KatalogBMW

BMW řady 7 G70 (2022-)

BMW řady 7 s interním označením G70 je nejnovější, již sedmá generace vlajkové lodi mnichovské automobilky, představená v dubnu 2022. Luxusní sedan stojí na vrcholu hierarchie značky. Novinkou oproti předchůdcům je příchod čistě elektrického modelu BMW i7, který využívá shodný technický základ. Právě BMW i7 se začne prodávat jako první, verze se spalovacími motory mají do evropského prodeje vstoupit až v roce 2023.

První odhalení designu

Design auta dopředu odhalila upoutávka zveřejněná ještě před premiérou. Charakteristické designové prvky dvojitých kulatých světlometů a BMW masky chladiče jsou u BMW i7 interpretovány zcela nově s cílem dosáhnout moderního a osobitého vzhledu. Mezi specifické rysy designu patří horní světelné prvky z exkluzivního křišťálového skla a osvětlený rámeček masky ve tvaru ledvinek.

Exkluzivní interiér

Uvnitř je kladen důraz na inovativní uživatelské zážitky vyvolané pomocí nových režimů My Modes a nejnovější, osmé generace operačního systému iDrive. Režimy My Modes umožňují řidiči přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu a atmosféru v interiéru jeho požadavkům. Kromě prohnutého displeje poskytuje zcela novou uživatelskou zkušenost i BMW Interaktivní lišta na přístrojové desce a ve dveřích. Jde o osvětlený ovládací prvek s integrovanými tlačítky, jehož obsluha dle výrobce zaujme haptickým zážitkem. Nově vyvinutá panoramatická skleněná střecha Sky Lounge navíc přispívá k pocitu prostornosti. Její působivost zvýrazňuje individuálně nastavitelné LED osvětlení.

Zadní část chce nabídnout výjimečný cestovní komfort a stanovit nová měřítka zábavních systémů na zadních sedadlech. Ze stropu výklopný širokoúhlý (32:9) displej BMW Theatre Screen s úhlopříčkou 31,3″ a vysokým rozlišením 8K proměňuje zadní sedadla v exkluzivní soukromý kinosál, kde si cestující mohou vybrat svůj osobní zábavní program z rozmanité nabídky streamovacích služeb a vychutnat si jeho sledování během jízdy.

Nejvýkonnější BMW 7 bude elektromobil

Samozřejmostí pak je ta nejmodernější technika. Základ přitom bude pro řadu 7 a i7 shodný. „Nové BMW řady 7 je naprosto průkopnické v každém ohledu. Představuje inovativní sílu značky BMW jako žádný jiný model,“ říká o novince Frank Weber, člen představenstva BMW odpovědný za vývoj.

Technika podvozku nového BMW řady 7 zahrnuje řadu inovací, jež pomáhají dosáhnout vyváženosti mezi jízdní dynamikou a cestovním komfortem, která je pro tento model charakteristická. Ideální základ zde poskytuje oproti předchozímu modelu tužší karoserie a širší rozchod zvětšených kol. Detailních vylepšení se dočkalo jak standardně dodávané vzduchové odpružení obou náprav, tak na přání dodávané Integrální aktivní řízení.

Adaptivní stabilizátory, které jsou součástí volitelné výbavy Executive Drive Pro, nyní využívají 48V elektromotory. Kromě toho, že omezují pohyby karoserie způsobené nerovnostmi vozovky na jedné straně vozu, jejich nová funkce Active Roll Comfort také aktivně upravuje výšku karoserie na příslušné straně vozu.

Elektrická verze i plug-in hybrid

V Evropě bylo nové BMW řady 7 uvedeno na trh výhradně v podobě čistě elektrického provedení i7 xDrive60. Je poháněno dvěma elektromotory, které dohromady dosahují výkonu 400 kW. Dojezd podle WLTP činí 590 až 625 km. V USA, Číně a dalších vybraných prodejních trzích budou od začátku prodeje nabízeny také dva modely se zážehovým motorem a 48V mild-hybridní technikou. Vrcholným modelem zde bude BMW 760i xDrive s motorem V8 o výkonu 400 kW. Zdokonalený mild-hybridní vznětový řadový šestiválec o výkonu 220 kW v BMW 740d xDrive bude v Evropě zařazen do nabídky na jaře 2023.

Také plug-in hybridní varianty nového BMW řady 7 se na mnoha trzích objeví na začátku roku 2023. BMW M760e xDrive kombinuje řadový šestiválec o objemu 3,0 litru s elektromotorem pro kombinovaný výkon 420 kW. BMW 750e xDrive má pak šestiválec a elektromotor o kombinovaném výkonu 360 kW.

Stejně jako BMW i7 jsou vybaveny pátou generací technologie BMW eDrive, která umožňuje prodloužení elektrického dojezdu v cyklu WLTP na více než 80 kilometrů. V průběhu roku 2023 přibude do nabídky pancéřovaná varianta nového BMW řady 7.

Vrcholné i7 M70

Další varianty čistě elektrického BMW i7 následovaly později. Mezi ně patří také dopředu avizovaný nejsilnější model BMW i7 M70 xDrive s výkonem 485 kW, který byl představený v dubnu 2023 na tehdejším šanghajském autosalonu. Motor pohánějící zadní nápravu generuje maximální výkon 360 kW, ten přední pak výkon 190 kW.  V podlaze umístěná vysokonapěťová baterie s využitelnou kapacitou 101,7 kWh umožňuje i7 M70 xDrive dojezd 488 až 560 kilometrů podle testovacího cyklu WLTP. 

Součástí standardní výbavy nového i7 M70 xDrive je M specifické adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách s automatickým udržováním světlé výšky a elektronicky řízené tlumiče, jejichž odezva je vylepšena použitím M specifické hydrauliky. Nechybí ani integrované aktivní řízení a adaptivní stabilizátory Executive Drive Pro s aktivní stabilizací náklonu a funkcí Active Roll Comfort, stejně jako M sportovní brzdový systém a 21“ M kola z lehké slitiny.

Jistotou je už konec V12. BMW oznámilo, že s výrobou vidlicového dvanáctiválce definitivně končí, ještě v rámci stávající řady 7 (G11).

Celosvětové spuštění prodejů nového BMW řady 7 proběhne listopadu 2022. I sedmá generace tohoto modelu bude vyrábět v továrně BMW Group v Dingolfingu.

BMW 7 (G70): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 5391 x 1950 x 1544 x 3215 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 500 litrů
  • Výroba: 2022- (Dingolfing, Německo)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *