Hyundai i20 s interním označením BC3 je třetí generace takto pojmenovaného malého hatchbacku jihokorejské automobilky, která debutovala v roce 2020. Tehdy nahradila druhou generaci i20, s interním označením GB. Na rozdíl od předchůdce byl však vůz představen v jediné karosářské verzi, jako pětidveřový hatchback.
Design automobilu se zásadně změnil. Jako první Hyundai pro Evropu totiž využil motivů nového designérského jazyka Sensuous Sportiness (Smyslná sportovnost). Výsledkem je ještě sportovnější výraz díky nově tvarované masce chladiče a unikátně zdobeným C sloupkům. Záď zase zdobí opticky propojená koncová světla. Novinkou je možnost dvoubarevné karoserie.
Dynamice tvarů pomáhají také proporce, i20 třetí generace je o 24 mm nižší a o 30 mm širší než předchozí model. Auto se také mezigeneračně prodloužilo o pět milimetrů, rozvor se natáhl o 10 mm. Nárůst rozměrů vedle prostornosti kabiny pomohl také objemu zavazadelníku, který vzrostl o 25 litrů na výsledných 351 litrů.
Interiér využívá horizontální ozdobné lišty spojující jeho obě strany, do nichž jsou zapuštěny výdechy ventilační soustavy. Nechybí tu ani dvojice obrazovek s úhlopříčkou 10,25″. Jedna tvoří přístrojový štít, druhý, dotyková na vrchu středového panelu přebírá funkce infotainmentu a navigace. Ta je však u nižších specifikací je osmipalcová. Novinkou v nabídce se stal audiosystém Bose s osmi reproduktory včetně subwooferu.
Třetí generace jako první i20 debutovala i s mildhybridním pohonem. Konkrétně se 48V palubní sítě dočkal přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 T-GDi ve verzích se 74 kW a 88 kW. Motor 1.0 T-GDI (74 kW) je však k dispozici i v konvenční variantě. Jako základ slouží atmosférický čtyřválec 1.2 MPi (62 kW).
Na podzim 2020 se představil také hot hatch Hyundai i20 N. Ostřejší vzhled a upravený interiér se sportovními sedadly nebo jiným volantem doplnil o nový čtyřválec 1.6 T-GDI (150 kW) výhradně dostupný s šestistupňovým manuálem. Poháněná jsou přední kola, využívající samosvorný diferenciál. Vůz je pak primárně laděn jako auto pro zábavu.
Facelift pro rok 2023
Pro roku 2023 Hyundai i20 prošel faceliftem. Ten je rozeznatelný díky upravenému nárazníku a masky, které měly zdůraznit sportovní tvarování vozu. Záď zdobí nově navržený nárazník a specifický design zadních světel. Nové provedení interiéru s limetkovým akcentem zase oživuje atmosféru vnitřku.
Nabídka motorů modernizované i20 bude ještě upřesněna. Počítá se však s dosavadními mild-hybridy, v podobě tříválce 1.0 T-GDi ve verzích se 74 kW a 88 kW.
Stejně jako předchůdce se i Hyundai i20 generace BC3 vyrábí pro Evropu v tureckém závodě Izmit.
Hyundai i20: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4040 x 1750 x 1450 x 2580 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 351 litrů
- Výroba: 2020- (Izmit, Turecko)
Hyundai i20 N 2022
Plusy
agresívny športový dizajn
dobré pohodlie na zadných sedadlách
skvelé predné sedačky
pekný virtuálny prístrojový štít
nádherný zvukový prejav motora
fantasticky naladený podvozok na športové jazdenie
príjemný chod manuálnej prevodovky
široké možnosti naladenia športového režimu
skvelý automatický rev-match
pri pokojnej jazde nízka spotreba
Mínusy
tvrdá lakťová opierka v zadných dverách
slabšie odhlučnenie
Více na: https://dominiccars.sk/test-hyundai-i20-n/