Zcela nová Kia Ceed je tu! Jmenuje se jinak a mění se i další vlastnosti. Spalovací motory si ale ponechá

2026 Kia K4 Hatchback

Kia Ceed je skvělou ukázkou, kam se posunula tato korejská značka za poslední roky. Jestliže první generace chtěla dokázat, že Kia nemusí být jen o dostupné ceně, současné provedení už je plnohodnotným konkurentem pro evropské kompakty a v lecčems patří mezi etalony třídy. Nyní se však zástupce Kie mezi kompaktní mění. Místo Ceedu přichází nová Kia K4. Po americké specifikaci představené na jaře nyní debutuje i evropské provedení, a to ve formě hatchbacku, příchod sedanu se neočekává.

Design novinky je hodně dynamický, což se od nové kompaktní Kie ostatně očekávalo. K4 stylisticky navazuje na ostatní vozy značky, konkrétně přední světlomety evokují EV9 nebo modernizované Sorento. Doplňuje je však nízká maska, opticky rozšiřující příď auta. To záď K4 zdobí koncová světla ve tvaru písmena L. Zboku zase zajmou skryté kliky zadních dveří, díky čemuž náhrada za Ceed evokuje třídveřové auto.

Proti dosavadnímu Ceedu se pak liší i rozměry. Nový hatchback je 448 cm dlouhým vozem, čímž dosavadní generaci přerůstá o významných 17 cm. Spolu s šířkou 185 cm to má zajišťovat bohatý vnitřní prostor, údajně největší v rámci segmentu. Také zavazadelník s objemem 438 litrů je v rámci segmentu velký.

Uvnitř najdeme panoramatický digitální kokpit kombinující přístrojový štít 12,3″, dotykový infotainment 12,3″ a ovládání klimatizace 5,3″ v jediném rozhraní. Standardem je podpora bezdrátového Apple CarPlay a Android Auto, nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonů či služby Kia Connect s aktualizacemi OTA a Wi-Fi hotspotem. Díky hlasovému asistentovi na bázi umělé inteligence může uživatel jednoduše říci „Hey Kia“ a následně ovládat různé funkce vozu nebo získávat informace (včetně uživatelské příručky nebo místních doporučení).

„Je to důkaz, že Kia dokáže přinést design, technologie a prostor z vyšší třídy do segmentu, kde to zákazníci nečekali,“ říká na adresu novinky Sjoerd Knipping, provozní ředitel Kia Europe.

Hyundai i30 AI Vision for 2026

Hit českých rodin se dočká náhrady. Na nový Hyundai i30 si ale ještě počkáme

Hyundai i30 patří mezi nejprodávanější automobily na českém trhu. Kombinace praktičnosti a atraktivní ceny je zkrátka žádaná, zvlášť u kombi …

Z hlediska pohonu se pak evropská K4 od té americké liší nejvíce. Jestliže americký model nabízí benzinový dvoulitr a turbo šestnáctistovku, evropská specifikace má trochu jiné motorizace. Základem bude benzinový tříválec 1.0 T-GDI (84 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou přes zatím nespecifikované mild-hybridní motory až po vrcholné 1.6 T-GDI (132 kW) se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Nabídku v roce 2026 dále doplní plně hybridní verze. Turbodiesel naopak nedorazí, ani dosavadní generace Ceedu už tento motor aktuálně nenabízí.

Kia EV4 2025

Kia EV4 (2025-)

Také Kia postupně rozšiřuje nabídku svých elektromobilů, v jejím případě se rodina takových vozů jednoduše jmenuje EV. Dalším na řadě …

Jistotou je každopádně fakt, že Kia K4 nebude elektromobilem, což je pro mnohé jeho zákazníky dobrou zprávou. Mezi kompakty totiž Kia nabízí svébytné elektro, ve formě modelu EV4, který osloví zájemce o kompaktní elektrovůz.

Rozdílem proti Ceedu pak bude i místo výroby. Jestliže Ceed se odjakživa vyráběl na Slovensku, v Žilině, K4 se bude dovážet z Mexika. Uvidíme ale jak to bude s připravovaným K4 kombi, který bude primárně určen pro Evropu.

Kia K4 se patrně začne na českém trhu prodávat v roce 2026, do té doby budou zveřejněny i české ceny. V té době má debutovat i příbuzný, v podobě nové generace Hyundai i30. Na náhradu Ceedu už za rok bude vhodná době, vždyť současné provedení se prodává již od roku 2018. Osmiletý životní cyklus tak bývá mezi kompaktními modely už spíše ten delší, což ovlivnila pandemie koronaviru i nejistota ohledně další budoucnosti klasických spalovacích motorů na evropských trzích. Ty však zatím nekončí, a proto po boku elektrické EV4 Kia nabídne právě i K4 se spalovacím motorem. Zda však znovu dorazí i odvozené modely, shooting brake Proceed a crossover Xceed, si zatím musíme počkat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *