Ford Kuga Mk2 (2013-2019)

Ford Kuga 2016

Ford Kuga Mk2 (s interním označením C520) je druhá generace tohoto kompaktního pětidveřového SUV, nabízeného v Evropě mezi lety 2013 a 2020. Na trhu vystřídal první generaci tohoto modelu, v roce 2020 pak byl nahrazen třetí generací. Za rok 2019 se jednalo o nejprodávanější model Ford na českém trhu. Z dlouhodobého pohledu šlo o třetí nejprodávanější Ford v Evropě.

Vývoj automobilu měla primárně na starosti evropská centrála Fordu, která však Kugu druhé generace vytvářela pro celý svět, pod heslem tehdejší strategie značky One Ford. I proto třeba v USA vůz nesl označení Escape – na tamějším trhu totiž nahradil takto pojmenovaný model, přičemž se tam začal prodávat o pár měsíců dříve než Kuga II v Evropě.

Design vycházel ze soudobého „kinetického“ jazyka Fordu, jehož poznávacím znakem byla velká lichoběžníková maska v kombinaci s trojúhelníkovým motivem v nárazníku, stejně jako viditelně roztažené  lemy blatníků a výrazné horizontální motivy na zádi. Styl přímo navázal na Focus třetí generace.

S ním Kuga druhé generace sdílela také svůj technický základ. Tím byla modulární globální platforma Ford C1, evoluce architektury z předchůdce. Poháněná byla přední náprava, alternativně obě, prostřednictvím systému vlastní konstrukce.

Na český trh vůz na začátku roku 2013 dorazil s výběrem dvou motorů, zážehový čtyřválec 1.6 EcoBoost doplňoval turbodiesel 2.0 TDCi. Už o rok později ale šestnáctistovku nahradil čtyřválec 1.5 EcoBoost převzatý ze čtvrté generace Mondea. Specialitou v době premiéry pak bylo bezdotykové otevírání a zavírání víka kufru kopnutím pod zadní nárazník, které bylo vyzdvihováno i v dobových reklamách.

Výrazná proměna

V roce 2016 Ford Kuga Mk2 prošel modernizací, která byla nečekaně výrazná. Změnila se totiž celá příď. Tu nově ozdobila šestiúhelníková maska chladiče ve stylu většího Edge, která SUV dodala drsnější vizáž. Proměnil se také interiér, kde se mimo jiné objevila osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému SYNC 3.

Nabídku motorů pak obohatil turbodiesel 1.5 TDCi, který ale časem zase z českého ceníku zmizel. Hlavně se ale rozšířila nabídka verzí o luxusně pojatou Kugu Vignale a sportovně laděnou Kugu ST-Line.

Ford Kuga C520 se pro evropské trhy vyráběla ve španělské továrně Valencie.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4524 x 1856 x 1689 x 2690 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 406 litrů (s minirezervou)
  • Výroba: 2013-2019 (Valencie, Španělsko)

3 thoughts on “Ford Kuga Mk2 (2013-2019)

  1. + Komfortní tlumení nerovností, jisté jízdní vlastnosti, prostorná kabina
    – Omezený výhled ven kvůli tlustým A sloupkům a malým vnějším zpětným zrcátkům, krátké zadní sedáky, malý zavazadelník, před faceliftem lacině působící interiér

  2. Ford Kuga má zákazníky jistě čím oslovit. Líbil se nám silný a kultivovaný turbodiesel 2.0 TDCi (132 kW), byť bychom si s ohledem na rodinné zaměření klidně vystačili se slabší verzí o výkonu 110 kW. Oceňujeme též komfortní naladění podvozku a spolehlivý pohon všech kol. Kuga nabízí i množství bezpečnostních pomocníků – bez aktivního parkovacího asistenta nebo asistenta pro jízdu v pruzích bychom se klidně obešli, naopak hlídání mrtvých úhlů se v praxi určitě hodí. Zásadních negativ automobil vlastně nemá – pokud „překousnete“ poněkud zastarale se tvářící palubní desku, Kuga jistě při hledání SUV stojí za zvážení.

    Více na: https://www.auto.cz/ford-kuga-2-0-tdci-4×4-kdyz-emise-nejsou-na-skodu-86801

  3. Ford Kuga Titanium 2.0 TDCI (2015)
    Hneď prvou vecou, ktorú som si v prípade Kugy vyskúšal, boli práve jazdné vlastnosti. Hoci jazdí fajn, na iné modely Fordu sa pri dynamickej jazde jednoducho nechytá. Nerovnosti tlmí veľmi príjemne, no pri prejazde nerovností vo vyššej rýchlosti už podvozok trochu znervóznie a pri rýchlom prejazde zákrut už cítiť náklony karosérie. Kuga je teda orientovaná skôr na bežných vodičov, nie pretekárov hľadajúcich športové SUV. Príjemným prekvapením bol motor so slušným krútiacim momentom 400 Nm, ktorý parádne ťahá za každých okolností a jeho spárovanie so 6-stupňovou automatickou prevodovkou PowerShift je podarené. Prevodovka radí príjemne a jej naladenie sa k charakteru auta hodí. Motor poteší aj spotrebou, ktorá sa vie v priemere hýbať pod 7 l/100 km.

    Po stránke praktickosti Kuga neohúri, no ani nesklame. V kufri praktické riešenia absentujú, no jeho objem je postačujúci. Na zadných sedadlách a vpredu nájdu pasažieri dostatok odkladacích priestorov, ale aj dostatok priestoru na nohy a hlavu. Výbava Titanium zahŕňa všetko, čo by moderný motorista mohol od auta chcieť, plus príjemné bonusy, ako napríklad systém automatického parkovania, parkovaciu kameru a senzory vpredu aj vzadu. Ford Kuga 2. generácie s motorom 2.0 TDCI je teda pekným, funkčným a spoľahlivým balíkom, ktorý rozhodne ocení každá rodina, ktorá občas využije aj schopnosti pohonu všetkých 4 kolies.

    Více na:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *