Ford zveřejnil český ceník modelu Focus modernizovaného pro rok 2022. Jeho ceny začínají na částce 452.900 korun za hatchback poháněný benzinovým tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW, kombinovaný s šestistupňovým manuálem. Za Focus kombi se připlácí 30.000 korun.
Základní výbava Trend Edition zahrnuje 16″ ocelová kola, manuální klimatizaci, LED světlomety, asistent pro jízdu v pruzích, multimediální systém SYNC 2.5 s 8″ displejem a Android Auto I Apple CarPlay nebo palubní počítač. Nechybí ani šest airbagů, multifunkční volant, elektricky ovládaná přední a zadní okna, tempomat nebo přední a zadní parkovací čidla. Kombík přidává i střešní ližiny.
V druhém stupni Titanium se pak vyplatí se podívat po mildhybridním tříválci 1.0 EcoBoost se 114 kW. Díky zvýhodnění totiž takové provedení přijde u hatchbacku na 515.900 korun a v případě kombi zase o 30.000 Kč více. Je tak ve výsledku levnější než slabší mildhybrid 1.0 EcoBoost s 92 kW. Navíc přitom dostanete automatickou dvouzónovou klimatizaci, nově dostupný multimediální systém SYNC 4 s 13,2″ obrazovkou, navigaci s online připojením ke cloudu, dešťový senzor nebo elektricky sklopná zrcátka. Kombi v tomto případě výbavu dále doplňuje o hliníkové střešní ližiny. Za 60.000 korun pak lze dokoupit i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PowerShift.
Nadstavbou tohoto stupně je pak Titanium X. To výbavu dále doplňuje o 12,3″ digitální přístrojový štít, bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů nebo třeba LED osvětlení kabiny.
Z něj pak zase vychází dvě odlišně stylizovaná provedení, sportovně laděné ST-Line X a naopak dobrodružně pojaté Active X. Obě mají svébytný vzhled a 17″ kola. ST-Line X přidává i sportovní odpružení, zatímco Active X zase přepínač jízdních režimů s módy kluzký povrch a nezpevněná cesta.
Modernizovaný Ford Focus pro rok 2022 na první pohled poznáte podle přepracované přídě. Maska se rozšířila a nově je do ní začleněno logo výrobce. Nechybí ani nové světlomety. Uvnitř je pak největší novinkou příplatkový multimediální systém SYNC 4 s 13,2″ displejem.
Ford Focus hatchback (2022) – technická data a české ceny | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1.0 EcoBoost | 1.0 EcoBoost mHEV | 1.0 EcoBoost mHEV | 1.5 EcoBlue |
Zdvihový objem (cm3) | 999 | 999 | 999 | 1499 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 4/4 |
Výkon (kW/min) | 92/6000 | 92/6000 | 114/6000 | 88/4000 |
Točivý moment (Nm/min) | 170/1400-4500 | 210/1750 | 240/2500 | 300/1750-2250 |
Převodovka | 6M | 6M (7DS) | 6M (7DS) | 6M (8A) |
Maximální rychlost (km/h) | 200 | 200 (195) | 211 (208) | 196 (193) |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 10,2 | 10,2 (10,2) | 9,0 (8,4) | 9,8 (10,6) |
Kombinovaná spotřeba dle WLTP (l/100 km) | 5,3 | 5,2 (5,4) | 5,1 (5,2) | 4,2 (4,6) |
Cena Trend Edition (Kč) | 452.900 | 561.900 (621.900) | 591.900 (-) | 602.900 (-) |
Cena Titanium (Kč) | – | 595.900 (655.900) | 515.900 (575.900) | 636.900 (696.900) |
Cena Titanium X (Kč) | – | 629.900 (689.900) | 549.900 (609.900) | 670.900 (730.900) |
Cena ST-Line X (Kč) | – | – | 555.900 (615.900) | 691.900 (751.900) |
Cena Active X (Kč) | – | – | 555.900 (615.900) | – |