BMW 2 Gran Coupé F44 (2019-)

BMW 2 Gran Coupé 2019

BMW 2 Gran Coupé s interním označením F44 je kompaktní čtyřdveřové kupé nabízené na českém trhu od roku 2020, kdy rozšířilo nabídku mnichovské automobilky. Automobil v době premiéry neměl přímého předchůdce, koncepčně však navázal na větší modely 4 Gran Coupé a 8 Gran Coupé.

Základem se stala platforma UKL2 sdílená s třetí generací BMW řady 1 (F40), která znamenala použití pohonu předních kol a motoru uloženého vpředu napříč. S jedničkou generace F40 se shoduje rovněž rozvor 2.670 mm.

Stejně jako u soudobé řady 1 byla užita technologie blízko u sebe umístěných regulačních a řídicích prvků protiprokluzového systému ARB. Regulační člen protiprokluzového systému umístěný přímo v řídicí jednotce motoru a nikoliv v řídicí jednotce stabilizačního systému DSC zkracuje dráhy, po nichž vede signál, díky čemuž si elektronika předává informace třikrát rychleji. To přináší přesnější, citlivější a rychlejší přibrzďování protáčejícího se kola, což má za výsledek zlepšení trakce na kluzkém povrchu.

Rovněž design navazuje na pětidveřový hatchback, byť přední světlomety (standardně diodové) i maska chladiče (tentokrát s propojenými ledvinkami) jsou jinak tvarované. Odlišná je vzhledem ke koncepci také silueta, 2 Gran Coupé navíc používá bezrámová okna. Vzadu jsou pak novým designovém prvkem nízká koncová světla protažená k logu uprostřed zádě.

Interiér z jedničky

To palubní deska už je s řadou 1 prakticky shodná, což znamená možnost digitální obrazovky v přístrojovém štítu a rozměrné obrazovky multimediálního systému, které obě mohou mít úhlopříčku až 10,25″. Dotykový kontrolní displej je natočen k řidiči, za příplatek nechybí ani head-up displej s úhlopříčkou 9,2″.

Stejně jako u dalších soudobých BMW lze 2 Gran Coupé pořídit v různých výbavových liniích. V době premiéry jejich nabídka čítala pět variant, mimo jiné elegantní Luxury Line a sportovní Sport Line či M Sport.

Při příchodu na trh bylo BMW řady 2 Gran Coupé dostupné se třemi motory. Základní zážehový tříválec 218i s výkonem 103 kW doplnil dvoulitrový turbodiesel 220d s 140 kW a vrcholný model v podobě benzinového čtyřválce M235i xDrive o výkonu 225 kW s pohonem všech kol. V závislosti na motoru lze pořídit manuální šestikvalt, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku nebo osmistupňový automat.

BMW řady 2 Gran Coupé F44 se po boku řady 1 nebo řady 2 Active Tourer vyrábí v německém závodě v Lipsku.

BMW 2 Gran Coupé (F44): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4562 x 1800 x 1400 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 430 litrů
  • Výroba: 2019- (Lipsko, Německo)

3 thoughts on “BMW 2 Gran Coupé F44 (2019-)

  1. BMW M235i Gran Coupé není špatné auto, ba naopak. Hledáte-li rychlý kompaktní sedan, je skvělou volbou. Má velice jisté jízdní vlastnosti, skvělý zvuk a vlastně při běžném používání není ani zbytečně tvrdé. Jenže celkový dojem paradoxně kazí znáček na kapotě, když se kvůli modrobílé vrtulce na kapotě a ledvinkám neustále ptáte, zda by BMW nemělo být ještě lepší a hravější. Jednoduše řečeno, zda s tím pohonem na předek není příliš zaměnitelné s konkurencí. Když si totiž vzpomenu, jak jezdilo někdejší šestiválcové BMW M140i, dodnes se usmívám – tak mě to auto bavilo. M235i na mě i přes své kvality tolik nezapůsobilo. Cílové klientele ale bude jistě vyhovovat – interiér je krásný, má skvěle hrající hudební systém Harman/Kardon a ani k tomu motoru vlastně není co dodat, snad jen to, že spárování s automatem by mohlo být lepší. Já osobně bych ale kvůli koncepci pokukoval spíše po větší řadě 3 – vždyť po započtení příplatků není ta 340i xDrive s třílitrovým šestiválcem o výkonu 275 kW cenově až tak daleko.

    Více na: https://www.auto.cz/bmw-m235i-gran-coupe-vlastne-dobre-staci-to-ale-135082

  2. BMW M235i Gran Coupé jsem měl krátce půjčené, když jsou uvažoval o koupi nového vozu. První mě zaujal design, to auto se mi opravdu líbí. Styl auta tvaru 4 dveřového kupé s bezrámovými okny mě vyloženě bere. Velikost postačuje, většinou jezdím sám. Takže pro mě na první pohled ideální volba. Ale pak s ním jedete a říkáte si: hm…docela hlučné, hm…to sladění převodovky s motorem mohlo být lepší….., je to sice čtyřkolka, ale přední náhon je hodně znát, něco tomu chybí, je to takové sterilní… A potom se podívám do ceníku, nakofiguruji ho se čtyřkolkou a vedle postavím řadu 3 a rázem není co řešit. Dá se říci za stejnou cenu je trojka dospělejší auto, tišší, větší, a hlavně je s ním více zábavy. Takže sorry jako ….

  3. BMW 220d Gran Coupé
    BMW 220d Gran Coupé M-Paket není vyloženě špatné auto. Když na něho dáte normální gumy a budete jezdit pohodovým tempem, odvděčí se slušným komfortem a pohádkovou spotřebou, navíc vypadá reprezentativně. Avšak pokud si BMW kupujete kvůli sportovnímu nádechu, musím vás zklamat, protože v tomto směru je naftová dvojka propadák.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-bmw-rady-2-gran-coupe-220d-steptronic-f44-je-to-prave-bmw/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *