Novinky

Mazda 6 se chce stát japonským BMW. Bude to zadokolka s šestiválcem?

Mazda 6 je léta považovaná za jednoho z nejsportovnějších zástupců střední třídy, což je charakter, který budoucí generace chystaná pro modelový rok 2023 bude chtít dále umocnit. Stále častěji se totiž hovoří o tom, že nástupce dnešní šestky generace GJ zcela změní koncepci.

Japonská automobilka podle zákulisních zpráv vyvíjí novou platformu s pohonem zadní nápravy, kterou primárně využije právě budoucí Mazda 6. Ta má navíc znamenat zástavbu podélně uložených motorů, mezi nimiž nemá chybět dokonce řadový šestiválec! Svým způsobem by se tak Mazda tímto způsobem stala jakýmsi japonským BMW.

Použitý šestiválec by měl být unikátní i tím, že půjde o člena řady Skyactiv-X, půjde tedy o motor schopný kombinovat princip zážehových i vznětových jednotek.

Jestliže se pak divíte, že se Mazda vrhá v tak těžkých časech do vývoje tak nákladné techniky, tak vězte, že to umožňuje spolupráce s další automobilkou. Hovoří se totiž o tom, že platformu s pohonem zadní nápravy využije také Toyota, respektive její značka Lexus, čímž by se vývojové náklady rozložily. Mazda navíc s Toyotou již spolupracuje delší dobu, a tak rozšíření kooperace není překvapením.

Jestli to každopádně vyjde, bude Mazda 6 2023 asi nejvíce očekávaným sedanem střední třídy, minimálně mezi petrolheady.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *