Ford už čile pracuje na nové generaci populárního pick-upu Ranger, který je připravován pro rok 2022. Automobilka už oznámila, nový Ranger bude představen ještě letos. Prodávat se pak začne v roce 2022, kdy bude rovněž zahájena sériová výroba.
Již dříve Ford přiznal, že investuje do modernizace závodu Silverton v Jižní Africe, kde se bude Ranger nadále vyrábět. Jestliže od současného Rangeru bývala odvozena Mazda BT-50, novince bude dělat sourozence Volkswagen Amarok.
Nový Ranger totiž vzniká v rámci alianční spolupráce mezi automobilkou Ford a Volkswagenem, která se týká také dalších užitkových modelů. Půjde dokonce o první realizovaný projekt této kooperace. V případě středně velkých pick-upů vede vývoj americká automobilka, která má s takovými vozy přece jen bohatší zkušenosti. Ford se navíc rovněž postará o výrobu obou těchto modelů.
V této souvislosti Ford investuje do závodu Silverton miliardu dolarů, aby jej modernizoval a rozšířil jeho kapacitu. To má zajistit výrobu až 200.000 aut ročně (z dnešních 168.000 vozů), stejně jako vyšší kvalitu zpracování.
Opravdu schopný
Bližší informace o novém Rangeru pro rok 2022 zatím nemáme. Ford pouze tvrdí, že půjde o dosud nejodolnější, nejschopnější a nejpropojenější Ranger. Vůz přitom bude chtít být ideálním partnerem pro práci, rodinu i zábavu. Vývoj probíhal v úzké spolupráci s cílovou zákaznickou skupinou. Ford provedl přes 5.000 rozhovorů s majiteli a uživateli, se stovkami z nich následně pracoval tak, aby nový Ranger přesně odpovídal jejich požadavkům. Půjde o globální auto prodávané na zhruba 180 trzích světa, a tak se musí přizpůsobit různorodým požadavkům.
Oba výrobci však dali najevo, že navzdory shodnému technickému základu budou oba modely svébytné, co se týče designu. Konkrétně u Rangeru se očekává inspirace větší F-150, která v roce 2020 přišla v nové, již čtrnácté generaci, což naznačují první snímky maskovaných prototypů. To samé platí pro interiér, jemuž by měla dominovat velká dotyková obrazovka infotainmentu, zřejmě s úhlopříčkou osm palců.
Ranger i jako hybrid
Z hlediska motorů se pak očekává nějaká míra elektrifikace. Ford svým full-size modelem F-150 a jeho hybridní i čistě elektrickou verzí dokázal, že se nebojí elektrifikovat ani své pick-upy, a tak se takové verze dočká i jeho menší bratr, Ranger. Potvrdily to záběry prototypů se zásuvkami. Ostatně souvisí to s plány značky na postupnou elektrifikaci evropské nabídky, která je kvůli emisním normám pro firmu povinnost.
Konkrétně se přitom v případě plug-in hybridu očekává nasazení čtyřválce 2.3 EcoBoost pod kapotou. Opět se pak počítá s ostrou variantou Ranger Raptor, minimálně v USA pak bude nabízena i benzinová V6. Hlavní část evropských prodejů nicméně nadále bude hrát turbodiesel, nejspíše nadále ve formě 2.0 EcoBlue.
Základ nejspíše poskytne přepracovaná technika ze současné generace (interně T6), avšak přizpůsobená právě elektrifikovaným pohonným jednotkám. Pořád každopádně půjde o poctivou rámovou konstrukci.
Nový Ford Ranger se oficiálně představí 24. listopadu. Jeho premiéru bude možné sledovat online, díky video přenosu na YouTube.