Fiat oživuje svoji nabídku v oblasti užitkových vozidel, když na trh uvádí nový model Scudo, který nyní odhaluje české ceny. Jde o středně velkou dodávku, která nahrazuje dosavadní Fiat Talento. Na stejném základu vznikl i osobní model Fiat Ulysse.
Jedná se o nového sourozence Citroënu Jumper a Peugeotu Expert (a také Opelu Vivaro a Toyoty Proace), což se podepisuje jak na vzhledu, tak na nabídce pohonných jednotek. Nabízené turbodiesely Fiat sice označuje přídomkem MultiJet, jde ale o agregáty z francouzské dílny, známé jako BlueHDi.
Ceny dodávky startují na částce 620.000 korun. To mluvíme o základní dodávce se standardní délkou i výškou (tzn. L1H1), která má nákladový prostor o objemu 4,6 m3. Pod kapotou pak pracuje vznětový čtyřválec 1.5 MultiJet o výkonu 75 kW kombinovaný s šestistupňovou manuální převodovkou.
Základní výbava Business zahrnuje dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, manuální klimatizaci, dešťový a světelný senzor, rádio, dva airbagy nebo posuvné boční dveře na straně spolujezdce.
Fiat Scudo (2022): České ceny | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1.5 MultiJet | 1.5 MultiJet | 2.0 MultiJet | 2.0 MultiJet |
Objem (cm3) | 1499 | 1499 | 1997 | 1997 |
Výkon (kW) | 75 | 88 | 106 | 130 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (8A) | 8A |
Základní cena L1H1 (Kč) | 620.000 | 640.000 | 715.000 (760.000) | – |
Základní cena L2H1 (Kč) | – | 655.000 | 690.000 (735.000) | 795.000 |
I osobní verze
Je tu ale i osobní varianta Fiat Scudo Crew Cab. Její ceny startují na částce 705.000 korun za 1.5 MultiJet s 88 kW a šestistupňovým manuálem. V tomto případě už je ale standardem prodloužené provedení L2H1.
Základní výbava se u osobní dodávky jmenuje Flex a čítá mimo jiné rovněž tempomat, rádio, manuální klimatizaci nebo boční posuvné dveře na straně spolujezdce. Vzadu nicméně nechybí trojmístná lavice.
Příchodem Fiatu Scudo se italská automobilka vrací ke spolupráci s francouzskými značkami Citroën a Peugeot. Scudo je totiž sourozencem modelů Citroën Jumper a Peugeotu Expert, který vznikl v rámci začlenění italské značky do koncernu Stellantis. Jde tak o návrat ke kořenům, model Scudo nabízel Fiat už v minulosti, rovněž se jednalo o bratra Peugeotu a Citroënu. Mezitím se mezi lety 2016 až 2020 prodával Fiat Talento, což byl sourozenec Renaultu Trafic. V rámci vzniku koncernu Stellantis ale byla spolupráce Fiatu s Renaultem logicky ukončena, Italská značka raději využila možností nové skupiny.