbodiesel a právě ten jsem měl možnost vyzkoušet v rámci týdenního testování.

Naftová patnáctistovka nezapře svůj charakter, zvlášť za studena její práci doprovází spíše hrubší tóny. Síly má ale díky 96 kW a hlavně 300 Nm na rozdávání, odpich je slušný za všech okolností. Plusem je samozřejmě nízká spotřeba. Ta dlouhodobá se drží pod šesti litry, na dálnici se dá jezdit pod 5,5 l/100 km, ve městě za 6 až 7 l/100 km dle provozu. Příplatkový osmistupňový automat pak sice ve většině případů řadí na jedničku, rozjezdy ale někdy nebývají tak hladké, stejně jako zpomalování k semaforu.

Kolem a kolem bych pro 308 preferoval spíše dříve zkoušený benzinový tříválec 1.2 PureTech s totožným výkonem 96 kW. Pracuje tišeji, je levnější a jeho spotřeba není zase o tolik vyšší.

Jízdní vlastnosti se pak opět potvrdily jako povedené. 308 komfortně tlumí nerovnosti, kola na nerovnostech nebouchají. Zároveň však auto zůstává jisté i při rychlejším tempu. Snad jen na dálnici je auto od podvozku hlučnější, náchylné na povrch pod koly.

Peugeot 308: Další recenze a zkušenosti

David Bureš, ČSAKA.cz

Kolem a kolem to jsou pozitivní dojmy. Zkrátka řečeno, tohle auto se vážně povedlo! Peugeot 308 dnes patří mezi nejlepší kompakty na trhu, není-li ten vůbec nejlepší.

Adam Václavek, Wikicars.cz

Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI s osmistupňovým automatem má pár chyb. Peugeoťácká kabina nemusí sedět každému, informační systém umí být otravný a nestojí zrovna málo. Ve výsledku je to ale velice dobře jezdící auto, které úchvatně vypadá a má na danou kategorii překvapivě kvalitní interiér. Škoda jen, že krom hybridu v nabídce není žádný výkonný motor.

Peugeot 308 Allure Pack Hybrid 180: Pokud máte možnost nabíjet a využijete čistě elektrický dojezd, tak základní hybrid smysl dává. Jestli na to občas rádi šlápnete, určitě bych sáhl po líbivějším provedení GT s výkonnějším ústrojím. Nafta mi pak v 308 připadá jako nejzbytečnější. Je sice o něco úspornější než 1.2 PureTech, ale taky dražší a ve všech ohledech jízdy horší. Jak už asi tušíte, 1.2 PureTech 130 je za mě tím nejlepším motorem, jaký lze pod kapotu 308 nakonfigurovat. Škoda jen, že Peugeot nenabízí 1.6 Puretech 225 bez hybridu, který má třeba DS 4 ze stejné rodiny.

Tommy.Lee

Pěkný, pohodlný auto, za kterým se rád otočím. Ten tříválec už pěkně jede a za málo. Kufr má velkej, ale vzadu moc místa není. Ten malej volant super, na okreskách s nim kroutim jak ve formuli. Chtěl bych ale pohodlnější sedačky, na dlouhých cestách z nich bolí záda.

Pan tajemný

+ Povedený design, luxusní materiály uvnitř, povedený nový infotainment, solidní odhlučnění, zajímavý zvuk 1.2 PureTech s vynikajícím řazením, solidní spotřeba, kvalitní parkovací kamera, možnost bohaté výbavy, slušný kufr, komfortní podvozek

– Kompromisní posaz za volantem, stísněná kabina hatchbacku, přece jen vyšší ceny

Dominik Parajka

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI (2022)

Plusy: štýlový dizajn, dobre svietiace LED svetlomety, veľký a praktický kufor, nádherný interiér, veľmi dobré predné sedadlá s masážnou funkciou, intuitívne ovládanie infotainmentu, veľmi dobrý 3D virtuálny kokpit, príjemné jazdné vlastnosti, nízka spotreba

Mínusy: absencia funkcie auto-hold automatickej prevodovky

Miki

Krásný auto, uvnitř luxusní. Vybíral jsem mezi tříválcem 1.2PureTech a naftou 1.5 BlueHDi. Nakonec jsem vzal puretech, je o dost tišší a s podobnou spotřebou. Na dlouhých cestách je pohodlný, vzadu ale není moc místa

VB

Peugeot 308 SW je docela povedeně auto. Zdá se, že designeři naštěstí natrvalo opustili odporný vzhled z doby před 10 lety, takže nyní vypadá 308 jak dynamicky, tak i elegantně jak zepředu, tak i zezadu. Jen boční pohled mě moc neoslovuje, dle mého názoru příliš nekoresponduje se sportovní přídí a zádí, boční silueta 508 se povedla více. Od kolegů jsem také slyšel kritiku na nové logo Peugeotu, ale přes počáteční nejistotu s ním nemám žádný problém, dokonce mi k této přídi nové černé logo sedí více, než kdyby tam byl původní lvíček v chromu. S čím však mám pořád problém, je palubní deska. Nikoliv však kvůli použitým materiálům nebo kvalitě, obojí je na výborné úrovni, zde nemám žádné výhrady. Líbí se mi i celkový design palubovky, ale nelíbí se mi i-Cockpit, nemohu si na něho zvyknout a ani mě neoslovil 3D přístrojový štít. Celé řešení se mi zdá nepřehledné, hůře se v něm orientuji a to vše spolu s dotykovým ovládáním je krokem proti bezpečnosti. Malý hranatý volant je sice hezký designový kousek, ale při delší jízdě je mi nepříjemný do ruky.

Co se týče vlastní jízdy, tak zde výhrady nemám žádné. Peugeot naštěstí nezapomněl, že ještě existují dieselové motory, které mají velký točivý moment, táhnou hezky odspodu a mají malou spotřebu. To je i případ zde použité 1,5 HDi s automatem. Tato kombinace je velice vhodná na dlouhé cestování, podvozek je velmi pohodlný, dobře naladěný, prostě ideální kompromis mezi sportovností a komfortem. K motoru mám jen jedinou výhradu a to je hrubší chod, ale s tím se dá žít
Celkově je Peugeot 308 SW velmi povedené auto, pro mnohé určitě téměř ideální rodinné vozidlo. Docela mě bude zajímat, jak se prodejně popere s bratrancem ze stejné stáje, tedy s Opelem Astra, který se také povedl a má konzervativnější palubní desku s klasickými tlačítky a ovladači.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *