Volvo patří mezi značky, které silně věří elektromobilitě. Ostatně do roku 2030 chce nabízet výhradně elektromobily. Jak taková budoucnost švédské automobilky bude vypadat, ukazuje nyní studie Volvo Concept Recharge. Ta zároveň naznačuje budoucí vlajkové SUV, které bude už nabídnuto s čistě elektrickým pohonem.
V tomto směru koncept naznačuje jak techniku budoucích vozů značky, tak design, který bude ještě jednodušší než dnes, podle motta „méně, ale lépe“. Concept Recharge přitom už používá novou architekturu, přizpůsobenou elektrickému pohonu, kterou do budoucna využije hned několik modelů značky Volvo. Ta má plně vyniknout výhodám elektropohonu, jako je třeba zvětšení vnitřního prostoru, díky kompaktnějšímu pohonnému ústrojí, nebo rovné podlaze kabiny, díky sadě baterií pod ní.
„Bude to nové vlajkové auto Volva, ale je to skutečně první svého druhu a bude jej následovat spousta aut založených na stejné architektuře,“ přiznal magazínu Autocar šéf značky Hakan Samuelsson. Není přitom vyloučeno, že sériové provedení konceptu ponese označení XC100, o jehož příchodu se léta spekuluje.
Od dnešních modelů značky se přitom Volvo Concept Recharge neliší jen svým designem, ale také svými proporcemi. Spíše než o typické SUV jde o crossover, s o něco nižší siluetou, což napomáhá aerodynamice.
Moderní prvky
Vícero novinek najdeme také uvnitř. Centrálním prvkem je tu 15″ obrazovka nové generace multimediálního systému. Ta byla vyvinuta ve spolupráci s Googlem a automobilka od ní slibuje logické a intuitivní ovládání. Nechybí ani jednoduché linie typické pro skandinávský design nebo udržitelné materiály.
Jelikož se pak Volvo léta zaměřuje na bezpečnost svých automobilů, nemůžou chybět ani pokročilé asistenční systémy. Jejich ústředním prvkem je Lidar vyvinutý ve spolupráci s firmou Luminar. Umístěný je na střeše, aby sbíral potřebná data, potřebná pro funkce autonomní jízdy.
„Představuje vše, o čem věříme, že zákazníci od čistě elektrického Volva očekávají, a jsme nadšení, že můžeme tuto filozofii převzít do naší příští generace automobilů,“ shrnuje šéfdesignér značky Robin Page.