KatalogAygoToyota

Toyota Aygo AB40 (2014-2021)

Toyota Aygo AB40 je druhá generace miniauta vyráběného japonskou automobilkou v české továrně TPCA (od roku 2021 TMMCZ), a to mezi lety 2014 a 2021. Stejně jako u předchozí generace (Aygo AB10) šlo o sourozence miniaut z dílny Skupiny PSA, v tomto konkrétním případě se jednalo o Citroën C1 a Peugeot 108, které se po boku Ayga též vyrábějí v kolínském závodě. Z dlouhodobého hlediska je Aygo nejprodávanějším vozem z této trojice. Pro rok 2018 byla Toyota Aygo AB40 modernizována. Výroba vozu skončila na konci roku 2021, posléze ho kvůli tržním trendům nahradil maličký crossover Aygo X.

Design vozu se oproti předchůdci významně změnil, Aygo druhé generace bylo o mnoho výraznější, inspirované japonskou kulturou mládí. Konkrétně se designérskému jazyku říkalo J-Playful. K dispozici ale pořád byla třídveřová i pětidveřová karoserie. Cílení na mladé zákazníky dokazovaly rovněž širší možnosti individualizace vzhledu auta pomocí různých barevných schémat. Charakteristickým poznávacím znakem se stala příď s motivem písmena X, kterou však upravil facelift z roku 2018. Ten se inspiroval u většího Yarisu (XP130).

Vývoj měl na starosti Kazuhiko Terai. Rozvor Ayga druhé generace zůstal zachován z předchůdce, z hlediska délky však vůz vyrostl o 25 mm. Uvnitř se nově sedělo o deset milimetrů níž, což pomohlo i prostoru nad hlavou, mezigeneračně se zvětšil také zavazadlový prostor.

Nabídka motorů se na rozdíl od sourozenců omezila výhradně na tříválec 1.0 VVT-i (51 kW), který v rámci faceliftu v roce 2018 nahradila inovovaná varianta 1.0 VVT-i (53 kW) s upraveným vstřikováním a kompresním poměrem.

Ve srovnání s předchozí generaci se zvýšila tuhost karoserie, jízdnímu projevu zase pomohlo přepracování náprav. Ta přední se dočkala silnějšího stabilizátoru, přeladěných tlumičů a nových pružin, vzadu se zase objevila nová torzní příčka. V rámci faceliftu z roku 2018 pak došlo k úpravám na řízení a odpružení pro rychlejší a přesnější reakce. Nové těsnící materiály v palubní desce, A sloupcích karoserie nebo dveřích zase měly lépe potlačit hluk od motoru.

Toyota Aygo: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3465 x 1615 x 1460 x 2340 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 168 litrů
  • Výroba: 2014-2021 (Kolín-Ovčáry, Česká republika)

Ohodnoťte Toyotu Aygo i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Toyota Aygo AB40 (2014-2021)

  • + Originální vzhled, atraktivní cenovka, na poměry segmentu slušná výbava, mrštnost v městském prostředí, komfortní podvozek, přehledné ovladače, u původního 1.0 VVT-i lehké a precizní řazení, vpředu vzdušná kabina
    – u původního 1.0 VVT-i citlivá spojka, nedostatečný výkon, hlučnější na dálnici, středový tunel tlačí do nohy

    Reagovat
  • Toyota chce Aygem cílit na zákazníky kolem dvaceti a nad 50 let. My Aygo vidíme spíše jako automobil pro mladé řidiče, ti totiž jistě ocení rošťácký vzhled, jadrný zvuk motoru nebo možnost spárování auta se smartphonem. Případně ho také vidíme jako druhé (nebo třetí) auto do rodiny, kterým přes týden jezdí manželka do práce a na nákupy a vy se s ním pak na víkend nebudete stydět vyrazit.

    Mladším řidičům bude vadit především poměrně slabý motor nebo méně prostoru pro kamarády na zadních sedadlech. Starším klientům se zase budou líbit rozměrná tlačítka v kabině nebo slušné pohodlí, hlasem proti může být hlučnost na dálnici či malý zavazadelník.

    Více na: https://www.auto.cz/toyota-aygo-kolinsky-pomeranc-82005

    Reagovat
  • Komu Toyota Aygo poslouží nejlépe? Každému, kdo hledá čiperné městské autíčko, v němž se vozí nejčastěji sám nebo ve dvou. Každému, jehož nároky na zavazadlový prostor končí týdenním nákupem. Každému, kdo chce co nejlevnější a co nejnovější auto. Každému, kdo hledá spolehlivého parťáka, který servis navštíví jen kvůli základní údržbě. Pokud chcete městské auto pro čtyři lidi a nějaký ten náklad, miřte raději o segment či dva výše. Auris či Corolla nebo Yaris jsou na tom s prostorem mnohem lépe. A pokud je právě prostor na minimálním půdorysu prioritou, pak zašilhejte k Volkswagenu. Polo, Ibiza a Fabia jsou v tomto ohledu nepřekonatelní. Toyota Aygo je na druhou stylový, úsporný, spolehlivý a jednoduchý prcek, s nímž je radost proplétat se městem a hledat místo na přeplněných parkovištích.
    Více na: https://vezpetnemzrcatku.cz/toyota-aygo-cira-radost/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *